ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (email marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در بازاریابی اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارها برای بازگرداندن کاربران به سایت و همچنین چند برابر کردن فروش است.

در این جلسه از دوره رایگان بازاریابی اینترنتی قصد داریم به یکی از پر اهمیت ترین ابزارها برای فروش بپردازیم. 

هدف از ایمیل مارکتینگ

هدف از راه اندازی ایمیل مارکتینگ را خیلی پلن ها می توان در نظر گرفت. از مهم ترین اهداف بازاریابی ایمیلی میتوان بازگردان کاربرانی که در قدیم از ما خرید کرده اند و مدتی است که غیر فعال شده اند، دانست. از دیگر اهداف ایمیل مارکتینگ افزایش وفاداری کاربران است که می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. 

به عبارت دیگر هدف از ایمیل مارکتینگ ایجاد و رابطه عمیق با مخاطب است به صورتی که هر وقت محصولی از جانب شما تولید شد مخاطب بدون هیچ تحقیقی این محصول را از شما خریداری کند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ

هر ابزاری از مزایا و معایبی برخوردار است و بازاریابی ایمیلی هم از این امر مستثنی نیست. اما بازاریابی با ایمیل آنقدر برتری نسبت به دیگر ابزارهای بازاریابی دارد که این معایب اصلا دیده نشود.

راه اندازی آسان

برای اینکه بتوانید بازاریابی با ایمیل را شروع کنید اصلا نیاز به تیم حرفه ای و یا یادگرفتن مهارت های خیلی زیاد ندارید. و با هزینه بسیار پایینی می توانید ایمیل مارکتینگ کسب و کارتان را راه اندازی کنید.

هدفمند سازی مخاطبین

می توانید مخاطبین خود را هدف گذاری کنید و به هر کدام ایمیلی ارسال کنید که متناسب با مخاطب هدف باشد. به طور مثال اگر ایمیل مخاطبی را از طریق لندینگ پیج آموزش فتوشاپ دریافت کرده باشید. می توانید محصولی را پیشنهاد دهید که مرتبط با ایمیل باشد تا نرخ فروش شما چند برابر شود.

تجزیه و تحلیل ایمیل ها

به راحتی می توانید ایمیل هایی را که ارسال کرده اید تجزیه و تحلیل کنید. بررسی هایی مانند چه تعداد ایمیل بازگشایی شده، انجام دادن A/B تست، چه افرادی ایمیل را دریافت نکرده اند و …

امکان اشتراک گذاری

توسط بازاریابی ایمیلی امکان اشتراک گذاری پیشنهاد های شما به دیگران وجود دارد. به طور مثال اگر تخفیف شگفت انگیزی پیشنهاد داده باشید مخاطبین شما می توانند ایمیل شما را برای دیگران ارسال کنند و از این طریق فروش شما چندین برابر خواهد شد.

هزینه و زمان بسیار پایین

هزینه و زمانی که شما بخاطر ایمیل مارکتینگ پرداخت می کنید بسیار پایین است. شما فقط با یک بار طراحی ایمیل می توانید به هزاران نفر به صورت رایگان ایمیل ارسال کنید. توجه داشته باشید که خدمات هر شرکت ارائه دهنده ایمیل با دیگر شرکت ها متفاوت است.

بازگشت سرمایه بالا

همانطور که در بالا گفته نیازی نیست برای ارسال هر ایمیل هزینه زیادی پرداخت کنید و اگر ایمیلی هایی که ارسال می کنید اصولی طراحی شده باشد مطمئنا بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت.

ایجاد وفاداری در مشتری

می توانید با ایمیل هایی که ارسال می کنید و استراتژی که طراحی می کنید مخاطبان خود را به خریداران همیشگی خود تبدیل کنید. 

اسپم شدن در ایمیل مارکتینگ

معایب ایمیل مارکتینگ

در این قسمت از مقاله کارینو اکادمی به معایب بازاریابی ایمیلی می پردازیم که البته نسبت به مزایایی که دارد میتوان نادیده گرفته شود.

امکان اسپم شدن ایمیل ها

اگر ایمیل های زیادی به کاربران تان ارسال کنید که بر خلاف میل باطنی مخاطبان تان است ممکن است کاربران تان سرویس ایمیل ها شما را جزو موارد اسپم قرار دهند. که در این صورت تمام ایمیل های شما به لیست اسپم هدایت می شود.

همچنین اگر در طراحی ایمیل خودتان ضعیف عمل کنید و قواعد و قوانینی که وجود دارد را رعایت نکنید درصد اینکه ایمیل تان به لیست اسپم اضافه شود بسیار زیاد است. اگر بیشتر می خواهید در این رابطه بدانید لطفا به مقاله چرا ایمیل ها به لیست اسپم می روند؟ مراجعه کنید.

بنابراین تنها عیبی که می توان برای ایمیل مارکتینگ بیان کرد اسپم شدن ایمیل ها است که البته اگر به صورت اصولی کار کنید هیچ زمانی ایمیل های شما به لیست به اسپم اضافه نخواهد شد.

جمع آوری ایمیل ها

روش های جمع آوری ایمیل

یکی از مهم ترین کارهایی که در ایمیل مارکتینگ باید انجام دهید جمع آوری ایمیل ها است. راه های خیلی زیادی برای جمع کردن ایمیل کاربران وجود دارد که بعضی از آن روش ها بصورت غیر قانونی است. شرکت هایی هستندکه لیست ایمیل خیلی زیادی در اختیار شما قرار می دهند که این روش به برند شما آسیب می رساند. روش هایی هم به صورت قانونی است که به آن ها اشاره می کنیم:

پاپ آپ ها

پاپ آپ ها به شما کمک می کنند که که پیشنهاد های جذابی به کاربران بدهید و آن ها را ترغیب به دادن ایمیل کنید. پاپ آپ ها انواع مختلفی دارد که هر کدام می تواند در قسمت ها مختلف سایت و با شکل و شمایل خاص به افراد نشان داده شود. یکی از افزونه های بسیار جذاب در این زمینه افزونه convert plug  است که می تواند فروش شما را چند برابر کند.

هدیه های جذاب به کاربران بدهید

پیشنهاد های جذاب همیشه یکی از راه گشا ترین روش هاست. در ایمیل مارکتینگ هم هدیه های جذاب باعث می شود کاربران با کمال میل ایمیل خودشان را در اختیار شما قرار دهند. این هدیه را می توانید در ساید بار و یا هدر سایت قرار دهید تا در دید کاربر قرار گیرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

می توانید برای جذب مخاطبین بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به این صورت که هدیه جذاب یا عناوین جذاب در پروفایل تان استفاده کنید. هیچ وقت لینک صفحه اصلی را در بیوگرافی تان قرار ندهید بلکه لینک هدیه یا پیشنهاد جذاب را قرار دهید تا کاربر را مستقیم بتوانید وادار به ثبت ایمیل کنید.

استفاده از خبر نامه

در خبرنامه سایت خود از تخفیفات ویژه یا مطالب جذاب و با اهمیت استفاده کنید. به کاربران خود یادآوزی کنید که اگر ایمیل خود را وارد کنند چه چیز جذابی دریافت می کنند. برای جذب ایمیل بیشتر همیشه سعی کنید منافع مخاطبتان را در نظر داشته باشید.

چطور نرخ بازگشایی ایمیل ها را افزایش دهیم؟

بعد از گرفتن ایمیل کاربران و ایمیل زدن به آن ها باید کاری کنید که آن ها ایمیل شما را تماشا کنند. شاید اگر تازه کار در راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشید تعجب کنید. ولی باید بدانید متاسفانه بخاطر اینکه ایمیل های دریافتی مردم زیاد است و افراد، سایت ها را سریع فراموش می کنند اکثر ایمیل ها را باز نمی کنند. با این کارهایی که در پایین گفته می شود می توانید نرخ بازگشایی را بالا ببرید.

استفاده از عناوین جذاب

عناوین چه در ایمیل مارکتینگ و چه در نرخ کلیک سایت ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. عناوین اولین چیزی هستند که کاربران می بینند و تصمیم می گیرند که کلیک بکنند یا نه. همیشه باید از عناوینی مثل بهترین یا مهم ترین و یا از اعداد یا جملات سوالی استفاده کنید.

زمان ارسال ایمیل ها

باید زمانی را که برای کاربران ایمیل می فرستید بسنجید و دقیق ترین زمان را انتخاب کنید. باید کاربران خود را دقیق زیر نظر بگیرید که در چه زمانی برای آن ها ایمیل بفرستید وقت می کنند و تمایل دارند که ایمیل شما را بخوانند. معمولا اگر ایمیل خود را صبح بفرستید در میان انبوه ایمیل ها گم می شود و کاربر نمی تواند ایمیل شما را بخواند.

روز مناسب ارسال ایمیل

روز ارسال ایمیل هم مانند زمان ارسال ایمیل قابل اهمیت است. معمولا روز هایی که تعطیلی است و یا درگیری افراد زیاد است نرخ بازگشایی ایمیل ها پایین می آید. بهترین روز طبق تحقیقاتی که شده روز های سه شنبه و چهار شنبه و پنج شنبه است .

کوتاه و مختصر بودن ایمیل ها

همیشه از جملات و عبارات کوتاه و مختصر و مفید استفاده کنید. کاربران حوصله این را ندارند که مقالات چندین خطی را بخوانند بنابراین سعی تان بر این باشد که با کوتاه ترین جملات منظور خودتان را برسانید. 

استفاده از ایموجی و عکس ها

ایموجی ها و عکس ها در ایمیل مارکتینگ سریع می توانند پیام خود را منتقل کنند. برای اینکه کاربر را مجذوب نگه دارید و همین طور هم پیام خود را منتقل کنید می توانید از این شیوه استفاده کنید.

بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ

سرویس های زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. اما از بهترین و معروف ترین سرویس های ایمیل مارکتینگ میلرلایت و میل چیمپ هستند. در میلر لایت شما هزار ایمیل رایگان می توانید به کاربرانتان ارسال کنید و بعد از آن باید مبلغی را پرداخت کنید.

میلر لایت هماهنگی کاملی با وردپرس دارد و می توانید با کشیدن و رها کردن ایمیل های جذابی طراحی کنید. پلن رایگان میل چیمپ به این صورت است که به شما امکان ارسال 12000ایمیل برای 2000 نفر را می دهد.

امتیاز شما به مقاله:

این مطالب را هم بخوانید

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتابی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار

دو راه صد در صد تضمینی برای راه اندازی

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

 

نه، ممنونم! هیچ احتیاجی به راه اندازی کسب و کار ندارم