0
0

چطور نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم؟

391 بازدید
افزایش نرخ تبدیل

افزایش نرخ تبدیل سایت یکی از بحث های مهمی است که هر مدیر وب سایتی باید شناخت کامل در مورد آن داشته باشد. چرا که اگر روزانه میلیون ها نفر به وب سایت تان مراجعه کنند اما هیچ خریدی انجام ندهند، هیچ فایده ای ندارد و با شکست مواجه خواهید شد. 

حتی نرخ تبدیل می تواند شامل موارد دیگر مانند افزایش تعداد ایمیل، افزایش تعداد ثبت نامی سایت و… هم شود. بنابراین نرخ تبدیل فقط مختص به افزایش فروش نیست.

در این مقاله راه هایی برای افزایش نرخ تبدیل به شما معرفی خواهیم کرد که انجام دادن هر کدام از این موارد می تواند شما را به درصد مورد نظرتان نزدیک کند.

بنابراین اگر می خواهید بازدید کننده هایی که جذب می کنید را تبدیل به فروش و یا عضو سایت کنید حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

افزایش نرخ تبدیل چیست

نرخ تبدیل چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم با نرخ تبدیل آشنا شویم باید معنی تبدیل یا conversion را بدانیم.

همان طور که در بالا گفته شد تبدیل به معنای این است که فردی داخل وب سایت شما شود و بعد از مطالعه اطلاعات محصول، محصول شما را خریداری کند. اگه چه این تبدیل می تواند روی دریافت اطلاعات مخاطب هدف هم پیاده سازی شود.

اما نرخ تبدیل به معنای آن است که به طور مثال 100 نفر از وب سایت شما بازدید کرده اند. و از این صد نفر فقط 10 نفر از شما خرید کرده اند و یا اطلاعات شان را در اختیار شما قرار داده اند. در اینجا نرخ تبدیل شما 10 درصد است یعنی از مجموع افرادی که به وب سایت شما سر زده اند فقط 10 درصد خرید کرده اند.

طریقه محاسبه نرخ تبدیل سایت

برای اینکه بتوانید نرخ دقیق تبدیل سایت تان را محاسبه کنید می توانید از روش زیر استفاده کنید.
روش محاسبه افزایش نرخ تبدیل سایت
بنابراین شما به راحتی با تقسیم و ضرب که در تصویر بالا گفته شده می توانید نرخ تبدیل سایت را افزایش دهید. همچنین با روش هایی که گفته می شود می توانید محاسبه کنید چه مقدار موفق عمل کرده اید.

چگونه بهینه سازی نرخ تبدیل را شروع کنیم؟

1- اهداف و معیارهایتان را مشخص کنید

قبل از اینکه کارهای مربوط به افزایش نرخ تبدیل را انجام دهید باید اهداف و معیار تان را مشخص کنید. به طور مثال اگر نرخ تبدیل سایت شما تا 25 درصد رسید کافیست یعنی از هر 100 نفر 25 نفر هدف مورد نظر شما را انجام می دهند.
ابزارهای افزایش نرخ تبدیل سایت

2- از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

به وسیله گوگل آنالیتیکس به راحتی می توانید متوجه شوید که چه صفحاتی مشکل دارند و افراد آن صفحه را ترک می کنند. به طور مثال اگر سایت های فروشگاهی را مشاهده کنید بیشترین درصد نرخ پرش در این صفحه است و افراد زیادی این صفحه را ترک می کنند.

3-از ابزارهای آنالیز صفحه استفاده کنید

ابزارهای زیادی برای آنالیز صفحات وب سایت وجود دارد اما یکی از بهترین ابزارهایی که می تواند به شما کمک کند مخاطبان روی چه قسمت هایی کلیک کرده اند و یا از کدام قسمت صفحه دیگه ادامه به خواندن نداده و صفحه را ترک کرده ابزار hotjar است. توصیه می کنم حتما برای آنالیز صفحات کمپین تون از ابزار هات جار استفاده کنید.

4- جمع آوری اطلاعات

یکی از کارهایی که برای افزایش نرخ تبدیل سایت باید انجام دهید جمع آوری اطلاعات است. علاوه بر موارد بالا باید کارهایی مانند نظر سنجی، مصاحبه، نظر سنجی در سایت و … انجام دهید. و از افراد دلیل اینکه از شما خرید نکرده اند و یا اینکه خرید کرده اند و مانند این سوال را بپرسید.
روش های افزایش نرخ تبدیل سایت

چند روش کاربردی برای افزایش نرخ تبدیل

در این قسمت 10 روش کاربردی بیان می شود که با انجام دادن آن ها صد در صد نرخ تبدیل شما رشد قابل توجهی خواهد کرد.

افزایش سرعت سایت

یکی از نکاتی که باید در ابتدا انجام دهید افزایش سرعت بارگذاری سایت یا صفحه لندینگ است. طبق آماری که منتشر شده کاربران ایران بیشتر از 7 ثانیه منتظر باز شدن صفحه ای نمی شوند در حالی که در کشور های خارج این عدد 3 ثانیه هست.

ابزارهایی مانند Gtmetirx و pingdom برای بررسی سرعت سایت و صفحات استفاده می شوند. این دو ابزار مخصوصا Gtmetrix کمک زیادی به شناسایی نقاطی که باعث کاهش سرعت سایت می شوند می کنند. 

بکاربردن تصاویر و فیلم های با کیفیت

از دیگر موارد استفاده از تصاویر و فیلم های با کیفیت در وب سایت یا صفحه محصول است. به نوعی افراد کیفیت وب سایت را با کیفیت تصاویر و فیلم ها می سنجند.

اما ذکر یک نکته بسیار مهم است، اینکه کیفیت بالای تصاویر نباید باعث کاهش سرعت سایت و سنگین شدن حجم صفحات شود. با ابزار هایی مانند فتوشاپ و Tinypng می توانید حجم صفحات را کاهش دهید بدون اینکه افت کیفیتی داشته باشید.

استفاده از call to action ها

اکثر وب سایت هایی که کمپین برگزار می کنند و یا اینکه نرخ تبدیل پایینی دارند عمده مشکل آن ها عدم استفاده یا استفاده نادرست از کال تو اکشن ها است. اگر می خواهید بیشتر در مورد دکمه های cta بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: cta چیست و چطور آن را طراحی کنیم؟

امکان پرداخت با روش های مختلف

اگر برایتان ممکن است حتما از انواع روش های پرداخت مانند کارت به کارت، شماره حساب، پرداخت قسطی، پرداخت درب منزل و … استفاده کنید.

گاهی اوقات اکثر افراد به خاطر نداشتن رمز دوم و یا یاد نداشتن کار با گوشی ( مخصوصا الان که رمز پویا آمده) نمی توانند مبلغ را پرداخت کنند و به همین خاطر هم از خرید منصرف می شوند.

ذکر این نکته مهم است که اصل، خرید افراد است. پس ممکن است کسی پول را از طریق سایت پرداخت کند و کسی دیگر با دفتر تماس بگیرد و بخواهد پول را کارت به کارت کند.

بهینه سازی سایت برای دستگاه های موبایل

طبق آماری که منتشر شده بیشتر آمار بازدید وب سایت ها از طریق دستگاه های موبایل صورت می گیرد. بنابراین اگر صفحات وب سایت تان برای تلفن های همراه بهینه نیست روزانه تعداد افراد زیادی را از دست می دهید.

اکثر قالب هایی که برای وب سایت ها طراحی می شود ریسپانسیو است. اما گاهی اوقات نوشته ها و یا صفحات محصول بخاطر فونت و اندازه و کیفیت تصاویر ممکن است بهم بریزد. بنابراین بسیار مهم است که تک تک سفحات را بررسی کنید تا مشکلی از دید کاربر نداشته باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=6758
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چطور نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی