یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

5 مرحله تا تدوین استراتژی محتوا از 0

27 بازدید
تدوین استراتژی محتوا

آیا می دانستید که 63 درصد از کسب و کارهای اینترنتی تدوین استراتژی محتوا را انجام نمی دهند؟

اگر می خواهید در هزینه های بازاریابی صرفه جویی کنید استراتژی محتوا یکی از اساسی ترین مراحل بازاریابی است. این در حالی که اکثر کسب و کارهای اینترنتی فعال چه از طریق شبکه های اجتماعی و چه از طریق وب سایت ها تدوین استراتژی محتوا را زیاد جدی نمی گیرند و به سادگی از کنار آن عبور می کنند.

اما اگر طرح استراتژی محتوا را حرفه ای برنامه ریزی کنید و برای آن صبر و تلاش انجام دهید نتایجی می گیرید که در دراز مدت شما را می تواند به درامد های بسیار بالایی برساند. 

دقیقا به همین دلیل هم است در این مقاله قصد توضیح مراحل تدوین استراتژی محتوا را داریم تا بتوانید علاوه بر رشد کسب و کار به درامد های بالا و پایداری برسید.

بیشتر بخوانید: چطور یک محتوای عالی بنویسیم؟

1- هدفتان از تدوین استراتژی محتوا چیست؟

هدف تدوین استراتژی محتوا

قبل از اینکه بخواهید شروع به طراحی استراتژی کنید اول باید هدفتان را مشخص کنید. تعیین هدف کمک می کند تا در میان انبوه داده ها سردرگم نشوید. علاوه بر این با تعیین هدف می توانید بهترین بسترها را برای توزیع و انتشار محتوا انتخاب کنید. 

بنابراین تعیین هدف را بیهوده نگیرید و هدفتان را از این تدوین استراتژی مشخص کنید. هدف شما می تواند یک و یا چند مورد از موارد زیر باشد:

  • افزایش نرخ تبدیل سایت
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش آگاهی از برند
  • کاهش هزینه های بازاریابی 
  • و…

زمانی که هدفتان را مشخص کردید نوبت به مرحله بعدی میرسد.

2- kpiهای خود را ایجاد کنید

تعیین kpi ها

بهترین راه برای دستیابی به اهداف، قابل اندازه گیری کردن آنهاست. یعنی شاخص های اصلی عملکرد (KPI) را برای استراتژی بازاریابی محتوای خود تنظیم کنید.

با مشخص کردن kpiها می توانید بررسی کنید چه زمانی به اهداف تان می رسید. به طور مثال برای مواردی مانند درآمد، فروش، بازدید سایت، سئو و دیگر موارد دیجیتال مارکتینگ مثل بازاریابی ایمیلی و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می توانید kpi مشخص کنید. 

به طور مثال می توانید هدفی یک ماهه، سه ماهه و یا یک ساله برای افزایش درآمد مشخص کنید. بعد از تعیین هدف باید مراحل و کارهایی که باعث می شود تا فروش تان بیشتر شود را بررسی کنید. این خود منجر به برنامه ریزی و منظم انجام دادن کارها می شود. 

بعد از اینکه زمان مشخص شده فرارسید (یک ماه یا سه ماه و یا یک سال) بررسی کنید که آیا به هدفی که می خواستید رسیده اید یا نه. اگر رسیده اید که هیچ و الا باید دقیق بررسی کنید که چه کارهایی را اشتباه انجام داده اید که منجر به شکست شما شده است.

بیشتر بخوانید: چطور یک kpi فوق العاده بسازیم؟ 

3- موقعیت فعلی خود را ارزیابی کنید

تعیین موقعیت در تدوین استراتژی محتوا

بسیاری از مشاغل از قبل محتوا دارند. محتوایی مانند آنچه که در وبلاگ تان وجود دارد و یا آنچه در شبکه های اجتماعی هست چه پادکست ها، چه فیلم ها و چه متن ها فرقی نمی کند. بنابراین گام بعدی این است که بفهمید آیا این محتوایی که وجود دارد به شما کمک می کند تا اهداف تان برآورده کنید.

(اگر تازه شروع به کار کرده اید و محتوای موجود صفر است می توانید از مرحله 4 عبور کنید- بهترین کانال های توزیع محتوا)

4- بهترین کانال های توزیع محتوا را مشخص کنید

چهارمین مرحله تدوین استراتژی محتوا، مشخص کردن کانال های توزیع محتوا است. وقتی کمی پیش روید و سه مرحله قبلی را انجام دهید تقریبا می توانید تشخیص دهید مخاطبانتان در کجا قرار دارند و بیشتر از کدام نوع محتوا استفاده می کنند. بهتر است به جای اینکه سعی کنید تمام کارها را یک باره انجام دهید، روی آنچه اکنون انجام می دهید تمرکز کنید.

برای اینکه در نتایج مطمئن تر عمل کنید می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس برای این کار کمک بگیرید. برای دیدن مؤثر ترین شبکه های اجتماعی به قسمت acquisition » social » owerview بروید. به طور مثال در تصویر زیر یوتیوب بسیار مؤثر تر از دیگر شبکه ها بوده.

تحلیل در تدوین استراتژی محتوا

با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام شبکه را انتخاب کنید و محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید بعد از اینکه توانستید شبکه مورد نظر را انتخاب کنید باید محتوای مناسب با آن را نیز انتخاب کنید. این کار بسیار آسانی است و به راحتی با کمی گشت و گذار می توانید با محتوای به اشتراک گذاری شده در آن شبکه آشنا شوید.

5-  منابع را شناسایی و تخصیص دهید

تعیین منابع در تدوین استراتژی

بعد از اینکه دانستید چه محتوایی را می خواهید ایجاد کنید، برای چه کسی است و قصد دارید آن را کجا اشتراک گذاری کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چه کسی مسئول تولید محتوا است؟
  • برای ایجاد محتوا به چه ابزارهای انسانی، فیزیکی یا دیجیتالی نیاز دارید؟
  • برنامه ریزی برای انتشار محتوا چگونه خواهد بود؟

اکنون به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم:

چه کسی مسئول تولید محتوا است؟

این سوال نقش هر فرد را مشخص می کند. اگر صاحب یک بیزینس بزرگ هستید که هر فرد دارای نقشی است باید برای این کار هم فرد متخصصی را مسئول کنید. اما اگر خودتان به تنهایی کار می کنید باید به صورتی برنامه ریزی کنید که به تمام کار برسید و تمام آن ها را در زمان مشخص انجام دهید.

به چه ابزارهایی برای تولید محتوا نیاز دارید؟

باید ابزار هایی که برای این کار نیاز دارید را فراهم کنید. بنابراین قبل از اینکه به تهیه ابزار مورد نیاز بپردازید باید مشخص کنید که چه نوع محتوایی می خواهید منتشر کنید. همچنین یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که تا چه میزان می توانید برای تولید ابزارهای تولید محتوا هزینه کنید.

برنامه ریزی برای انتشار محتوا چگونه است؟

بررسی کنید که چه زمان هایی می توانید تولید محتوا کنید. این وابسته به مواردی مانند تیم بازاریابی و یا کانالی است که می خواهید در آن محتوا منتشر کنید. به طور مثال اگر می خواهید در وب سایت فقط انتشار کنید می توانید این کار را هر هفته دو بار انجام دهید. اما اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا یوتیوب فعالیت کنید باید هر روز انتشار محتوا داشته باشید تا بتوانید سریع تر رشد کنید.

با انجام دادن موارد بالا توانستید تدوین استراتژی محتوا را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که بازاریابی از طریق محتوا کاری است که نیاز به صبر دارد. اما همان طور که در اول مقاله به آن اشاره شد بازاریابی محتوا کاری است که نتایج بلند مدت و پایداری را می تواند برای شما رقم بزند. بنابراین آن را جدی بگیرید و از همین الان شروع به تدوین استراتژی محتوا کنید.

منبع: سایت optin monster

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8365
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد 5 مرحله تا تدوین استراتژی محتوا از 0

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی