0
0

چگونه بوسیله تحلیل رقبا در سئو رقیبان تان را پشت سر بگذارید؟(+ویدئو)

379 بازدید
تحلیل رقبا در سئو
آیا تا بحال به فکر تحلیل رقبا در سئو افتاده اید؟ با تحلیل رقبا در سئو می توانید دقیقا متوجه شوید که رقیبتان چه فاکتورهایی را رعایت کرده تا توانسته رتبه اول گوگل را تسخیر کند. بنابراین بسیار مهم است که شما از این فاکتورها اطلاع داشته باشید و از این طریق سعی در گرفتن رتبه یک کنید.

اهمیت تحلیل رقبا در سئو

آیا تا بحال به این مشکل برخورده اید که هر چقدر سئو داخلی و سئو خارجی وب سایت تان را بهینه می کنید باز هم هیچ نتیجه ای نمی گیرید. موتورهای جستجو مانند گوگل ربات هستند و مانند انسان ها نیستند که هر کدام از صفحات را دوست داشته باشند در صفحه اول گوگل قرار دهند و هر کدام که مورد پسندشان نباشد در صفحه اول قرار ندهند.

بنابراین هر کدام از وب سایت ها را که در رتبه اول قرار می دهند حتما اولویتی نسبت به دیگر وب سایت ها دارند که در جایگاه های دوم، سوم و… قرار گرفته اند. بنابراین شناسایی این ویژگی هایی که باعث شده بعضی سایت ها در رتبه اول، رتبه دوم و … قرار بگیرند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست.

توجه داشته باشید که سئو پروژه ای زمان بر است و برای اینکه بخواهید روی هر کلمه رتبه دریافت کنید باید سه تا شش ماه و گاهی اوقات تا یک سال صبر کنید.

بنابراین بسیار مهم است که در شروع نوشتن مقاله و سئو سازی آن با استراتژِی و تحلیل رقبا حرکت کنید تا امید داشته باشید که بعد از سه تا شش ماه حداقل در صفحه اول قرار می گیرید. چون اگر اینگونه حرکت نکنید و بعد از چند ماه نتیجه نگیرید دوباره باید محتوا را ویرایش کنید و لینک سازی کنید و چند ماه صبر کنید تا آیا نتیجه بگیرید یا خیر!

بنابراین اگر می خواهید رقیبان در کسب و کارتان را تحلیل کنید با ما همراه باشید:

شناسایی رقبا

اولین کاری که برای آنالیز رقبا باید انجام دهید این است که رقیبانتان را شناسایی کنید. ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما یکی از بهترین ابزارها خود گوگل است که به شما رقیبان تان را نشان می دهد. برای این کار فقط کافی است که کلمه مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید. فقط به یاد داشته باشید که از هیچ گونه فیلتر شکنی موقع جستجو استفاده نکنید. به عنوان مثال اگر ما خواسته باشیم در زمینه آموزش سئو رقابت کنیم در گوگل جستجو می کنیم و تمام رقیبان صفحه اول را بررسی می کنیم که چه کاری انجام داده اند تا توانسته به صفحه اول برسند.
کلمه کلیدی در تحلیل رقبا در سئو

بررسی چگالی کلمات کلیدی

بعد از اینکه رقیبان تان را شناسایی کردید باید چگالی کلمه کلیدی تان را بررسی کنید. توجه داشته باشید که نباید چگالی کلمه کلیدی شما بیشتر از دو درصد باشد چون ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. برای اینکه متوجه شوید چگالی کلمات کلیدی تان چه مقدار است ویدئو زیر را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که از دیگر فاکتورهای مهم در رتبه گرفتن سایت ها تعداد کلمات هر مقاله است. هر مقدار تعداد کلماتی که در مقاله تان استفاده کردید بیشتر باشد احتمال رتبه گرفتن هم بیشتر می شود. اما این فقط یکی از فاکتورهای سئو است. که هر دو مورد در ویدئو بررسی شده:

لینک های خارجی سایت

از دیگر مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تعداد لینک های خارجی است که به وب سایت رقیب داده شده. هر مقدار تعداد این بک لینک ها بیشتر باشد کار شما هم سخت تر خواهد بود. به طور مثال رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مانند طراحی سایت بسیار سخت چون تعداد لینک های بسیار زیادی به وب سایت رقیبان داده شده. برای اینکه متوجه شوید چه تعداد لینک به وب سایت رقیبان تان داده شده می تواند از افزونه moz استفاده کنید. با این افزونه همچنین می توانید دامین آتوریتی و پیج آتوریتی را هم مشاهده کنید که تمام این موارد هم از فاکتورهای مهم سئو هستند. ابزار ماز در تحلیل رقبا در سئو

بررسی سئو داخلی سایت

سئو داخلی شامل موارد زیادی می شود که بعضی از این موارد مانند چگالی کلمات کلیدی را در بالا ذکر کردیم. اما مواردی مانند عکس ها، ویدئو ها، توضیحات متا، عنوان و… هم جزء سئو داخلی است که باید مورد بررسی قرار دهید. اگر رقیبان شما در مقاله ای که رتبه گرفته اند 5 تصویر استفاده کرده اند، شما باید بیشتر استفاده کنید. همچنین سعی کنید توضیحات متا را به صورت اختصاصی بنویسید و از کلمه کلیدی تان حتما در متا دیسکریپشن استفاده کنید. و مورد دیگر اینکه حتما url را بررسی کنید که آیا کلمه کلیدی در آن بکار برده شده یا خیر و اگر بکار برده نشده حتما استفاده کنید.

انکرتکست ها را بررسی کنید

محتوای رقیبان تان را بررسی کنید که از چه انکرتکست هایی استفاده کرده اند. گاهی اوقات وبمستر ها تنها از یک انکر تکست در مقاله استفاده می کنند اما گاهی از چند انکرتکست که مترادف انکرتکست اصلی است استفاده می کنند.  با بکار بردن این شیوه شما می توانید تعداد مخاطب بیشتری جذب کنید و تعداد مخاطب بیشتر به معنای تعامل بیشتر و کامنت بیشتر است. یکی از فاکتورهایی که گوگل بسیار مورد توجه قرار می دهد این است که چه تعداد افرادی با وب سایت تعامل داشته اند و هر چقدر این تعامل بیشتر باشد رتبه وب سایت هم بالاتر می رود.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد چند نمونه از موارد تحلیل رقبا در سئو را ذکر کنیم و موارد دیگری هم وجود دارد که اگر بیشتر مایل به یادگیری هستید توصیه می کنم حتما از محصول آموزش تحلیل رقبا استفاده کنید. چون این محصول می تواند شما را ماه ها جلو بیندازد.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=6978
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه بوسیله تحلیل رقبا در سئو رقیبان تان را پشت سر بگذارید؟(+ویدئو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی