اگر شما هم کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده باشید احتمالا با مشکلی به نام ایمیل های اسپم برخورد کرده اید. این مشکل براحتی می تواند فروش وب سایت شما نصف و حتی کمتر کند. چون هر ایمیلی که به مخاطبان ارسال می کنید به پوشه اسپم می رود و مخاطب آن را مشاهده نمی کند.

در این مقاله از سایت کارینو آکادمی قصد داریم هر آنچه را که یک مدیر کسب و کار اینترنتی باید بداند را ذکر کنیم. پس با ما باشید تا در کسب و کار خود مانند حرفه ای ها عمل کنیید.

علت رفتن ایمیل به پوشه اسپم چیست؟

همان طور که در بالا گفته شد ایمیل های اسپم خیلی می تواند فروش کسب و کار اینترنتی را بالا بیاورد. بنابراین برای یک مدیر وب سایت خیلی مهم است که دلایل آن را بداند . در این قسمت از مقاله قصد داریم.

  • از کاربران خود اجازه بگیرید

یکی از دلایلی که می تواند شما را به لیست هرزنامه ها اضافه کنید این است که به کاربری ایمیل بفرستید که مخاطب شما نیست. افراد زیادی هستند که بانک ایمیل می فروشند و از این طریق کسب درامد می کنند. 

خریدن بانک ایمیل بدلیل اینکه کاربران هدف شما نیستند احتمال اینکه شما را به هرزنامه ها اضافه کنند خیلی زیاد است. و اگر مدتی کاربران شما را به هرزنامه ها اضافه کنند بعد از چند مدت گوگل شما را فردی که قوانین را نقض کرده اید می شناسد و خودکار ایمیل های شما به هرزنامه ها میرود.

  • ip شما به لیست هرزنامه ها اضافه شده

اکثر افرادی که وب سایت راه اندازی می کنند از هاست های اشتراکی استفاده می کنند. یکی از معایب هاست های اشتراکتی این است که اگر کاربری قوانین ایمیل را رعایت نکند. علاوه بر اینکه ایمیل های خودش به هرزنامه ها می رود ایمیل های شما هم به هرزنامه ها می رود.

دلیل این کار این است که ip که شما استفاده می کنید اشتراکی است. بنابراین بهترین کاری که برای رفع این کار می توانید انجام دهید این است که از هاست خود درخواست کنید که ip جداگانه برای شما اختصاص دهد.

  • پایین بودن نرخ تعامل

از دیگر مواردی که باعث ایمیل های اسپم می شود پایین بودن نرخ تعامل شما با کاربران تان است. به این معنا که سرویس دهندگان ایمیل توجه می کنند که چه تعداد از ایمیل های شما توسط کاربرانتان باز می شود. مینانگین باز شدن ایمیل ها در سال  2018، 24% بوده است.

  • زیاد بودن ایمیل های غیر فعال 

از دیگر دلایل ایمیل های اسپم فعال نبودن کاربران یا نادر بودن استفاده آن ها از ایمیل است. پس خیلی مهم است که شما کاربرانی داشته باشید که ایمیل های فعال داشته باشند. اگر تعداد کاربران غیر فعال تان نسبت به تعداد کاربران فعال بیشتر باشد، شما در خطر اسپم شدن قرار دارید.

  • استفاده از موضوع های گمراه کننده

اگر برای باز شدن ایمیل های خود کاربران را فریب می دهید و این را به عنوان استراتژی ایمیل مارکتینگ خود می دانید باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. خیلی از دیجیتال مارکتر ها برای اینکه نرخ باز شدن ایمیل ها را بالا ببرند از موضوع های بی ربط و کنجکاو کننده استفاده می کنند.

این کار باعث می شود که نه تنها نرخ تبدیل خود را بسیار پایین بیاورید. بلکه باعث می شود که کاربران شما را به هرزنامه ها اضافه کنند و بعد چند مدت داخل ایمیل های اسپم بروید.

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل های ارسالی

بعد از اینکه به عنوان ایمیل مارکتر یا مدیر کسب و کار خود دلایل اسپم شدن ایمیل ها را شناختید باید راه های جلوگیری از این مشکل را بدانید. 

  • از کلماتی استفاده کنید که در لیست سیاه ایمیل ها قرار ندارد مانند اینجا را کلیک کنید، تست و امتحان و …
  • در ایمیل هایی که ارسال می کنید سعی کنید بیشتر متن باشد تا کدهای html
  • چنانچه قصد دارید از زبان انگلیسی استفاده کنید سعی کنید از حروف کوچک استفاده کنید
  • آدرس شرکت تان را حتما در پایین ایمیل درج کنید تا ایمیل هایتان هویت دار شود
  • ایمیل های زیادی را بصورت همزمان ارسال نکنید و اگر می توانید هر دقیقه فقط سه ایمیل بفرستید
  • امکان لغو عضویت را در ایمیل تان قرار دهید 

جمع بندی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای مشکل ایمیل های اسپم انجام دهید این است که به سرویس ایمیل خود گزارش دهید تا خود آن ها مشکل را رفع کنند. همچنین می توانید به صورت مبلغ بسیار اندکی ماهیانه از سرویس ip اختصاصی بهرمند شوید تا دیگران باعث کاهش فروش شما نشوند.