0
0

دلایل شکست بازاریابی محتوا

63 بازدید
دلایل شکست بازاریابی محتوا

اگر شما هم دچار شکست بازاریابی محتوا شده اید حتما این مقاله را مطالعه کنید. چون بازاریابان زیادی هستند که ادعای بی نقص انجام دادن بازاریابی محتوا را دارند، در حالی که زمانی که با موارد زیر روبرو می شوند کاملا به اشتباهاتی که مرتکب شده اند اقرار می کنند.

در این مقاله قصد دارم تا 5 مورد از رایج ترین دلایل شکست بازاریابی محتوایی را بیان کنم.

1- اندازه گیری نکردن میزان موفقیت

عمده دلیل شکست بازاریابی محتوا

اولین موردی که می تواند منجر به شکست بازاریابی محتوایی شود نداشتن برنامه ای برای اندازه گیری کردن میزان موفقیت کسب و کار است. در سال 2016 تحقیقی در آمریکا انجام شد، 34 درصد از بازاریابی کسب و کارهای تجاری و 31 درصد از بازاریابان محصولات نهایی درکی از اهداف بازاریابی محتوای خود نداشتند.

همچنین تحقیق دیگری در سال 2018 در آمریکا انجام شد. در این تحقیق مشخص شد که 47 درصد از بازاریابان محصولات نهایی و 54 درصد از بازاریابان محصولات تجاری شاخصی برای اندازه گیری میزان موفقیت شان نداشتند.

بنابراین اگر در بازاریابی محتوا هدف نداشته باشید و همچنین شاخصی برای اندازه گیری میزان موفقیت تان در بازاریابی محتوا نداشته باشید شکست می خورید. چون نمی توانید اقداماتی برای بهبود و اصلاح بازاریابی محتوا انجام دهید.

2- تولید محتوا نکردن برای مخاطبان هر سطح

اگر مشغول به بازاریابی محتوا هستید اما برای مخاطبان هر سطح از قیف تولید محتوا نمی کنید شما محکوم به شکست هستید. یکی از نکاتی که در تولید محتوا باید بسیار به آن دقت کرد قیف مخاطبان است. کاربرانی هستند که به تازگی با شما آشنا شده اند و کاربرانی هم هستند که در میانه قیف قرار دارند. 

برای هر کدام از این دو سطح باید محتوایی متمایز از یک دیگر تولید کرد چون شناخت هر کدام نسبت به کسب و کار ما متفاوت است. مشتریانی هم هستند که در انتها قیف قرار دارند و در آستانه خرید قرار گرفته اند که از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردار هستند.

البته یک گروه از مخاطبین هم هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند و اکثر بازاریابان به آن ها اهمیت نمی دهند.  این دسته از مخاطبین، مخاطبینی هستند که قبلا از ما خرید کرده اند و حال دیگر خرید نمی کنند که با تولید محتوای جذاب باید دوباره نظرشان را جلب کنیم.

3- انتشار محتوای بی کیفیت

انتشار محتوای بی کیفیت

یکی از عمده موارد شکست بازاریابی محتوا انتشار محتوای بی کیفیت است. این مورد بیشتر در میان کسب و کارهای ایرانی دیده می شود تا خارجی. حتی بعضی کارشناسان بازاریابی محتوا معتقدند که انتشار محتوای متوسط هم خوب نیست چه برسد به محتوای ضعیف.

محتوا باید قابل فهم باشد و نیازی نباشد که کاربر برای فهمیدن مطلب مدت زمان زیادی را فکر کند. همچنین محتوا باید فرمتی ارائه شود که بیشتر مورد پسند مخاطب است. بنابراین اگر نمی دانید که از چه فرمت هایی باید استفاده کنید بهتر است حداقت از متن و فیلم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چطور محتوای عالی تولید کنیم؟

4- نظم نداشتن انتشار محتوا

یکی از مواردی که چه موتورهای جستجو مانند گوگل و چه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار به آن اهمیت می دهند داشتن نظم در انتشار محتوا است. نظم داشتن می تواند یکی از دلایل موفق و یا نا موفق بودن بازاریابی محتوایی شما باشد.

گوگل به انتشار محتوا در ساعت مشخص و روز مشخص بسیار اهمیت می دهد. هدف گوگل هم فقط رضایت کاربران است. بنابراین اگر بتوانید کسب و کارتان را طوری برنامه ریزی کنید که همیشه در زمان مشخص محتوا منتشر کنید رشد بسیار سریع تری خواهید داشت.

5- عدم تمرکز بر بازاریابی محتوا

عدم تمرکز

یکی از عمده مواردی که باعث شکست بازاریابی محتوا شرکت های بزرگ می شود، عدم تمرکز بر بازاریابی محتوا است. شرکت های زیادی هستند که بودجه مستقلی برای بازاریابی محتوا قرار نمی دهند و همچنین زمان کافی اختصاص نمی دهند و انتظار موفق شدن دارند.

این مشکل بیشتر به خاطر دیر بازده بودن بازارایابی محتوا است. اکثر شرکت ها انتظار دارند سریع به نتیجه برسند در حالی که این مورد در بازاریابی محتوا به هیچ عنوان صدق نمی کند. کمترین زمان برای بازدهی بازاریابی محتوا 6 ماه است و حتی ممکن است این تا یک سال طول بکشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8485
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دلایل شکست بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی