دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی با سئو می تواند بازدهی بسیار زیادی برای کسب و کار های آنلاین داشته باشد. اما اکثر کسب و کارها یا از این روش برای بازاریابی محصولات با سئو بی خبر اند و یا اینکه بخاطر تنبلی و زمان زیادی که باید صرف کنند صرف نظر می کنند. 

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که قصد کردید محصولی را خریداری کنید. اما برای اینکه از کیفیت محصول و قیمت آن اطلاع پیدا کنید در اینترنت به جستجو پرداخته اید. حتی گاهی اوقات همین سرچ ساده باعث می شود ما محصول خودمان را بخاطر تخفیف ویژه یا تنوع محصول و … به صورت اینترنتی سفارش دهیم. 

تعریف سئو در بازاریابی اینترنتی با سئو

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت یکی از شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ است. در واقع سئو به مجموعه کارهایی گفته می شود که باعث می شود گوگل رتبه شما را در نتایج افزایش دهد تا در نهایت به رتبه یک صفحه اول برسید. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید مطمئنا کلمات بسیار کلیدی و مهمی وجود دارد که افراد شما را با آن می شناسند. هر کدام از این کلمات که بتواند به صفحه اول گوگل برسد مطمئنا نتیجه بسیار خوبی دریافت می کنید. این نتیجه می تواند افزایش فروش، افزایش لیست ایمیل، افزایش لید و … باشد.

مزایای بازاریابی اینترنتی با سئو

  • روزانه تعداد افراد بسیار زیادی از موتور های جستجو استفاده می کنند.
  • به صورت رایگان تعداد افراد بسیار زیادی را روانه سایت تان می کنید.
  • سئو باعث می شود تا مدت زمان بسیار زیادی را در صفحه اول باشید و در واقع یک استراتژی بلند مدت است.
  • اینگونه بازاریابی باعث می شود تا افراد حس کنند شما را کشف کرده اند که همین باعث می شود سریع تر به نتیجه برسید
  • درصد اینکه بتوانید افرادی را که به وب سایت تان وارد می شوند به مشتری وفادار تبدیل کنید بسیار زیاد است
  • هزینه تبلیغات تان بسیار کاهش پیدا می کند چون از طریق بازایابی اینترنتی با سئو روزانه صد ها نفر جذب سایت تان می شوند.
  •  اگر کسب و کاری نوپا و تازه تأسیس هستید می توانید از طریق سئو با کمپانی های بزرگ مانند دیجی کالا رقابت کنید

روش بازاریابی اینترنتی با سئو

برای اینکه بتوانید به وسیله سئو محصولات تان را بفروشید باید مراحلی را طی کنید تا در نهایت منجر به خرید کاربران شود. در این قسمت از مقاله کارینو اکادمی این مراحل را تک به تک ذکر می کنیم تا بتوانید این مراحل را در کسب و کارتان پیاده کنید.

1) جذب ترافیک با سئو

اولین مرحله که باید انجام دید جذب ترافیک به وسیله سئو می باشد. برای اینکه بتوانید به وسیله سئو ترافیک جذب کنید باید سایت تان را از نظر سئو داخلی و خارجی بهینه سازی کنید. همچینین باید در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید و با استراتژی حرکت کنید. هر کدام از این سه مورد نیاز به مقاله مفصلی دارد که در دوره آموزش سئو به آن می پردازیم. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید به صفحه اول گوگل برسید باید از رقیبان تان پیشی بگیرید. گاهی رقیبانی دارید که با یک لینک بیلدینگ به راحتی از آن ها پیشی می گیرید ولی گاهی اوقات نیاز به ترفند هایی مانند pbn و روپورتاژ دارید. بنابراین هر کدام از این موارد بستگی به حوزه کاری شما و کلمه ای که برای شما مهم است دارد.

2) گرفتن اطلاعات مخاطب

بعد از اینکه از طریق سئو ترافیک ایجاد کردید باید اطلاعات کاربر را دریافت کنید. برای گرفتن اطلاعات کاربر روش های مختلفی وجود دارد اما یکی از بهترین روش ها گرفتن اطلاعات به صورتی است که باعث شود مخاطب به تخصص شما پی ببرید. به طور مثال می توانید ویدئویی آموزشی از خود تهیه کنید و یا اینکه مقاله آموزشی تهیه کنید و از این طریق اطلاعات مخاطب را دریافت کنید.

3) ارائه پیشنهاد ویژه

آخرین مرحله ایجاد فروش از طریق ارائه پیشنهاد ویژه است. در این مرحله باید از طریق اطلاعاتی که از مخاطب دریافت کرده اید(ایمیل یا شماره موبایل) ارتباط برقرار کنید و پیشنهادی ویژه که متناسب با مخاطب است ارائه دهید تا سریع تر منجر به خرید مخاطب شود. منظور از متناسب با مخاطب یعنی از طریق هر مقاله و محصولی که اطلاعات را دریافت کرده اید محصولی هم مطابق با همان به مخاطب پیشنهاد دهید. به طور مثال اگر از طریق مقاله بازاریابی اینترنتی با سئو اطلاعات را دریافت کرده اید محصولی هم در رابطه با سئو یا بازاریابی اینترنتی ارائه دهید.
جمع بندی این سه مرحله که ارائه شد سریع راه ممکن برای خرید محصولات بود. توجه داشته باشید که در این استراتژی فقط مرحله اول با دیگر راه های بازاریابی متفاوت است. ممکن است شما از طریق تبلیغات اطلاعات را دریافت و پیشنهاد ویژه ارائه دهید و از این طریق فروش ایجاد کنید.