0
0

ابزارهای بازاریابی محتوا

51 بازدید
ابزارهای بازاریابی محتوا

اگر بخواهید بازاریابی محتوا انجام دهید خیلی سخت است که توسط ابزارهای بازاریابی محتوا بتوانید کاری از پیش ببرید. کسب و کارهای زیادی هستند که یا کلا از ابزارهای بازاریابی محتوا استفاده نمی کنند و یا فقط از چند ابزار خیلی ساده استفاده می کنند.

در این مقاله 12 تا از برترین ابزارهایی که برای بازاریابی محتوا به آن ها نیاز دارید را بررسی می کنیم.

1- وردپرس

استفاده از وردپرس

اولین ابزار بازاریابی محتوا، cms و یا سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. اگر چه سیستم های مدیریت محتوای دیگری هم وجود دارد اما یکی از بهترین و معروف ترین آن ها cms محبوب وردپرس است.

اوایلی که وردپرس شروع به کار کرده بود فقط برای ساخت وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه به وسیله وردپرس هر نوع وب سایتی که بخواهید می توانید راه اندازی کنید و فرقی نمی کند که فروشگاهی باشد یا آموزشی و یا خدماتی و یا هر نوع وب سایت دیگری که در نظر دارید.

همچنین یکی از ویژگی های بسیار جذاب سیستم وردپرس، افزونه ها و قالب های بسیار زیادی است که برای این cms وجود دارد. اگر چه بعضی از این افزونه ها و قالب ها پولی هستند اما افزونه های رایگان بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که باعث می شود در ابتدا راه اندازی وب سایت نیازی به خرید قالب و یا افزونه نداشته باشید.

2- Buzz Sumo

بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای کمک به ارتقاء مشاغل بزرگ و کوچک است.

ارائه محتوا در وب سایت ها معمولا از طریق وبلاگی که در وب سایت ها وجود دارد صورت می گیرد. ساخت وبلاگ کمک می کند تا افراد بیشتری با محتوا وب سایت تان روبرو شوند و در نتیجه محصولات سایت را کشف کنند.

اما مشکل بزرگی که وجود دارد این است که شما به راحتی نمی توانید یک وبلاگ را با هر چیزی پر کنید و انتظار داشته باشید مشتریان بالقوه ای فراهم شود. شما باید بهترین محتوای مربوط به مخاطب مورد نظرتان را انتخاب کنید و با استراتژی حرکت کنید تا بتوانید موفق باشید.

BuzzSumo ابزاری قدرتمند است که به هر کاربر اجازه می دهد تا بفهمد چه محتوایی بر اساس موضوع در وب محبوب است.

برای تهیه محتوایی که مردم می خواهند بدانند، باید بدانید که کدام محتوا محبوب است. اسکن همه سایت های مختلف ممکن است ساعت ها طول بکشد تا بفهمید مردم درباره چه چیزی صحبت می کنند و نگرانی و نیاز آن ها چیست.

Buzz Sumo ابزاری است که کمک می کند تا بفهمید مردم درباره چه چیزی صحبت می کنند. این ابزار اطلاعاتی را در مورد موضوعاتی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تجزیه و تحلیل می کند و میزان توجه به این عناوین را بیان می کند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تولید محتوا جذاب

3- trello

ترلو جزء ابزارهای بازاریابی محتواترلو یک نرم افزار مدیریت کار است که کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیاری برای مدیریت پروژه ها از این نرم افزار استفاده می کنند. حتی شرکت بزرگی مانند گوگل هم برای مدیریت پروژه ها از این نرم افزار استفاده می کند.

اگر شما و یا تیم تان بخواهید تولید محتوا کنید و بخواهید کارها را طوری سازماندهی کنید که با هم تداخل نکند این ابزار بسیار می تواند کمک کند. به طور مثال شما چندین نویسنده برای شرکت تان استخدام کرده اید برای اینکه بتوانید کارها را به درستی پیش ببرید تا افراد موضوعات شبیه به هم تولید نکنند باید از نرم افزار ترلو استفاده کنید.

البته نرم افزارهای دیگری مانند ترلو وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. اما یکی از مهم ترین دلایل ویرویسی شدن این نرم افزار رابط کاربری جذاب و سادگی کار با آن است.

4- canava

یکی از ابزارهای بازاریابی محتوا که بسیار کاربردی است و استفاده زیادی از آن می شود نرم افزار canava است. البته بوسیله وب سایت کنوا هم می توانید تصاویر تان را خلق کنید.

همان طور که گفته شد کنوا وب سایتی است برای خلق تصاویر زیبا و جذاب و شما به وسیله این وب سایت علاوه بر تصاویر جذاب می توانید اینفوگرافیک هم طراحی کنید. دو تا از ویژگی هایی که این وب سایت را بسیار محبوب کرد بکش و رها کن و بیش از یک میلیون عکس و طرح و فونت که در این وب سایت وجود دارد، بود.

بعد از اینکه در این وب سایت ثبت نام کردید در قسمت explore templates دسته بندی های مختلفی وجود دارد. با انتخاب هر دسته بندی بیش از 100 طرح آماده وجود دارد که کار شما را بسیار راحت می کند.

5- ابزار semrush

semrush

semrush یک ابزار تعیین استراتژی محتوا است که در دو نسخه رایگان و پولی قابل استفاده است. اگر چه ابزارهای زیادی برای تعیین استراتژی محتوا وجود دارد اما semrush قابلیت های فوق العاده ای دارد که کار شما را بسیار راحت تر می کند.

به طور مثال می توانید ترافیک لحظه ای وب سایت تان مشاهده کنید و با کمتر و یا بیشتر شدن ترافیک تان سریع رتبه ای که در نتایج گوگل گرفته اید را مدیریت کنید.

همچنین می توانید گزارش کلی وب سایت تان را در قالب یک فایل pdf دانلود کنید. البته شما می توانید در قالب یک نمودار جذاب، گزارش های وب سایت تان را از 30 روز تا دو سال با هم مقایسه کنید که کمک بسیاری می کند.

گاهی اوقات ممکن است هر روز در حال تولید محتوا باشید ولی باز هم نتیجه ای که می خواهید را نمی توانید بگیرید. semrush ابزاری دارد که به شما کمک می کند تا کاملا بررسی کنید رقیبتان دقیقا چه کارهایی انجام داده تا توانسته در نتایج اولیه رتبه بگیرید. این قابلیت شما را ماه ها جلو می اندازد بدون اینکه نیاز باشد زحمت زیادی بکشید.

بیشتر بخوانید: ابزارهای سئو که رشدتان را چند برابر می کنند؟

6- Buffer

Buffer یکی از برترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که مخاطبان بسیار زیادی دارد. این ابزار به شما امکان می دهد به صورت همان زمان در چندین شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و همه آن ها را به خوبی مدیریت کنید.

این ابزار این امکان را به شما می دهد که پست های خود را برنامه ریزی کنید و در زمان مشخص شده پست ها ارسال شوند. همچنین یکی از قابلیت های جذاب این نرم افزار استفاده از شبکه هایی مانند توئیتر و فیسبوک بدون نیاز به فیلتر شکن است. البته بعد از اینکه اکانت تان را با این شبکه ها ست شد می توانید بدون نیاز به فیلتر شکن در این شبکه ها فعالیت کنید.

7- ابزارهای ایمیل مارکتینگ

استفاده از ایمیل

شاید تعجب کنید که ابزارهای ایمیل مارکتینگ را جزء ابزارهای بازاریابی محتوا بدانیم. اما توجه داشته باشید که سرویس های ایمیل مارکتینگ مانند میلرلایت و میل چیمپ می توانند بیشترین بازدهی را برای کسب و کار شما بوجود آورند.

البته سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی مانند آونگ وجود دارد که قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد نسبت به سرویس های ایمیل مارکتینگ خارجی کمتر است. اما آنچه که در ایمیل مارکتینگ مهم است استراتژی است که در گرفتن هر ایمیل کاربر دارد.

8- استفاده از تصاویر جذاب

یکی از بهترین مواردی که می تواند محتوای متنی را از حالت خشکی خارج کند تصاویر و فیلم ها هستند. منابع زیادی برای دانلود تصاویر مختلف وجود دارد که یکی از این منابع گوگل هست. اما منابع جذاب بسیار دیگری هم وجود دارد که از آن ها هم در مقالات و هم در محتوای شبکه های اجتماعی می توانید استفاده کنید.

بنابراین اگر به دنبال تصاویر جذاب می گردید می توانید از این منابع استفاده کنید:

freepik

یکی از برترین و معروف ترین سایت های که تصاویر بسیار زیادی در تمام زمینه ها دارد وب سایت freepik هست. این وب سایت در دو نسخه پولی و رایگان تصاویر را ارائه می دهد که اگر به تصاویر زیادی نیاز ندارید می تواند منبع خوبی برای دانلود تصاویر جذاب باشد.

dribbble

dribbble همانند وب سایت فری پیک است و تصاویر جذاب بسیار زیادی دارد. اما شکل و شمایل تصاویر خاص است و از شخصیت های منحصر به فردی در تصاویر استفاده شده. این وب سایت مانند فری پیک انواع تصاویر با فرمت های مختلف وجود دارد که کمک زیادی در ویرایش تصاویر با نرم افزار های مختلف می کند.

stories.freepik

تصاویر

این وب سایت تحت نظر وب سایت فری پیک است که تصاویر بسیار جذابی را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های جذاب و منحصر به فرد این وب سایت این است که شما هر رنگی را بخواهید می توانید روی تصویر مورد نظرتان پیاده سازی کنید. از این وب سایت بیشتر برای دانلود شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده می شود.

9- گوگل ترند

یکی از ابزارهای جذاب گوگل که از آن برای موارد مختلفی می توانید ایده بگیرید گوگل ترند است. گوگل ترند ابزاری است که آمار تقریبی مقدار سرچ کلمات مختلف را نشان می دهد. این ابزار این ویژگی را به شما می دهد که تعداد سرچ چند کلمه مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و پیشنهاد های مرتبط با آن را در پایین می توانید مشاهده کنید.

به طور مثال شما از گوگل ترند می توانید برای انتخاب شغل و یا انتخاب اسم محصول و … استفاده کنید. مثلا اگر بین دو شغل آرایشگری و آشپزی مردد هستید و نمی دانید که کدام را انتخاب کنید این ابزار کمک بسیار زیادی می تواند به شما کند.

گوگل ترند

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید آشپزی و آرایشگری با یک دیگر مقایسه شده است که روند سرچ این دو را مثل هم دیگر نشان می دهد. و خوشبختانه این سرویس گوگل برای ایرانی ها فعلا تحریم نیست و استفاده زیادی برای انتخاب حوزه کاری و پیدا کردن ایده و… می توانید بکنید.

10- yoast seo

اگر می خواهید برای وب سایت تان مقاله بنویسید حتما به ابزاری برای مدیریت محتوا متنی دارید. پلاگین یوست سئو یکی از بهترین افزونه های دنیاست که وب سایت های زیادی از آن استفاده می کنند.

اگر بخواهیم چند ویژگی کوچک این ابزار را بیان کنیم شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد نقشه سایت
  • بررسی محتوا و کلید واژه
  • امکان ریدایرکت محتوا
  • بررسی خوانایی محتوا
  • رابط کاربری بسیار ساده
  • امکان قرار دادن اسکیما
  • بررسی لینک های داخلی و خارجی

همچنین با قابلیت هایی که برای این پلاگین قرار داده شده به راحتی می توانید محتوای خود را مدیریت کنید و در صورت نیاز آن را بهبود دهید تا بتوانید در نتایج گوگل رتبه خوبی بگیرید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8417
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد ابزارهای بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی