یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

تاریخچه بازاریابی محتوا (همراه با اینفوگرافیک)

77 بازدید
تاریخجه بازاریابی محتوا

برخی از بازاریابان بر این باور معتقدند که تاریخچه بازاریابی محتوا به سال های خیلی قبل برنمی گردد و بازاریابی محتوا علمی جدید است. اما طبق تحقیقاتی که توسط جو پولیتسی انجام شده، مشخص شده بازاریابی محتوا از چندین سال قبل وجود داشته.

در این مقاله به صورت کامل می خواهیم تاریخچه بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

اگر بخواهیم تاریخچه بازاریابی محتوا را از زمانی که شروع شد تا به امروز بررسی کنیم به صورت زیر است:

تاریخچه بازاریابی محتوا

1732- بنجامین فرانک لین برای اولین بار مجله پور ریچارد آلمانیک را منتشر می کند.  هدف وی ترویج تجارتش بود.

1801- کتابفروشی گالیگانی از استراتژی خلاقانه ای برای توسعه تجارتش استفاده می کند. مثل افتتاح سالن مطالعه و انتشار روزنامه ای که شامل مقالاتی از نوسندگان و کتاب های تأثیر گذار بود.

1861- ساموئل واگنر مجله American Bee Journal را راه اندازی کرد. مجله ای که هنوز در دست چاپ است.

1867- شرکت بازرسی و بیمه دیگ بخار هارتفورد شروع به کار لوکوموتیو کرد. گفته می شود قدیمی ترین شرکتی که از ابتدا با همین نام در ایالات متحده فعالیت داشته همین شرکت است.

1882- بولتن که شرکت ادیسون است در مورد فواید روشنایی الکتریکی خبر می دهد.

1887- پسران چارلز اسکریبنر مجله اسکریبر را راه اندازی کردند، که نگاهی به زندگی مشهور ترین نویسندگان دارد. هدف آن ها فروش کتاب های اسکریبنر بود.

1888- جانسون نشریه ای را که در مورد درمان زخم با ضد عفونی ها است راه اندازی می کند. هدف این نشریه نیاز پزشکانی است که شرکت به آن ها نوار زخم فروخته است. این شرکت همچنین دو نشریه برای به اشتراک گذاشتن مقالاتی که برای پزشکان مفید است راه اندازی می کند.

1895- جان دیر مجله ای در مورد کشاورزی راه اندازی می کند که هنوز هم منتشر می شود. اکنون 1.5 میلیون تیراژ دارد و در 40 کشور دنیا با 12 زبان مختلف توزیع می شود.

1900- میشلن راهنمای میشلن را توسعه می دهد که یک راهنمای 400 صفحه ای است. این راهنما به رانندگان کمک می کند تا اتومبیل خود را حفظ کنند و در مسافرت محل اقامت مناسبی پیدا کنند.

1904- شرکت jell-o نسخه های رایگان اولین دستور العمل خوراکی خود را به بیش از یک میلیون شرکت تا سال 1906 توزیع می کند.

1924- سیرز بزرگترین برنامه رادیویی خود را با محتوا عرضه شده توسط بنیاد کشاورزی راه اندازی کرد که این ایستگاه رادیویی به کشاورزان در طول بحران کمک می کند.

1930- پروکتور تلاش خود را برای تولید محتوای رادیویی با همکاری مارک هایی مانند duz و  oxydol آغاز می کند و نمایش صابونی متولد می شود

1968- مجله ویت واتر تاسیس شد و یکی از اولین مجلات مصرف کننده است که از طریق دکه های روزنامه فروشی و سوپر مارکت ها توزیع می شود.

1987- شرکت لگو مجله خود را راه اندازی می کند( اسم الان این مجله لگو کلوپ است)

2001- رسانه سفارشی پنتون که در کلیولند اوهایو تاسیس شد شروع به استفاده از اصطلاح بازاریابی محتوا می کند.

2004- شروین ویلیامز مجله استیر را با هدف قرار دادن طراحان داخلی و معماران تجاری راه اندازی کرد.

2006- بلنتک اولین ویدئو خود را در یوتیوب بارگزاری می کند با عنوان آیا مخلوط می شود؟ این ویدئوی سریالی در یوتیوب بیش از 235 میلیون بازدید می خورد و 910 هزار مشترک دارد.

2007- امریکن اکسپرس وب سایتی راه اندازی می کند که منبع خوبی برای تجارت های کوچک است.

2008- پی اند جی یک سایت محتوایی برای دختران نوجوان راه اندازی کرد. به گفته فورستر این وب سایت چهار برابر مؤثر تر از تبلیغات سنتی با قیمت مشابه است.

2008- گت کانتت گت کاستمر کتابچه راهنمای بازاریابی منتشر کرد.

2010- موسسه بازاریابی محتوا اولین فعالیت خود را شروع کرد.

2011- cmi مجله محتوا و کنفرانس سالانه جهانی بازاریابی محتوا را راه اندازی می کند که به بزرگ ترین رویداد متمرکز در بازاریابی محتوا تبدیل می شود.

2012- کرافت شروع به تمرکز کل بخش بازاریابی خود در مورد محتوا می کند. حرکتی که در نهایت منجر به افزایش چهار برابر ROI نسبت به تبلیغات شد.

جو چرنوف اولین دریافت کننده جایزه بازاریاب محتوا در سال است.

2013- رسانه ردبول با راه اندازی 20 فیلم کوچک در سال 2013 به توسعه گسترده ادامه می دهد.

2014- ماریوت اینترنشنال یک استودیوی بازاریابی محتوای خلاقانه و محتوای داخلی را که از اینفلوئنسرهای کلیدی برخوردار بود راه اندازی کرد و شروع به تولید فیلم کرد.

بدون شک اولین نمونه فیلم استودیویی بزرگ که به عنوان یک تلاش بازاریابی محتوای مارک دار ساخته شد اولین فیلم لگو است.

2015- تولید اولین فیلم مستند درباره بازاریابی محتوا (داستان افزایش محتوا در اولین بازاریابی جدید)

2016-  arrow electronics با خرید اوراق بهادار رسانه های الکترونیکی مهم، آن را به یکی از اولین نمونه های شرکت ثروتمند رسانه ای تبدیل کرد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8221
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد تاریخچه بازاریابی محتوا (همراه با اینفوگرافیک)

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی