یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

انواع بازاریابی محتوا

95 بازدید
انواع بازاریابی محتوا

آیا با انواع بازاریابی محتوا آشنا هستید؟

اگر می خواهید بازاریابی محتوا را در کسب و کارتان پیاده سازی کنید باید با انواع بازاریابی محتوا آشنا باشید.

همانطور که می دانید همیشه گفته می شود محتوا پادشاه است بنابراین اگر می خواهید یک برند و کسب و کار طولانی مدت را راه اندازی کنید باید از محتوای عالی استفاده کنید.

به این خاطر طولانی مدت گفتم که بسیاری از صاحبان کسب و کار وجود دارند که به دنبال موفقیت های یک شبه هستند و به دنبال موفقیتی پایدار نیستند.

محتوایی که تولید می کنید برای همیشه وجود دارد بنابراین ارزش آن را دارد که یک بار به صورت عالی تولید کنید و برای همیشه از آن استفاده کنید. به قول جو پولیتسی محتوا را باید به دید سرمایه گذاری نگاه کرد نه وقت تلف کردن.

بازاریابی محتوا استراتژی است که نیاز به تلاش، زمان و گاهی اوقات پول دارد. بنابراین وقتی که می خواهید بازاریابی محتوا را به کسب و کارتان اضافه کنید، از کجا شروع می کنید؟

نیازی نیست زیاد فکر کنید. با توجه به اینکه 84% مردم انتظار دارند کسب و کارها محتوایی ایجاد کنند که راه حل ها، تجربیات، سرگرمی و رویداد ها را بیان کند دیگر نیازی به تفکر نیست.

در این مقاله 9 نوع بازاریابی محتوا را بیان می کنیم که می توانید از آن ها برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید:

1- پست های شبکه های اجتماعی

بازاریابی محتوا از طریق شبکه های اجتماعی

شما باید در شبکه های اجتماعی فعال باشید حتی اگر شده در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام و یا تلگرام.

زمانی که تیم ما بازاریابی محتوا را شروع کرد تنها دو بستر در اختیار داشتیم، شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها. تنها همین دو مورد را داشتیم آن هم به این دلیل که هیچ نیازی به پرداخت هزینه ای نداشت. فقط تنها چیزی که نیاز داشت گاهی اوقات باید محتوایی را داخل این بستر ها ارسال می کردید.

می توانید از طریق شبکه های اجتماعی متناسب با محتوایی که به اشتراک می گذارید مخاطبین خود را جمع آوری کنید. به عنوان مثال مخاطبین تلگرام و اینستاگرام کاملا از یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

اگر می خواهید از طریق رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام موفق باشید باید ثابت قدم باشید. اگر واقعا می خواهید این کار برای شما مفید باشد، باید متعهد شوید که هر روز پست ارسال کنید. اگر این کار را نکنید میزان بازدید شما کم می شود و به تدریج مخاطبان خود را از دست می دهید و در نتیجه فرصت های بازاریابی را از دست می دهید.

البته ابزارهای زیادی برای شبکه های اجتماعی وجود دارد که به وسیله این ابزار می توانید شبکه های خود را راحت تر مدیریت کنید. یکی از ابزارهایی که بسیار کاربردی است ابزار buffer است که به شما کمک می کند پست های خود را برنامه ریزی تا در زمان مشخصی ارسال شود.

2- بلاگ ها

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بلاگ های یکی دیگر از انواع بازاریابی محتوا هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همان طور که در بالا گفتیم بلاگ ها و شبکه های اجتماعی به دلیل رایگان بودن تنها ابزارهایی بودند که در ابتدا برای بازاریابی محتوا استفاده می کردیم.

درست است که نوشتن پست با کیفیت زمان زیادی طول می کشد اما اگر در این کار استمرار داشته باشید نتایج باور نکردنی خواهید گرفت.

بسیاری از وبلاگ ها در مورد خودشان، محصولاتشان و ویژگی هایی که دارند می نویسند. اما کمتر وبلاگی را مشاهده می کنید که در مورد چگونگی استفاده از محصولات و محتواهایی کاربردی در مورد محصولات نوشته باشد. مطمئنا هر مقدار این کار را بیشتر انجام دهید مخاطبین وفادار بیشتری هم جذب خواهید کرد.

از مزایای وبلاگ نویسی می توان به برقراری ارتباط با مخاطبان، ارائه ارزش، ایجاد فرصت برای به اشتراک گذاری مطالب، مکان عالی برای جمع آوری لید ها، امکان قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل، افزایش رتبه سایت خود و…. اشاره کرد.

3- ایمیل مارکتینگ

انواع بازاریابی محتوا با ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به همراه وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی کمک بسیاری در بازاریابی محتوا خواهد کرد.

ایمیل مارکتینگ چندین کار انجام می دهد مثلا به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات مشتری های بالقوه را جمع آوری کنید و هر زمان که بخواهید از این طریق فروش ایجاد کنید.

با استفاده از وبلاگ نویسی، می توانید به وسیله مقالاتی که ارسال می کنید در جمع آوری مشتری های بالقوه اقدام کنید. همچنین با ارسال پست در شبکه های اجتماعی و قرار لینک لندینگ پیج تان هم اقدام به جمع آوری اطلاعات بازدید کنندگان کنید.

به وسیله بازاریابی از طریق ایمیل هر زمان که بخواهید می توانید به مخاطبان تان دسترسی داشته باشید. البته مخاطبین باید ایمیل های شما را باز کنند و دست به اقدامی بزنند. برای اینکه نرخ باز گشایی ایمیل ها زیاد شود باید ارزشی ایجاد کنید با این دید که مخاطبان هیچ جای دیگر چنین محتوا و پیشنهادی دریافت نخواهند کرد.

4- ویدئو

چهارمین نوع از انواع بازاریابی محتوا، بازاریابی با ویدئو است. در حال حاضر ویدئو مارکتینگ در همه رسانه ها از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. بنابراین اگر از جلوی دوربین ایستادن خجالتی نیستید حتما باید ویدئو مارکتینگ را در استراتژی خود بگنجانید. 

این را به یاد داشته باشید که مردم می خواهند اطلاعات را آن طوری که دوست دارند استفاده کنند. برخی دوست دارند متنی را مطالعه کنند، برخی دوست دارند آن را گوش دهند و بعضی دیگر آن را تماشا کنند. پس اگر ویدئوی جذابی منتشر کنید می توانید نیاز افرادی که دوست دارند محتوا را تماشا کنند برطرف کنید.

بیشتر بدانید: ویدئو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

5- پادکست ها

ارائه پادکست

درست مثل ویدئو، پادکست ها یکی دیگر از انواع بازاریابی محتوا هستند که می توانید برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید. اگر افرادی که در حال رانندگی و یا نرمش هستند نمی توانند ویدئو شما را تماشا کنند و یا بخوانند. در این صورت پادکست به این افراد کمک می کند تا از محتوای شما استفاده کنند.

برنامه هایی وجود دارد که فیلم شما را به صورت خودکار تبدیل به صوت می کند. شما می توانید فیلم جلسه ای را ضبط کنید و از آن برای محتوا ویدئویی و صوتی استفاده کنید.

انجام دادن این کار را بیش از حد سخت نکنید و سعی کنید کمال گرا نباشید. بلکه هدف شما فقط باید این باشد که ارزشی را که می خواهید ارائه دهید به درستی در محتوا گنجانده شده باشد.

6- وبینار ها

وبینارها همانند ویدئو ها هستند اما به صورت زنده مانند ویدئو لایو هایی که در اینستاگرام برگزار می شود.

وقتی که میزبان یک وبینار هستید، می توانید به صورت مستقیم با افراد تعامل داشته باشید در حالی که ویدئو ها فیلمی هستند که از قبل ضبط و ویرایش شده اند. 

برای برگزاری وبینار می توانید از سرویس هایی مانند ایسمینار یا زوم استفاده کنید. مخصوصا وب سایت ایسمینار که علاوه بر قابلیت برگزاری وبینار، به شما امکان می دهد تا فیلم جلسه وبینار را ضبط کنید و در خود وب سایت ایسمینار به فروش برسانید.

7- اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها یکی دیگر از انواع بازاریابی محتوا هستند که مخاطبان خاص به خود را دارند. ایجاد اینفوگرافیک به مخاطبان شما تصویری پر از محتوا می بخشد که می توانند آن را به اشتراک بگذارند.

برای انجام دادن این کار نیازی به استخدام طراح ندارید بلکه می توانید با سایت هایی مانند piktochart، canava، infogram خودتان اینفوگرافیک بسازید.

8- کتاب ها

بازاریابی با کتاب رایگان

می توانید کتاب های الکترونیکی رایگان یا پولی را به صورت آنلاین ارائه دهید. این کتاب ها دقیقا مانند کتاب های معمولی هستند اما به صورت دیجیتالی ارائه می شوند.

استراتژی که اکثر افراد از آن استفاده می کنند ایجاد قطعه کوتاه تری از محتوای یک کتاب به صورت دیجیتال است. سپس از این کتاب ها برای جمع آوری لید و یا فروش استفاده می کنند.

ساخت این کتاب ها بسیار آسان تر از یک کتاب واقعی است و از آنجا که هیچی چاپ کتابی وجود ندارد و تحویل آن کاملا دیجیتال است، هزینه بسیار کمتری در تولید آن وجود دارد.

9- راهنمای رایگان

یکی از استراتژی های بازاریابی شرکت ما، ساخت راهنماهای رایگان است. این شکل دیگری از انواع بازاریابی محتوا است اما می تواند برای جمع آوری لید بسیار کاربردی باشد. به جای اینکه فقط یک راهنمای رایگان بدهید می توانید از روش ما استفاده کنید.

یک صفحه فرود ایجاد کنید، از افراد بخواهید آدرس ایمیل خود را وارد کنند(می توانید لیست ایمیل خود را ایجاد کنید و لید های خود را جمع آوری کنید)، سپس لینک محتوایی را که می خواهید افراد از طریق کتاب به آن مراجعه کنند را در کتاب قرار دهید. این لینک می تواند شامل محتوایی جذاب و یا یک پیشنهاد ویژه باشد.

مخاطب بسیار خوشحال می شود زیرا محتوایی را دریافت می کند که علاوه بر رایگان بودن دارای ارزش بالایی است. شما هم خوشحال می شوید چون علاوه بر ارائه محتوای با کیفیت می توانید از طریق فروش ایجاد کنید و یا مشتری های بالقوه بدست آورید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8133
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد انواع بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی