یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات(کدام برای کسب و کار بهتر است)

96 بازدید
تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات

آیا تا بحال به تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات توجه کرده اید؟

شما در هر شغلی که مشغول به کار هستید مهم است که برای ایجاد فروش، برند و محصولات تان را در معرض دید افراد قرار دهید. روش های مختلفی برای ایجاد فروش و در معرض دید گذاشتن محصولات وجود دارد. اما هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خودشان را دارند.

در این مقاله منظور ما از تبلیغات، تبلیغات دیجیتال است و می خواهیم بررسی کنیم که چه تفاوت هایی بین تبلیغات و بازاریابی محتوا وجود دارد.

بازاریابی محتوا چیست؟

تعریف بازاریابی محتوا

قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات بپردازیم اول باید چند مورد دیگر را بررسی کنیم. در کتاب بازاریابی محتوای حماسی نوشته جو پولیتسی بازاریابی محتوا را به این صورت تعریف کرده:

بازاریابی محتوایی، یک فرآیند کسب و کار و بازاریابی است که برای ایجاد و توزیع محتوای با ارزش و بسیار جذاب به منظور جذب، به دست آوردن و پیوند دادن مخاطبان هدفی که به روشنی تعریف شده و در راستای تشویق اقدامات سودآور مشتریان هستند.

تعریف ساده تر و قابل درک تر به این صورت است که:

بازاریابی محتوایی فرآیند توسعه و به اشتراک و گذاری اطلاعات مرتبط، ارزشمند و جذاب با مشتریان هدف به منظور جذب مشتریان جدید و یا توسعه ی کسب و کار به واسطه مشتریان فعلی است.

بنابراین تمام محتوایی که در وبلاگ سایت کارینو و یا در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید به نوعی بازاریابی محتوا هستند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟

چرا بازاریابی محتوا جواب می دهد؟

1- بر نیاز های مخاطب متمرکز است.

یک استراتژی بازاریابی محتوایی مؤثر به طور مداوم به مخاطبان ارزش می بخشد. برای ارائه ارزش به مخاطب می توانید تحقیقات خود را شروع و با شناسایی نقاط درد و چالش هایی که مخاطب با آن ها روبرو است به برطرف کردن این موارد بپردازید. 

با حل هر مشکل توسط محتوایی که تولید می کنید، می توانید درک بیشتری از نیاز های مخاطب پیدا می کنید. با این کار می توانید محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را بر اساس نیاز مخاطب تولید کنید.

2- باعث افزایش اعتماد و اعتبار می شود

با تولید محتوا، مخاطبان تان شما را شخصیتی معتبر در آن حوزه و صنعت شناسایی می کنند. آنها در خبرنامه ایمیلی شما مشترک می شوند، شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، پیشنهادات شما را قبول می کنند و وارد چرخه فروش می شوند.

این سطح اعتماد تأثیر زیادی در موفقیت و رشد کسب و کارتان دارد. وقتی آن ها به تخصص شما اعتماد کنند مطمئنا محتوای شما را مصرف می کنند. وقتی آنها از محتوای شما استفاده کنند به برند شما اعتماد می کنند و درصد خریدشان افزایش پیدا می کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل به اعتماد و اعتبار برند ها بسیار اهمیت می دهد و باعث می شود خیلی راحت تر بتوانید در نتایج گوگل رتبه بگیرید.

3- باعث سود و افزایش مشتریان می شود

محتوای عالی مخاطبان مناسب را به سمت برند جذب می کند. 

اگر استراتژی بازاریابی محتوای شما با محصولات و خدماتی که می فروشید مطابقت داشته باشد، بازدید کنندگانی که راه حل مشکلات خود را در محتوای شما پیدا می کنند، مناسب کسب و کار شما هستند. در واقع از دیدگاه ROI، بازاریابی محتوا نسبت به سایر استراتژی ها سه برابر بیشتر باعث افزایش برگشت سرمایه می شود.

از این طریق خریداران خوبی می توانید جذب کنید چون آن ها برای پیدا کردن جواب مشکلات شان به شما مراجعه کرده اند. دقیقا هم به همین دلیل است که بازاریابی محتوا بسیار مقرون به صرفه است.

انواع بازاریابی محتوا

انواع بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا برای هر شغل متفاوت با دیگر شغل ها است. اما یکی از اصلی ترین پایه های استراتژی محتوا، وبلاگ نویسی است.

یک وبلاگ قوی، برای هر سایتی که می خواهد در دنیای دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشد ضروری است. طبق تحقیقاتی که وب سایت Hub Spot انجام داده، 55 درصد از بازاریابان می گویند ایجاد وبلاگ مهم ترین اولویت بازاریایی ورودی آن ها است.

انواع دیگر بازاریابی محتوا:

  • رسانه های اجتماعی
  • کمپین های ایمیل
  • پادکست ها
  • فیلم ها
  • راهنمای رایگان
  • کتاب ها

بیشتر بخوانید: انواع بازاریابی محتوا چیست؟

تبلیغات چیست؟

 

اگر ساده بخواهیم تبلیغات را تعریف کنیم، تبلیغات روشی است برای تأثیر گذاری بر رفتار مخاطب که هدف این تبلیغات ترغیب مخاطب به اقدامی است. اگر چه تبلیغات دیگر مثل گذشته مؤثر نیست اما باز هم تأثیر در افزایش ورودی افراد دارد.

چرا تبلیغات جواب می دهد؟

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات ها

1- جلب توجه می کند

ماهیت تبلیغات افزایش آگاهی در مورد نام تجاری، یک محصول یا خدمات، آگاهی از رویدادی در آینده و تمام موارد مشابه است. به عبارت دیگر تبلیغات برای جلب توجه مخاطبان ایجاد شده است.

همه ما هر روزه با تبلیغات مواجه می شویم مانند در ابتدا شروع فیلمی در آپارت و یا سایت هایی مانند ورزش 3 که در گوشه کنار سایت انواع تبلیغات را مشاهده می کنید.

2- احساسات را تحریک می کند

هنگامی که تبلیغات چند ثانیه ای مورد توجه قرار گرفت، اکثر کانال ها و اپلیکیشن ها و … از این مورد استفاده کردند. تبلیغات می تواند مردم را بخنداند، یا باعث گریه و یا پریشان شدن و … شود.

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

هنوز شرکت های زیادی هستند که روش های تبلیغاتی سنتی استفاده می کنند. مانند:

  • رادیو
  • تلویزیون
  • روزنامه ها

با روی کار آمدن رسانه های دیجیتال انقلابی در تبلیغات ایجاد شد و تبلیغات دیجیتال به یکی از محور های اصلی شرکت ها برای تبلیغات شد. تبلیغات دیجیتال در اشکال مختلفی وجود دارد:

نمایش آگهی ها

این نوع تبلیغات تصاویر و یا متنی هستند که در برنامه ها و وب سایت ها نمایش داده می شوند. چهار نوع تبلیغات اصلی وجود دارد:

  • تبلیغات در نرم افزار ها که معمولا در اپلیکیشن ها موبایلی است
  • تبلیغات متنی مانند رپورتاژ آگهی ها که افراد را به صفحه فرود هدایت می کند
  • تبلیغات بنری که در وب سایت ها بیشتر دیده می شود
  • تبلیغاتی که گاهی اوقات در خدمات گوگل مانند جیمیل دیده می شود

تبلیغات ویدئویی

اگر در یوتیوب یا آپارات رفته باشید با تبلیغات مختلفی مواجه شده اید. انواع تبلیغاتی که مشاهده می کنید عبارتند از:

  • آرم آگهی 4 ثانیه
  • بنر کنار ویدئوها
  • بنر صفحه اصلی
  • پاز و پلی
  • لوگوی باز شونده
  • ویترین ویدئو

تبلیغات رسانه های اجتماعی

به دلیل حضور افراد زیادی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در این شبکه ها به یکی از محبوب ترین تبلیغات تبدیل شده است. اگر در اینستاگرام، فیسبوک، تویتر و یا اسنپ چت توجه کرده باشید تبلیغاتی با علامت ads نشان می شود. 

پرداخت بازای کلیک (PPC)

همان طور که از اسم این نوع تبلیغات مشخص است بازای کلیک کردن بر روی تبلیغات تان باید مبلغی پرداخت کنید. یکی از محبوب ترین و معروف ترین سرویس های PPC ادز گوگل است. اما به دلیل تحریم هایی که از این شرکت نسبت به ایرانی ها وجود دارد اکثر وب سایت ها از تبلیغات سایت هایی مانند یکتانت استفاده می کنند.

با تبلیغات کلیکی گوگل شما به جای اینکه ترافیک ارگانیک رایگان از طریق بازاریابی محتوا مبتنی بر سئو بدست آورید، برای بازدید کنندگان هزینه می کنید تا از طریق تبلیغات در SERP به سایت شما بیایند.

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات

 

طولانی بودن عمر محتوا

1- چرخه عمر محتوا طولانی تر است

چرخه عمر محتوا نسبت تبلیغات بسیار طولانی تر است. به این خاطر که تبلیغات مدت زمان کمی می تواند در معرض دید مخاطبین باشد. درحالی که محتوا هر بار می تواند از طریق موتورهای جستجو و یا شبکه های اجتماعی در معرض دید مخاطب قرار گیرد.

2- مزاحمت ایجاد نکردن محتوا

در بازاریابی محتوا هیچ مزاحمت و آزار و اذیتی برای مخاطب وجود ندارد. درحالی که در تبلیغات آزار و اذیت بسیار زیادی وجود دارد مانند تبلیغات چشمک زن در سایت ها و یا تبلیغاتی که در اول فیلم ها مشاهده می کنید.

3- کم بودن ریسک بازاریابی محتوا

از دیگر تفاوت های بازاریابی محتوا و تبلیغات در کم ریسک بودن بازاریابی محتوا است. اگر محتوایی عالی و جذاب تولید کنید و در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید افراد زیادی را می توانید جذب کنید. در حالی که در تبلیغات علاوه بر هزینه هایی که انجام می دهید ممکن است تبلیغی که انجام می دهید برای مخاطب جذاب نباشد.

4- بازاریابی محتوا درباره مشتری است نه شما

تبلیغاتی که انجام می دهید تماما در مورد مزیت محصول و کیفیت محصول تان و به نوعی تبلیغ خودتان است. در حالی که در بازاریابی محتوا هر آنچه بیان می شود در مورد نوعی خدمت رسانی به مشتری و رفع مشکلات مشتری است.

5- بازاریابی محتوا پویا تر و منعطف تر است

بازاریابی محتوا کاملا پویا و انعطاف پذیر است. مثلا شما می توانید محتوایی تولید کنید که هم برای افرادی که به تازگی با شما آشنا می شوند مناسب باشد و هم افرادی که خیلی وقت هست با کسب و کار شما آشنا هستند. اما تبلیغات کاملا بر عکس است و نمی تواند مانند بازاریابی محتوا منعطف باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8157
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات(کدام برای کسب و کار بهتر است)

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی