یکی از کسب و کارهایی که در اینترنت بسیار رواج دارد کسب و کارهای آموزشی است. سایت های آموزشی بسیار زیاد هستند و هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می کنند. در این مقاله قصد داریم راه های راه اندازی یک سایت آموزشی را که از درآمد بالایی برخوردار است را بیان کنیم. پس تا آخر مقاله با ما باشید.

مزایای سایت های آموزشی

سایت های آموزشی مزایای بسیار زیادی دارند. یکی از مهم ترین و جذاب ترین مزیت های سایت های آموزشی این است که محصولی را که تولید می کنید می توانید بی نهایت بفروشید. در واقع شما هر محصول را فقط یک بار تولید می کنید و بعد آن را به فروش می گذارید و کسب درامد می کنید.

بنابراین محصول آموزشی که شما تولید می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است و باید کیفیت بالایی داشته باشد. فرض کنید اگر شما محصولی 100 هزار تومنی را تولید کنید و آن محصول از محتوای خوبی برخوردار باشد بیش از هزار نفر از شما می خرند. یعنی مبلغی حدود 100 میلیون فقط از یک محصول.

مزایای دیگر:

کسب تخصص بالا و دعوت به سمینار های زیاد

جایگاه اجتماعی بالا در زمینه تخصصی تان

راه های جانبی برای کسب درمد مثل مشاوره و سمینار و وبینار و …

معایب سایت های آموزشی

هر کسب و کاری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. شاید یکی از معایبی که می توان برای سایت های آموزشی بیان کرد این است که نیاز به تخصص بالایی دارد. یعنی شما زمانی می توانید محصولات خوبی تولید کنید که در مورد محصول تان آموزش های زیادی دیده باشید. چند نمونه از معایب دیگر:

سایت های آموزشی بسیار زیاد (رقیبان زیاد)

نیاز به زمان و صبر زیاد

جلب اعتماد افراد سخت است

چرا متخصص های زیادی درامد پایینی دارند؟

شاید یکی از سوالاتی که برای شما ایجاد شده باشد این است که چرا متخصصان درامد پایینی دارند با اینکه در کار خود متخصص هستند؟! از مهم ترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که متخصصان سایت آموزشی ندارند. یا اگر سایت آموزشی دارند محصولات کمی منتشر کرده اند. 

بعضی از متخصصان هم با اینکه محصولات زیادی دارند ولی به خاطر عدم بازاریابی محصولات شان نمی توانند بازدهی مناسب را داشته باشند. گروهی از افراد هم بدلیل اینکه به کسب درامد از سایت باور ندارند اصلا اقدام به راه اندازی سایت آموزشی نمی کنند و در نتیجه درامد پایینی دارند.

7 نکته برای داشتن سایت آموزشی با درامد بالا

در این قسمت از مقاله به نکته هایی اشاره می کنیم که اگر رعایت کنید کسب و کارتان رشد بسیار زیادی می کند و فروش تان می تواند چند برابر شود. 

1.محصولات زنجیره وار

یکی از اشتباهاتی که اکثر سایت های آموزشی انجام می دهند این است که محصولات زنجیره وار ندارند. محصولات زنجیره وار بدین معناست که شما از محصولات ارزان قیمت شروع کنید و به سمت تولید محصولات گران قبمت بروید. بنابراین انتظار نداشته باشید که افراد هنوز شما را نمی شناسند از محصولات گران قیمت شما استفاده کنند.

2. تبلیغ محصولات خود در محصولات ارزان قیمت

شما هر محصولی که تولید می کنید باید در آن محصولات دیگر تان تبلیغ کنید. همچنین می توانید در آخر محصولات تان قدم بعدی که افراد برای رشد خود و کسب و کارشان بیاموزند را بیان کنید. این کار باعث می شود که افراد به فکر خرید محصولات دیگر شما باشند.

3. محصولات رایگان تولید کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای گرفتن جلب اعتماد کاربران کنید این است که از محصولات رایگان استفاده کنید. محصولات رایگان از اهمیت زیادی برخوردار هستند و اینگونه فکر نکنید، چون رایگان هستند نباید محتوای خوبی در آن قرار دهید. محصولات رایگان باعث می شوند که افراد درباره شما قضاوت کنند که آیا در کارتان متخصص هستید یا نه

4. اطلاعات کاربران را جمع آوری کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که هر کسب و کاری باید انجام دهد این است که کسب و کارها باید اطلاعات کاربران خود را جمع آوری کنند. شما می توانید با یک محصول رایگان ایمیل افراد را بگیرید. همچنین یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که از صفحات فرود استفاده کنید. 

5. تولید انواع فرمت های محصولات تان

همان طور که در بالا گفته شد، سایت های آموزشی باید از انواع فرمت ها استفاده کنند. فرمت هایی مانند کتاب فیزیکی، کتاب الکترونیک، صوت، ویدئو، مقالات، کارگاه، وبینار، سمینار و … بنابراین تا می توانید از انواع فرمت ها در سایت خود استفاده کنید چون اگر هر کدام از این موارد را نداشته باشید گروهی از مخاطبان را از دست می دهید.

6. ساده سازی محتوا

خیلی افراد با این تصور محصولات آموزشی تولید می کنند که هر چه تخصصی تر حرف بزنند محصولات شان فروش بیشتری دارد. اما این کاملا اشتباه است و شما اگر هم می خواهید از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید باید در ادامه حتما معنای آن را بیان کنید. این کار باعث می شود که مخاطب مطالب شما را بهتر درک کند و سریع تر نتیجه بگیرد و در نتیجه فروش تان بالاتر برود.

7. به فکر مخاطب بودن

از طلایی ترین نکاتی که می توان برای تمام کسب و کارها، بخصوص سایت های آموزشی بیان کرد این است که صاحب کسب و کار راحتی مخاطب را در نظر بگیرد. شما چه در محصولی که تولید می کنید و چه کارگاهی که برگزار می کنید باید سریع به نتیجه رسیدن مخاطب را در نظر بگیرید . بنابراین تا می توانید مطالب خود را با حجم کمتر و نتیجه سریع تر تولید کنید.