اگر دیگر مقالات سئو سایت ما را مطالعه کردید حتما متوجه شده اید که ریچ اسنیپ ها در نرخ کلیک بسیار تأثیر گذار هستند. در این مقاله از سایت کارینو آکادمی در مورد ریچ اسنیپ یا اسنیپت ها هر آنچه را که باید بدانید برای شما بیان می کنیم. بنابراین اگر می خواهید عناوین جذابی داشته باشید و از این طریق ترافیک بالایی دریافت کنید حتما این مقاله را بخوانید.

ریچ اسنیپ چیست؟

ریچ اسنیپ یا اسنیپت (snippet) به تعداد کدی که برای توصیف اطلاعات و نشانه گذاری وب سایت ها استفاده می شود ریچ اسنیپت گفته می شود. در واقع این قطعه کد ها به خزنده ها گوگل کمک می کند که محتوای وب سایت ها بهتر درک کنند. و گوگل از این فرصت استفاده می کند تا محتوا را به شکل جذاب تری به کاربران نشان دهد.

نتایج صفحه گوگل بدون ریچ اسنیپ ها فقط شامل عنوان و آدرس سایت و همچنین متا دیسکریپشن می شود. اما زمانی که وبمستر ها از اسنیپت ها استفاده می کنند محتوا به شکل های دیگر مانند ستاره دار، اطلاعات کتاب یا نویسنده، تصاویر و …نشان داده می شود.

انواع محتوای نشانه گذاری شده

چهار نوع محتوای نشانه گذاری هست که توسط موتور های جستجو تشخیص داده می شود:

  • JSON-LD
  • Microformats
  • Microdata
  • RDFa

هر چهار محتوا از زبان html پشتیبانی می کنند و برای برچسب گذاری استفاده می شود. اما مرسوم ترین و پر استفاده ترین از این چهار محتوا microdata ها هستند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این قطعه کد ها اصلا نیازی به یادگیری زبان html ندارید. و این قطعه کد ها در فضای وب به صورت آماده موجود هست

انواع ریچ اسنیپت ها

برای اینکه بتوانید اطلاعات محتوای خود را به خوبی به موتورهای جستجو بفهمانید می توانید از انواع ریچ اسنیپت ها استفاده کنید:

اسنیپت breadcrumbs

به اسنیپت هایی گفته می شود که در آن آدرس url سایت ذکر نشده و مسیری که محتوا در آن وجود دارد ذکر شده است. در واقع این اسنیپت به کاربران می فهماند برای اینکه بتوانند به این محتوا دست یابند باید چه مسیری را طی کنند. مانند تصویر زیر:

ریچ اسنیپ Breadcrumbs

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید مسیر قرار گیری ذکر شده و این به افراد کمک می کند تا بدانند چه مسیری را باید طی کنند تا به محتوا دست یابند.

reviews (اسنیپت نقد و بررسی)

اگر در سایت تان محصولی دارید و یا فیلم و آهنگ به اشتراک می گذارید می توانید از این کد استفاده کنید. این قطعه کد ها به کاربران کمک می کند تا دو محصولی که با یکدیگر مقایسه شده است را درک کنند. 
اسنیپت نقد و بررسی

(person)ریچ اسنیپ شخص یا نویسنده

همان طور که از اسم آن معلوم است در نتایج گوگل شما نویسنده مطلب و یا آنچه که در مورد فردی است را مشاهده می کنید. این اسنیپت قابلیت نمایش نام، مهارت، راه تماس و شغل را دارد.

اسنیپت نویسنده

اسنیپت محصول(products)

یکی از استراتژی های شرکت های بزرگ برای فروش بیشتر استفاده از snippet products هست. به وسیله این کد می توانید نام، برند، قیمت، تصویر و توضیحات را اضافه کنید.

اسنیپت محصول

ریچ اسنیپ دستور العمل(recipes)

از این کد به طور معمول برای وب سایت های آشپزی استفاده می شود. این کد می تواند به کاربران بفهماند که مراحل غذا چطوری هست. نوع غذا، مدت زمان و نقد و بررسی هم از این کد فهمیده می شود.

ریچ اسنیپ دستورالعمل

رویدادها(events)

اگر قصد دارید در آینده رویدادی را برگذار کنید می توانید به وسیله این کد زمان، مکان، شیوه تهیه بلیط را به اطلاع افراد علاقه مند برسانید.

اسنیپت رویداد

موسیقی (music)

از کد هایی که برای سایت های فروش و به اشتراک گذاری آهنگ بسیار مؤثر است کد نشانه گذاری music است. موتور جستجو بینگ از این کد پشتیبانی نمی کند اما گوگل از این کد برای به اشتراک گذاری و همچنین فروش آهنگ ها و آلبوم ها پشتیبانی می کند.

اسنیپت موسیقی

اسنیپت فیلم (video)

شاید یکی از بیشترین ریچ اسنیپ هایی که دیده باشید همین کد نشانه گذاری فیلم باشد. امروزه تمام سایت هایی مانند یوتیوب و آپارات از این کد استفاده می کنند. این کد می تواند اطلاعات شرکت سازنده، مدت زمان ویدئو و سازنده ویدئو را نشان دهد.ریچ اسنیپ ویدئو

چطور باید از ریچ اسنیپ ها استفاده کرد؟

برای اینکه بتوانید از این کد ها برای نشانه گذاری مطالب تان استفاده کنید راه های مختلفی وجود دارد. اما دو تا از بهترین این موارد استفاده کردن از پلاگین و یا استفاده از خود سایت گوگل هست. البته نیازی نیست که حتما از این کد ها استفاده کنید اما اگر استفاده کنید مطمئن باشید نرخ کلیک بالایی را تجربه خواهید کرد.

استفاده از پلاگین

اگر سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید باید بدانید افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد اما یکی از پلاگین های بسیار خوبی که در این زمینه وجود افزونه wp schema pro هست. به کمک این افزونه بدون هیچ دانش برنامه نویسی می توانید محتوای خود را نشانه گذاری کنید.

توجه

استفاده از گوگل و وبمستر تولز در آپدیت 2020 منسوخ شد و اگر صفحه استاتیک دارید می توانید از این دو روش استفاده کنید. اما اگر سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس دارید می توانید از افزونه ای مانند wp schema pro یا دیگر افزونه ها استفاده کنید.