اگر شما صاحب کسب و کار اینترنتی هستید حتما با کمبود فروش مواجه شده اید. یکی از این دلایل کمبود فروش، نداشتن اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی شماست.راه ها و شیوه های اعتماد سازی متفاوتی برای فروشگاه های اینترنتی است که در اینجا به کاربردی ترین آنها اشاره می کنیم.

صفحه ارتباط با ما

یکی از مشکلاتی که اکثر کسب و کارها برای اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی خود دارند، این است که راه های ارتباطی بسیار محدودی دارند. راه های ارتباطی شما هر چقدر بیشتر باشد و مستقیم تر باشد کاربر بیشتر احساس امنیت می کند. منظور از راه ارتباطی مستقیم این است که افراد بتوانند به صورت مستقیم با شما و یا تیم تان در ارتباط باشند نه اینکه به صورت چت.

صفحه درباره ما

این صفحه مانند صفحه ارتباط با ما برای اعتماد سازی فروشگاه های اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در اکثر فروشگاه های خارجی صفحه درباره ما و ارتباط با ما طوری طراحی می شود که کاربر به راحتی به آن دسترسی دارد. در این صفحه شما می توانید خلاصه ای از کسب و کارتان و چند نمونه عکس از خودتان و تیم تان در اختیار مخاطبین بگذارید.

سیستم نظر سنجی و ثبت دیدگاه

نظر سنجی کردن از دیگر خریداران و ثبت دیدگاه آن ها بسیار می تواند در روند اعتماد سازی فروشگاه اینترنتی شما مؤثر باشد. تمام نظرات مثب و منفی که درباره محصول شما وجود دارد را منتشر کنید تا مخاطبین احساس بهتری نسبت به صداقت شما درکسب و کار تان داشته باشند.

گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد یا اینماد یکی از شاخص های مردم برای اعتماد به فروشگاه های اینترنتی است. فروشگاه هایی که نماد اعتماد دریافت می کنند تمام اطلاعات شان در سامانه اینماد ثبت می شود و افراد می توانند از این طریق اعتماد کسب کنند.

پشتیبانی قوی

یکی از خدمات مهم در کسب و کارهای اینترنتی پشتیبانی است. اکثر فروشگاه ها بخاطر کم کردن هزینه پشتیبانی بسیار ضعیفیی دارند. اما اگر پشتیبانی فروشگاه ها مخصوصا مواقع پیشنهاد ویژه و فروش فوق العاده عالی باشد مطمئنا فروش شان چند برابر می شود و از این طریق می توانند سود چند برابری کسب کنند.

ضمانت کالا

گارانتی و یا ضمانت کالا به یکی از شاخص های مورد توجه مردم تبدیل شده است. سایت هایی مثل دیجی کالا ضمانت 7 روز بازگشت محصول دارند و به همین خاطر فروش بالایی دارند. سایت های آموزشی هم می توانند برای جلب رضایت افراد بازگشت بدون قید و شرط مبلغ پرداخت شده را ضمانت کنند تا خریدارن مشکلی نداشته باشند.

انتشار نظرات خریداران

نظرات خریدان و افرادی که از محصول شما نتیجه خوبی گرفته اند را در قالب فایل های ویدئویی و یا متن پیام آن ها به شما در سایت و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. این کار باعث می شود که افراد از نتیجه آن ها الگو بگیرند و در نهایت خرید کنند. این شیوه اعتماد سازی در فروشگاه های اینترنتی بسیار مرسوم است ولی همچنان تأثیر بسیار زیادی دارد.