اگر مقاله های سئو را کمی مطالعه کرده باشید که اصطلاحاتی مواجه خواهید شد که اصلا نمی دانید به چه معناست. اصطلاحات رایج سئو وجود دارد که باید معنای هر کدام از آن ها را بدانید چون اگر ندانید بیشتر مقاله های سئو را هم متوجه نخواهید شد. 

به همین دلیل در هفتمین جلسه از دوره سئو قصد داریم به اصطلاحات رایج سئو بپردازیم تا بیشتر با این مبحث شیرین آشنا شوید. فقط توجه داشته باشید که در این مقاله فقط به اصطلاحاتی که بسیار کاربردی و رایج هستند می پردازیم. 

تعریف اصطلاحات رایج سئو

اصلاحات رایج سئو

قبل از اینکه شروع به توضیح اصطلاحات رایج سئو بکنیم بهتر است بدانید که یاد گرفتن تمام این موارد ضروری نیست. اما باعث می شود هنگام مطالعه مقاله سئو با مشکل مواجه نشوید و راحت تر مقالات را مطالعه کنید. پس اگر می خواهید در هنگام مطالعه مقالات سئو به مشکل برخورد نکنید حتما این اصطلاحات را تا آخر بخوانید.

SERP

SERP به معنای آن است که زمانی که کاربر کلمه ای را در موتورهای جستجو سرچ می کند و نتایجی برای آن نمایش داده می شود را SERP یا نتایج گوگل می گویند.

ALEXA

Alexa وب سایتی است که سایت های تمام دنیا را بر اساس معیار های خود رتبه بندی می کند و به هر کدام از یک تا… رتبه می دهد. همچنین این وب سایت، سایت ها را بر اساس دو رتبه بندی کشور مربوط به سایت و وب سایت های تمام دنیا رتبه بندی می کند.

خزنده ها در اصطلاحات رایج سئو

crawl

وظیفه Crawl ها یا خزنده ها این است که در تمام صفحات وب سایت ها از طریق لینک هایی که موجود است سایت ها را بررسی می کنند و تمام مطالب را از این طریق ایندکس می کنند.

index

وقتی می گویند مطلبی در گوگل ایندکس شده یعنی اینکه این مطلب توسط خزنده های موتور های جستجو ذخیره شده و در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا می شود. 

follow

تمام لینک هایی که در وب سایت ها درج می شود به صورت فالو قرار می گیرند. لینک فالو یعنی اینکه خزنده ها باید به آن اهمیت دهند و آن را تا صفحه مقصد دنبال کنند.

no follow

لینک های نو فالو درست بر عکس لینک های فالو هستند و با قرار دادن قطعه کدی در متن به خزنده ها اطلاع می دهد که این لینک از مورد اهمیت نمی باشد و لازم نیست امتیازی برای آن در نظر گرفته شود. 

انکرتکست

یکی از اصطلاحاتی که زیاد با آن روبرو خواهید شد کلمه انکر تکست است. انکرتکست به معنای همان کلماتی است که معمولا به شکل آبی رنگ وجود دارند و در مواقع کلیک بر روی این کلمه آبی رنگ به سایتی که لینک داده شده هدایت می شویم. این کلمه در سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ترافیک طبیعی

زمانی که مطالب در گوگل مشاهده می شوند و از این طریق افراد وارد سایت می شوند ترافیک ارگانیک گفته می شود. بنابراین با تبلیغات در دیگر سایت ها نمی توان ترافیک ارگانیک ایجاد کرد.

ریدایرکت در اصطلاحات رایج سئو

ریدایرکت

از دیگر اصطلاحات رایج سئو ریدایرکت است که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. به وسیله ریدایرکت می توان به گوگل فهماند که این ارزش این صفحه به صفحه دیگر منتقل شود و یا اینکه این صفحه برای همیشه از وب سایت پاک شده است. 

چگالی کلمه کلیدی

اگر ویدئو های سایت را مشاهده کرده باشید شاید دیده باشید که ما زیاد به آن اشاره می کنیم. چگالی کلمه کلیدی یعنی اینکه کلمه کلیدی مقاله تان در چند درصد در تمام مقاله تکرار شده. حد استاندارد چگالی کلمه کلیدی، از 100 درصد فقط 2 درصد است و از این بیشتر نباید باشد. یعنی در هر صد کلمه فقط دو بار باید کلمه کلیدی تکرار شده باشد.

keyword stuffing

کیورد استافینگ در چند سال قبل یکی از شیوه های رتبه گرفتن در موتورهای جستجو بود. کیورد استافینگ به معنای این است که کلمه کلیدی را بیش از حد در مقاله تان بکرار کنید.

ریسپانسیو

یکی از اصطلاحات رایج سئو ریسپاسیو بودن است یعنی اینکه وب سایت طوری طراحی شده باشد که هیچ مشکلی با دستگاه های همراه نداشته باشد. و قالب  و ساختار وب سایت را به صورت درست و کامل نشان دهد.

استفاده از تگ Alt

یکی از گزینه های مهم در سئو تصاویر استفاده از alt است. این تگ همان متن جایگزینی است که اگر تصاویر نمایش داده نشدند این متن نشان داده خواهد شد.

متا دیسکریپشن در اصطلاحات رایج سئو

متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن همان توضیحاتی است که از وب سایت در زیر عنوان دیده می شود. این توضیحات هم باعث کلیک بیشتر روی سایت و هم سئو بهتر می شود.

تگ های هدینگ

تگ هدینگ یکی از مهم ترین نکاتی است که در هر مقاله باید رعایت کنید. تگ هدینگ از h1 شروع و تا h6 ادامه دارد و در هر کدام اندازه و سایز مختلفی وجود دارد.

بک لینک

به تمام لینک هایی که از دیگر وب سایت ها به سایت شما داده می شود بک لینک گفته می شود و این بک لینک ها هر مقدار بیشتر باشد نشان از محبوبیت بیشتر شما دارد.

پیج و دامین آتوریتی 

هر وب سایت پیج آتوریتی و دامین آتوریتی مخصوص به خود را دارد. دامین آتوریتی اعتبار دامنه اصلی سایت است و پیج آتوریتی اعتبار هر صفحه از سایت است. این اعتبار از یک شروع می شود و تا صد ادامه دارد و هر مقدار این عدد بالاتر باشد اعتبار بیشتر است.

Spam Score

همان طور که در قبل گفته شد هر مقدار که وب سایت ها بیشتر به شما لینک دهند محبوبیت شما نزد گوگل بیشتر خواهد بود. اما گاهی این سایت ها بدلیل نقض بعضی قوانین درصد اسپم شدن شان از طرف گوگل بالاتر رفته و اگر به شما لینک دهند کمی از این درصد به سایت شما منتقل خواهد شد. این ابزار توسط سایت moz طراحی شده که کمک بسیاری به وب سایت ها می کند.

رپورتاژ

یکی از بهترین روش های ایجاد بک لینک است که محتوایی توسط شما نوشته می شود و در سایت های دیگر گذاشته میشود و لینکی به سایت شما داده می شود. اعتبار سایت لینک دهنده هر مقدار بیشتر باشد اعتبار بیشتر به سایت شما داده خواهد شد.