آموزش رایگان کسب درآمد دلاری با بلاگری 100 درصد واقعی
آموزش رایگان کسب درآمد دلاری با بلاگری 100 درصد واقعی
0
0

آموزش تبلیغ نویسی در اینستاگرام

394 بازدید
تبلیغ نویسی در اینستاگرام

اگر کمی در اینستاگرام بچرخید پیج های زیادی را می‌بینید که اصلاً هیچ گونه آموزش تبلیغ نویسی در اینستاگرام را دیده اند. این پیج ها حتی ساده ترین و بدیهی ترین موادی مواردی را که برای تبلیغ باید رعایت کنند را رعایت نمی‌کنند.

وقتی یک تبلیغ اینستاگرام را تصور می کنید به فکر تصاویر یا فیلم های جذاب بزرگ می‌افتید.تصاویر و یا فیلم های خلاقانه در تبلیغات اینستاگرام بسیار مهم است اما نوشتن متن جذاب بسیار ضروری است.

اگر بودجه ای بزرگ و یا کوچک برای تبلیغات در اینستاگرام مشخص کرده اید و می خواهید نتیجه بسیار خوبی بگیرید نوشتن متن تبلیغاتی خوب بسیار مهم است. متن تبلیغاتی خوب می‌تواند مخاطب هدف شما را ترغیب کند که بر روی تبلیغات شما کلیک کنند و در وبسایت و یا شبکه اجتماعی شما اقدامی انجام دهد.

بنابراین اگر می خواهید متن تبلیغاتی بسیار جذاب بنویسید و از تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام می دهید بهترین نتیجه را بگیرید توصیه می کنم حتما این موارد را رعایت کنید.

۱- یک گروه را هدف قرار دهید

هدف قرار دادن یک گروه

اولین و اساسی ترین مشکل اکثر تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام می‌شود این است که افراد با یک تبلیغ ساده می خواهند تمام مخاطبان را جذب کنند. بسیاری از افراد هنگام نوشتن متن تبلیغاتی می خواهند متنی بنویسند که متناسب با همه افراد باشد.

به منظور نوشتن یک متن خوب ابتدا باید تصمیم بگیرید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و برای چه افرادی می خواهید تبلیغ تان را به اشتراک بگذارید. بعد از اینکه مشخص کردیم که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند از آنها یک شخصیت بسازید.

هنگامی که شخصیت را ساختید سعی کنید نیازها و دردهای آن را مشخص کنید و بر روی آنها تمرکز کنید. مشخص کردن نیازها و دردها و مطابق کردن محصولات و خدمات به همراه آنها می تواند کمک زیادی به بازگشت سرمایه بکند.

۲-در تبلیغات خلاقیت داشته باشید

طبق تحقیقاتی که انجام شده، خلاقیت باعث می‌شود عملکرد کمپین ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. متاسفانه بیشتر مشاغلی که تبلیغات انجام می دهند از خلاقیت در تبلیغات استفاده نمی‌کنند. این عدم استفاده نکردن از تبلیغات خلاق ممکن است به خاطر عدم آگاهی و یا نداشتن تخصص باشد.

یکی از مواردی که در تبلیغ نویسی در اینستاگرام بسیار مهم ها است همخوانی متن با تصویری است که در تبلیغ وجود دارد. چون اگر متن و تصویری که در تبلیغات به کار رفته همخوانی نداشته باشد باعث می شود چیزی را که ما از مخاطب می خواهیم، مخاطب انجام ندهد.

البته توجه داشته باشید هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی آن را ساده نگه دارید به صورتی که علاوه بر کوتاه بودن فقط موارد مهم در آن ذکر شده باشد. همچنین باید پیام خود را در یک تا سه جمله بیان کنید چون ممکن است توجه مخاطب را از دست دهید.

۳-هدف داشتن در تبلیغ نویسی

هدف داشتن

باید برای تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام میدهید هدف داشته باشید. هدف داشتن باعث می‌شود تا کاربر بعد از دیدن تبلیغ بداند که باید چه کاری انجام دهد.

باید مشخص کنید که هدف تان از تبلیغات، آگاهی از برند است و یا می خواهید کالایی را بفروشید. پس فرقی نمی کند که به چه خاطر می خواهید تبلیغات کنید اما آنچه که مهم است داشتن هدف از این تبلیغات است.

۴- ساده و کوتاه نوشتن

تبلیغات خودرو تا جایی که می توانید کوتاه و ساده کنید. درست است که به خاطر تبلیغات دارید هزینه پرداخت می کنید و وسوسه برانگیز است که توضیحات بیشتری درباره محصولاتتان به مردم بدهید. اما وقتی که صحبت از تبلیغات در اینستاگرام می آید باید آن را کوتاه و با ارزش نگه دارید.

نکاتی که بیشتر باید روی آنها تمرکز کنید و آنها را به صورت واضح و مختصر بیان کنید این است که استفاده از محصول شما چه سودی را به مخاطب می رساند و چگونه به آن ها کمک می کند.

بنابراین تبلیغ شما باید به گونه ای ساده باشد که حتی یک دانش آموز هم به سادگی آن را متوجه شود. وقتی کسی آگهی شما را می بیند باید فورا این موارد را بداند:

  • آنچه شما ارائه می‌دهید
  • چگونه مخاطب از آن سود می‌برد
  • کاری که مخاطب بعد از دیدن تبلیغ باید انجام دهد چیست

۵-از دیگران الهام بگیرید

الهام گرفتن از دیگران

همیشه سعی کنید تبلیغات خود را بهبود دهید و تصور نکنید که تبلیغی که طراحی کرده اید بی‌نقص است. چون مدام طرز تفکر و رفتار مخاطب در حال تغییر است.

بنابراین همیشه به تبلیغات دیگران نگاه بیاندازید ببینید که کدام شما را تغییر می‌کند که کلیک کنید. و کدام یک را به راحتی می توانید بفهمید که در رابطه با چه موضوعی است و آیا ویژگی هایی که در بالا گفته شد دارد یا نه

همچنین می‌توانید از دیگران مانند دوستان و آشنایان نظرخواهی کنید آیا تبلیغی که طراحی کرده اید باعث می شود دیگران روی آن کلیک کنند و اقدام مورد نظر شما را انجام دهند؟

چند نکته مهم در تبلیغ نویسی:

۱- حتماً از هشتگ ها استفاده کنید اگرچه استفاده کردن از آنها ضروری نیست اما باعث می‌شود تبلیغات و برند شما ارتقا پیدا کند. تعداد هشتگ مناسب برای تبلیغ نویسی حداکثر ۴ هشتگ است چون ممکن است بیش از این هرزنامه شناخته شود.

۲- در تبلیغات تان حتماً از فراخوان ها استفاده کنید چون این فراخوان ها یادآور آن است که مخاطب اقدامات بیشتری انجام دهد مثلاً می توانید بگیرید اکنون خرید کنید.

۳- سعی کنید مخاطب خود را درگیر کنید برای درگیر کردن مخاطب می توانید از سوال ها استفاده کنید. سعی کنید بیشتر سوالاتی پرسید که باعث کنجکاوی مخاطب می شود

۴- اگر می خواهید در کپشن متن تبلیغاتی بنویسید، استفاده از قلاب را فراموش نکنید. برای این کار می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • از یک سوال استفاده کنید سوالی که نیاز یا نقطه درد کاربر را تحریک می کند و او را ترغیب می کند که روی دکمه بیشتر کلیک کنند و به دنبال پاسخ خود بگردد
  • شروع به گفتن داستان جذاب کنید از سعی کنید جمله جذاب را قبل از کلمه بیشتر بیان کنید
  • از آمار های عجیب استفاده کنید که ممکن است تا به حال کاربران شما آن را ندیده و یا نشنیده باشند
  • چیزی را به شوخی بنویسید شوخ طبعی باعث می شود که توجه افراد به موضوع جلب شود و باعث علاقه مندی آنها می شود

چه تبلیغاتی در اینستاگرام انجام دهیم؟

شاید برای خیلی از شما سوال باشد که تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام میدهیم چه نوع تبلیغی باشد. اگر دقت کرده باشید بیشتر افرادی که تبلیغات انجام می‌دهند تبلیغات از نوع عکس است نه فیلم.

اما بیشترین بازدهی تبلیغاتی است که از طریق فیلم انجام می‌شود. مخصوصا تبلیغاتی که ۴ اصل مهم را رعایت کرده اند که در پایین به آنها اشاره می‌کنیم.

۴ اصل مهم تبلیغات

هر تبلیغی که می‌خواهید انجام دهید چه تبلیغات در اینستاگرام، چه در سایت و چه تبلیغات محیطی حتما باید دارای این چهار ویژگی را داشته باشد.

  1. جذب: اولین مورد جذب افراد است. تفاوتی نمی‌کند که تبلیغ از طریق ویدیو باشد یا صوت و یا تصویر. بلکه هر کدام از این موارد که باشد باید افراد را جذب کند تا افراد ادامه مراحل را انجام دهند.
  2. ادعا: در این قسمت شخص باشد ویژگی هایی که محصولش را از دیگر محصولات متمایز می‌کند بیان کند. بنابراین با توجه به نوع تبلیغ این مورد هم می‌تواند مختلف شود. مثلا شخصی که ادعای کیفیت می‌کند میتواند این مورد را از متن و یا نوع تصویر به مخاطب بفهماند.
  3. اثبات: در این قسمت شخص باید ادعایی را که کرده است اثبات کند. به طور مثال فروشنده می‌تواند فرد معروفی مثل سلبریتی ها که از او خرید کرده اند را در تصویر نشان دهد
  4. اقدام: در آخرین قسمت شخص باید مخاطب را به اقدامی دعوت کند. چون اگر مخاطب تبلیغ را مشاهده کند اما هیچ اقدامی از او خواسته نشود تبلیغ را رها می‌کند.

چه زمانی پیج آماده تبلیغات است؟

یکی از رایج ترین اشتباهات صاحبین پیج های اینستاگرامی این است که زمانی تبلیغات می‌کنند که پیج شان آماده تبلیغات نیست. اما چه زمانی پیج آماده تبلیغات می‌شود؟

  1. زمانی که پروفایل حرفه ای داشته باشید. یعنی عکس پروفایل تان مناسب باشد و همچنین افراد از بایو پروفایل تان متوجه شوند که در چه زمینه فعالیت می‌کنید و اگر شما را دنبال کنند چه چیزی بدست می‌آورند.
  2. حداقل۱۰ تا ۲۰ پست مناسب و جذاب داشته باشید که از لحاظ ظاهری مناسب باشند. یعنی ظاهر پیج طوری باشد که افراد استایل و رنگ خاصی را مشاهده کنند.
  3. برای پست ها و استوری ها برنامه داشته باشید. یعنی اگر فردی امروز شما را دنبال کرد بداند که شما قرار است در رابطه با چه چیزهایی پست و استوری بزارید.
  4. پست ها و استوری ها به صورتی باشد که مخاطب با شما تعامل برقرار کند. بنابراین اگر تعداد لایک ها و یا نظرات پایین است تبلیغات نکنید بهتر است چون این باعث می‌شود که پست ها در اکسپلور دیده نشوند و یا خیلی کم دیده شوند.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8549
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد آموزش تبلیغ نویسی در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. واقعا عالی بود دقیقا نکاتی رو گفتین که اکثر افرادی که تبلیغ نویسی اینستاگرام انجام می دهند رعایت نمی کنند

    6

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی