0
0

اشتباهات بازاریابی محتوا

109 بازدید

افراد زیادی ادعا می کنند که بازاریابی محتوا را آموزش دیده اند ولی باز هم اشتباهات بازاریابی محتوا را تکرار می کنند. این اشتباهات اگر چه می تواند ساده باشد اما باعث می شود که محتوای شما آن طور که باید و شاید دیده نشود و بازخوردی که می خواهید را نگیرید.

در این مقاله قصد داریم تا 7 تا از اشتباهات رایج بازاریابی محتوا را نام ببریم تا راحت تر بتوانید از طریق محتوا بازاریابی و فروش انجام دهید. بنابراین اگر شما هم فکر می کنید که بازاریابی محتوا را به خوبی انجام می دهید این موارد را به خوبی بخوانید شاید یکی از مشکلات تان باشد و کسب و کارتان را متحول کند.

1- نداشتن هدف از انتشار محتوا

هدف در اشتباهات بازاریابی محتوا

اولین و اساسی ترین اشتباه بازاریابی محتوا، نداشتن هدف برای محتوایی است که منتشر می کنید. شاید مقالات زیادی را در وب سایت و یا وبلاگ تان منتشر کرده باشید، اما چند تا از این موارد داری هدف مشخص بوده اند. همچنین در شبکه های اجتماعی هم قضیه از همین قرار است و باید برای انتشار هر محتوا برنامه ای از قبل مشخص شده داشته باشید.

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم اهداف بازاریابی محتوا موارد زیادی می تواند باشد اما رایج ترین آن ها می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • انتشار محتوا به خاطر افزایش مخاطب (در شبکه های اجتماعی)
  • انتشار محتوا برای افزایش ترافیک
  • انتشار محتوا برای تبدیل مخاطبان
  • انتشار محتوا برای افزایش فروش
  • انتشار محتوا برای جمع آوری لید

همان طور که در بالا گفته شد شما می توانید اهداف دیگری هم مشخص کنید اما آنچه که مهم است این هست که قبل از انتشار هر محتوا هدفتان را مشخص کنید و بعد شروع به تولید کنید.

بیشتر بخوانید: چطور تدوین استراتژی محتوا کنیم؟

2- انتشار محتوای بی کیفیت

افزایش کیفیت محتوا

اگر کسب و کاری هستید که هیچ سرمایه ای برای شروع ندارید و هیچ امیدی برای رقابت با شرکت های بزرگ ندارید، فقط روی محتوا تمرکز کنید. کسب و کارهای نوپای زیادی هستند که مدام محتوا تولید و منتشر می کنند و بعد از چند ماه انتشار محتوا نا امید می شوند و کسب و کارشان را رها می کنند.

مشکلی که اکثر این کسب و کارها دارند این است که محتوای بی کیفیت منتشر می کنند و به جای تمرکز روی محتوا، روی موارد بی اهمیت تمرکز می کنند. به طور حتم اگر کسب و کاری چه نوپا و چه دارای سابقه شگفت انگیز، روی محتوای با کیفیت تمرکز کند صد در صد در کسب و کارش موفق خواهد شد.

چون همان طور که شنیده اید محتوا پادشاه است و انتشار محتوای با کیفیت نتایج پایدار و بلند مدتی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین اگر کسب و کاری راه اندازی کرده اید که از نتیجه گرفتن آن ناامید شده اید با خود فکر کنید که چه قدر محتوای با کیفیت منتشر کرده اید. در زیر چند مورد از نشانه های محتوای با کیفیت را بیان می کنیم:

  • محتوا را بررسی کنید تا غلط املائی نداشته باشید
  • از تصاویر استفاده کنید تا محتوایی جذاب خلق کنید
  • با توجه به مخاطب تان سبکی برای نوشتن محتوا انتخاب کنید
  • تا جایی که می توانید سعی کنید از نوشتن جملات اضافه و بیهوده خودداری کنید
  • سعی کنید محتوا را کاربردی کنید تا بعد از اتمام محتوا مخاطب بتواند آن را عملی کند

3- محتوایی مفید و یونیک تولید کنید

اشتباهات بازاریابی در محتوا

شاید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که سایت های ایرانی نسبت به سایت های خارجی دارند این است که از محتوای یونیک استفاده نمی کنند. منظور از محتوای یونیک، محتوایی است که با مطالعه و بینش بدست آمده نه صرف اینکه محتوای یک وب سایت دیگر را مطالعه کنند و فقط کلمات را تغییر دهند.

یکی از تفاوت های اساسی سایت های ایرانی و خارجی دقیقا در همین مورد است. سایت های انگلیسی زبان به خاطر رقابت سختی که بین شان وجود دارد سعی می کنند محتوایی بسیار کامل و کاربردی تولید کنند. در حالی که سایت های ایرانی با وجود رقابت ضعیفی که وجود دارد باز هم وب سایت ها حاضر نمی شوند برای محتوایی که تولید می کنند وقت بگذارند.

4- توزیع محتوا نداشتن

اگر برای محتوایی ساعت ها و روزها زمان صرف کنید، اما توزیع محتوا نداشته باشید هیچ فایده ای ندارد و بازاریابی محتوای شما نا موفق خواهد بود. یکی از بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی محتوا عدم به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی است. شبکه هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین که از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند که حتما باید از آن ها به عنوان بستری برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده کنید.

اگر چه شبکه های دیگری مانند فیسبوک و تویتر هم هستند اما به خاطر فیلتر بودن و کم بودن کاربران ایرانی، این سه شبکه در اولویت قرار می گیرند. مخصوصا بستری مانند اینستاگرام که بیش از 40 میلیون کاربر دارد و روزانه افراد بیش از 5 ساعت وقت شان را صرف این شبکه می کنند.

با توجه به این توضیحات عدم توزیع محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، می تواند یکی از بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی محتوا باشد که اکثر وب سایتها نسبت به آن بی توجه هستند.

5- استفاده نکردن از تقویم محتوا

تقویم بازاریابی محتوا

قبل از اینکه بخواهیم این اشتباه را بیان کنیم، باید توضیح دهیم که تقویم محتوا چیست. تقویم محتوا یک تقویم ساده است که شامل تمام مطالب و محتوایی که می خواهید منتشر کنید به همراه جزئیات می شود. این تقویم باعث می شود که همیشه برنامه مشخصی برای انتشار و تولید محتوا داشته باشید و بدون برنامه ریزی محتوایی را منتشر نکنید.

اشتباهی که افراد در مورد تقویم بازاریابی محتوا انجام می دهند شامل یکی از این دو مورد است:

  • یا کلا تقویم محتوا ندارند و محتوای خود را بدون برنامه ریزی منتشر می کنند
  • یا تقویم محتوا دارند اما محتوایی که برای انتشار انتخاب کرده اند محتوایی است که یا ترافیکی جذب نمی کند و یا شامل هدف دیگری نمی شود را انتخاب می کنند

بنابراین برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق باشید حتما از تقویم محتوا استفاده کنید. تنظیم تقویم محتوا در ابتدا شاید بسیار سخت باشد اما بعد از تنظیم و برنامه ریزی سرعت و انضباط عجیبی به کارهایتان می دهد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8443
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد اشتباهات بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی