0
0

چطور محتوای قدیمی را بروزرسانی کنیم؟

151 بازدید
بروزرسانی محتوای قدیمی سایت

آیا می خواهید رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید؟

روشی وجود دارد که بدون اینکه کار سختی انجام دهید می توانید ترافیک زیادی از موتورهای جستجو دریافت کنید. این روش بروزرسانی محتوای قدیمی سایت نام دارد.

اگر شما هم وب سایت دارید به احتمال خیلی زیاد با انبوهی از محتوای قدیمی سایت که ماه ها است دست به آن ها نزده اید روبرو هستید. 

در این مقاله به شما به صورت کامل آموزش می دهیم که چطور می توانید بدون اینکه کار سختی انجام دهید محتوای قدیمی سایت تان را بروزرسانی کنید و ترافیک زیادی دریافت کنید.

مزایای بروزرسانی محتوای سایت

مزایای آپدیت مقالات سایت

بروز رسانی مطالب سایت مزایایی با خود به همراه دارد که در اینجا به 3 مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

1- نرخ کلیک را افزایش می دهد

اولین مزیت برای بروزرسانی محتوای قدیمی سایت افزایش نرخ کلیک مقالات است. اگر در نتایج جستجو توجه کرده باشید اکثر مقالاتی که در رتبه های اول وجود دارد مربوط یک یا چند سال قبل هستند.

زمان به سرعت در حال گذر است و هر روز اطلاعات در حال تغییر است. نمی توان به مقالاتی که از چند سال پیش وجود اعتماد کرد. چون محتوایی که ارائه می دهند قدیمی است بنابراین اکثر افراد ترجیح می دهند مقالاتی را انتخاب کنند که بروز است.

2- وفادار شدن مخاطبان سایت

با بروزرسانی محتوای سایت به کاربران نشان میدهید که به آن ها اهمیت می دهید و هدف تان فقط رتبه گرفتن در موتورهای جستجو نیست. بروزرسانی محتوا می تواند باعث وفادار شدن بیشتر مخاطبان شود.

3- افزایش نرخ بازگشت کاربران

از دیگر عواملی که می توان برای تازه کردن محتوای قدیمی سایت بیان کرد افزایش نرخ بازگشت کاربران است. تصور کنید اگر وب سایتی جامع در مورد کار مورد علاقه شما وجود داشته باشد اما به هیچ عنوان مطالبش بروز رسانی نشود. آیا شما حاضرید دوباره به این سایت برگردید؟

مطمئنا اکثر افراد تا متوجه شوند که محتوای سایت قدیمی است از سایت خارج می شوند و به دنبال اطلاعات جدید تر و بروز تری می گردند. 

کدام یک از مقالات سایت را باید بروزرسانی کرد؟

کدام مقالات را ویرایش کنیم؟

یکی از مشکلاتی که سئو کاران با آن درگیر هستند انتخاب مقالاتی است که نیاز به بروزرسانی دارند. اگر وب سایتی داشته باشید که بیش از 2 سال فعالیت دارد مطمئنا بیش از 400 مقاله در وب سایت تان خواهید داشت که خیلی کم بروز رسانی شده اند.

برای بروزرسانی مقالات نمی توانید از قدیمی ترین محتوا شروع به ویرایش و بروزرسانی کنید تا آخرین مقاله ای که منتشر کرده اید. چون نه تنها زمان بسیار زیادی را از شما می گیرد بلکه آپدیت اکثر مقالات فایده ای ندارد.

برای اینکه مشخص کنید کدام مقالات نیاز به بروزرسانی دارند می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  1. مقالاتی را انتخاب کنید که لینک های زیادی از دیگر وب سایت ها دریافت کرده اند ولی رتبه خوبی در موتورهای جستجو ندارند. برای متوجه شدن تعداد لینک های هر مقاله می توانید از ابزارهایی مانند moz  و ahrefs استفاده کنید.
  2. مقالاتی را بروز کنید که تعداد بازدید نسبتا خوبی دارند اما در رتبه های 3 تا 9 گوگل قرار دارد. برای مشاهده این نتایج می تواند از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.
  3. مقالاتی را انتخاب کنید که تعداد impressions بالایی دارند اما نرخ کلیک پایینی دارند.
  4. مقالاتی را بروزرسانی کنید که در نتایج 9 تا 20 گوگل قرار دارند. این مورد را هم مانند مورد 2، 3 و 4 می توانید از طریق گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: چطور به سئوکار حرفه ای تبدیل شویم؟

برای مشاهده تمام این قسمت ها می توانید به گوگل آنالیتیکس قسمت  Acquisition » search console » Queries مراجعه کنید.

چطور محتوای قدیمی را بروزسانی کنیم؟

 

اکثر وب سایت ها چه در ایران و چه در خارج از ایران فقط بر روی تولید محتوای گسترده تمرکز می کنند. در حالی که برای افزایش ترافیک می توان از بروزرسانی مطالب قدیمی تر سایت بهره برد.

برای بروزرسانی محتوا قدیمی سایت باید مواردی را تغییر دهیم تا علاوه بر کابران، موتورهای جستجو مانند گوگل هم متوجه شوند که محتوا بروزرسانی شده است. 

1- سال جاری را به عنوان اضافه کنید

قرار دادن تاریخ در عنوان

اولین چیزی که بازدید کنندگان با آن روبرو می شوند عنوان سایت است. به طور مثال شما مقاله ای در رابطه با جدیدترین روش های برنامه ریزی می نویسید. اما به مرور روش های جدیدی مانند GTD ابداع می شود. 

اگر به آخر هر عنوان سال جاری را اضافه کنید نه تنها کاربران متوجه می شوند که محتوا به تازگی بروزرسانی شده بلکه گوگل هم درک می کند و برای محتوای شما ارزش بیشتری قائل می شود.

همچنین به گفته اکثر کارشناسان سئو اضافه کردن تاریخ به آخر عنوان مقالات باعث افزایش کلیک مقالات هم می شود. بنابراین می توانید با آمدن سال جدید با بروزرسانی هر محتوا سال جاری را به عنوان اضافه کنید کلیک بیشتری دریافت کنید.

2- به سوالات اغلب افراد جواب دهید

یکی از روش های بروزرسانی محتوای قدیمی سایت، اختصاص دادن قسمتی به پرسش های متداول افراد است. با جواب دادن به پرسش های اغلب افراد نه تنها محتوای شما تازه می شود، بلکه در نتایج مختلف هم نمایش داده می شوید.

برای اینکه متوجه شوید سوالات اکثر افراد چیست می توانید کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید. به وب سایت های رقیب بروید و نظرات و سوالاتی که مطرح کرده اند را بنویسید. همچنین می توانید با کمی فکر کردن چندین سوال مهم را خودتان پیدا کنید.

3- آیا آنچه کاربر می خواهد را پوشش می دهید؟

قبل از ویرایش مقالات باید از خود سوال کنید که آیا مقاله ای که نوشته اید، آنچه را که کاربر می خواهد پوشش می دهد؟

گاهی اوقات ممکن است شما محتوایی نوشته باشید اما به دلیل اینکه نیاز کاربر را به صورت کامل برطرف نمی کند رتبه نمی گیرد. برای درک این مورد می توانید مقالاتی که در نتایج اول قرار دارند را بررسی کنید و مشاهده کنید که چه مواردی را آن ها پوشش می دهند که شما پوشش نداده اید.

4- لینک های داخلی اضافه کنید

بکار بردن لینک در محتوا

هر ماه تعداد مطالبی که به وب سایت اضافه می شود در حال افزایش است. بنابراین به راحتی می توان هنگام بروزرسانی مقالات قدیمی، آن ها را محتوای جدیدی که در وب سایت مان منتشر کرده ایم لینک دهیم.

اگر این کار را درست انجام دهید باعث می شود که تجربه کاربری سایت بهبود یابد و همچنین میزان ماندگاری کاربران در سایت افزایش پیدا می کند. البته دقت داشته باشید فقط به مطالبی لینک دهید که مرتبط با محتوا هست.

5- لینک های خراب سایت را حذف کنید

دیگر کاری که در این رابطه می توانید انجام دهید حذف لینک های خراب مقالات است. ممکن است به دلیل تغییر URL بعضی مقالات لینک ها تغییر کرده باشد خزنده های گوگل نتوانند دیگر مقالاتی که لینک داده اید را بررسی کنند.

می توانید با افزونه هایی مانند broken link checker لینک های شکسته سایت را بررسی کنید و لینک هایی که خراب است را تصحیح کنید. توجه داشته باشید که لینک های خراب می تواند از جمله مواردی باشد که به قدیمی بودن محتوا اشاره می کند.

6- استفاده کردن از کدهای اسکیما

بکار بردن اسکیما در بروزرسانی مقالات

اسکیما قطعه کدهایی است که به خزنده های گوگل کمک می کند تا بهتر درک کنند که این صفحه از سایت در چه رابطه ای است. 

برای به کاربردن کدهای اسکیما علاوه بر دو افزونه wp schema pro و yoast seo می توانید از وب سایت structured data google استفاده کنید.

7- کمک گرفتن از رقبا

از جمله کارهایی که همیشه راه گشا است تحلیل رقبا است. 5 نتیجه اولی که وجود دارد را بررسی کنید و شکاف ها را شناسایی کنید و در جهت رفع آن ها حرکت کنید. بعضی از مواردی را که باید بررسی کنید به صورت زیر است:

  • کلمه کلیدی در چه قسمت هایی قرار دارد
  • تعداد کلمات چه مقدار است
  • کلمه کلیدی چه تعداد ذکر شده
  • از چه تعداد تصاویر، ویدئو، اینفوگرافیک در مقاله استفاده شده
  • آیا از اسکیما استفاده شده یا خیر؟

اولین سوال: آیا تاریخ انتشار محتوا را بروزرسانی کنیم؟

جواب: اگر تغییری که در محتوا ایجاد می کنید زیاد نیست لازم نیست تغییری در انتشار محتوا ایجاد کنید. اما اگر تغییراتی که در محتوا ایجاد می کنید زیاد است تاریخ انتشار را تغییر دهید بهتر است. چون گوگل به تاریخ انتشار مطلب هم توجه می کند.

دومین سوال: چه میزان تغییر در مقالات باید ایجاد کنیم تا تغییری در رتبه ایجاد شود؟

جواب: جواب کاملا واضحی در این رابطه وجود ندارد. برخی سئو کاران می گویند همین که چند خط بنویسید و یا اینکه تغییری در تصاویر ایجاد کنید می تواند در رشد محتوا کافی باشد. اما یکی از بهترین کارها این است که هر بار تصمیم به بروزرسانی مقالات می گیرید حداقل 15 تا 20 درصد در محتوا تغییر ایجاد کنید تا رشد سریعی داشته باشید.

سومین سوال: اگر فقط مطالب را حذف کنیم بروزرسانی به حساب می شود؟

جواب: بعضی افراد تصور می کنند که اگر مطلبی را هم از محتوا حذف کنند بروزرسانی به حساب می آید. در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است و اگر مطلبی را حذف کردید باید مطلبی جایگزین آن قرار دهید

چهارمین سوال: اگر بعضی تصاویر را حذف کنیم و تصویر دیگری اضافه کنیم مشکلی پیش نمی آید؟

جواب: خیر اتفاقا گوگل از این کار بسیار رضایت دارد و تصاویر جدید به منزله ارتقاء کیفیت محتوای سایت است. بنابراین حتی اگر در مقالات از تصاویر کمی استفاده کرده اید می توانید تصاویر جدیدی اضافه کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8111
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چطور محتوای قدیمی را بروزرسانی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی