بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ(digital marketing) به روشی نوین از بازاریابی گفته می شود. این روز ها در بین کسب و کارها، بازاریابی اینترنتی بسیار جای خود را باز کرده است و اکثر کسب و کارها از آن استفاده می کنند. کسب و کارها باید برای رشد خود از انواع بازاریابی اینترنتی استفاده کنند تا هر چه سریع تر بتوانند رشد خود را افزایش دهند. در این مقاله به بهترین روش ها می پردازیم:

1- سئو(بهینه سازی وب سایت)

از بهترین و مؤثر ترین روش های بازاریابی اینترنتی بهینه سازی وب سایت است. به وسیله سئو می توانید مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و عملیات جذب را روی آن ها انجام دهید.  در انواع بازاریابی اینترنتی سئو نسبت به بقیه زمان بر تر است ولی ارزش وفت گذاشتن را دارد و می تواند ترافیک زیادی را وارد سایت شما کند.

2- ایمیل مارکتینگ

به وسیله ایمیل مارکتینگ می توانید کاربران را به سایت فراخوانید و از این کار برای فروش بیشتر استفاده کنید. از ایمیل می توانید برای پیشنهاد ویژه ای که دارید استفاده کنید و یا برای اطلاع رسانی در موارد مختلف استفاده کنید. سرویس های ارسال ایمیل مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان میلر لایت و میل چیمپ مثال زد.

3- بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از پر کاربرد ترین  انواع بازاریابی اینترنتی است که هر کسب و کاری باید با آن مواجه شود. به وسیله این روش کاربر را علاقه مند می کنیم و در نتیجه محصول خود را به فروش می رسانیم. بازاریابی محتوایی برای آگاهی از برند هم استفاده می شود که این کار را اکثرا با اینفوگرافیک ها انجام می دهند.

4- بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یا همان همکاری در فروش از دیگر موارد انواع بازاریابی اینترنتی است. برای اطلاع در مورد این نوع از بازاریابی می توانید به مقاله افیلیت مارکتینگ چیست؟ مراجعه کنید

5- بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی در عین اینکه کم هزینه است تأثیر گذاری زیادی برای تبلیغات برند و محصولات شما دارد. بازاریابی ویروسی یعنی اینکه وقتی شما از محتوایی بسیار شگفت زده می شوید و خوشتان می آید و آن را برای دیگران ارسال می کنید. در واقع هدف این نوع محتوا ها هم همین است که شما آن را برای دیگران ارسال کنید.

6- بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ در میان محتوا ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نوع از محتوا ها تأثیر بسیار زیادی روی مخاطب دارد و حس بازاریاب را به خوبی به مشتری منتقل می کند. گوگل برای این نوع از محتوا اهمیت بسیار زیادی قائل است و این محتوا باعث می شود مطالب شما به صفحه اول گوگل ارتقاء پیدا کنند. 

7- بازاریابی اینفلوئنسر

اینفلوئنسر در واقع به معنای تأثیر گذار است. این کلمه بیشتر با شبکه های اجتماعی من جمله اینستاگرام عجین شده است و بیشتر برای این شبکه اجتماعی به کار می رود. انفلوئنسر مارکتینگ کسی است که روی مخاطبان تأثیر می گذارد برند کسب و کاری را تبلغ می کند.