صفحه فرود در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. صفحات فرود به گونه ای از صفحات گفته می شود که برای هدف خاصی طراحی می شوند. بعضی افراد صفحات وب را با صفحات فرود یکی می دانند در حالی که این کاملا اشتباه است. هر کسب و کار اینترنتی باید صفحات فرود مناسب با کاربران خود را داشته باشد.

انواع صفحه فرود

صفحات فرود انواع و اقسام خود را دارد که هر کدام از ویژگی های منحصر به خود برخوردار است. برای اینکه صفحه فرود مخصوص به خود را طراحی کنید باید انواع آن را بدانید و برای هر کدام برنامه ریزی کنید.

فروش محصولات

یکی از کاربردهای صفحات فرود برای فروش محصولات وب سایت است. برای اینکه بتوانید محصولات خود را بفروش برسانید باید یک صفحه فرود جذاب درست کنید و کاربران را از این صفحه به صفحه محصول منتقل کنید و یا به صورت مستقیم به فروش برسانید. برای اینکه بتوانید در فروش محصولات سایت تان موفق باشید سعی کنید تمام اطلاعات محصولات تان را ارائه دهید.

گرفتن اطلاعات

هر کسب و کار اینترنتی برای اینکه بتواند با کاربران سایتش در ارتباط باشد باید اطلاعات آنها را داشته باشد. اطلاعاتی که از کاربران دریافت می کنند نام و نام خانوادگی و ایمیل است. یک از اشتباهاتی که اکثر مدیران وب سایت ها انجام می دهند این است که از افراد شماره موبایل می گیرند. 

بازدید کنندگان سایت تا وقتی دلیل قانع کننده ای برای این کار ارائه ندهید شماره موبایل خود را وارد نمی کنند. یکی از این دلایل قانع کننده هنگام فرایند خرید است که شخص برای پر کردن فرم خرید محصول مشکلی ندارد.

چطور اطلاعات کاربران را بوسیله صفحه فرود دریافت کنیم؟

همانطور که در بالا گقته شد یکی از مهم ترین کارها که هر کسب و کار اینترنتی باید انجام دهد این است که اطلاعات بازدیدکنندگان خود را دریافت کند. به این نکته توجه کنید که صفحه فرود را طوری تنظیم کنید که که یا بعد از 30 ثانیه باز شود و یا اینکه هنگامی که کاربر می خواهد از سایت شما خارج شود باز شود. این کار باعث می شود که بانس ریت سایت شما پایین بیاید و این کار در سئو سایت خیلی اهمیت دارد.

1-کتاب الکترونیکی رایگان

سعی کنید کتابی جذاب در مورد همان صفحه یا محصولتان بنویسید و یا و به کاربران پیشنهاد دهید تا آن ها ترغیب به وارد کردن اطلاعات شوند.

2- ویدئو رایگان

ویدئو یکی از  جذاب ترین و در عین حال ترین ساده ترین روش های تولید محتوا است. این نوع از تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد و بسیار می تواند در جذب مخاطبان از طریق صفحه فرود تأثیر گذار باشد.

3- پیشنهاد ویژه

به بازدید کنندگان سایت آفرهای جذاب دهید تا مخاطب اطلاعات خود را وارد کند. فقط توجه داشته باشید که به هر پیشنهادی که می دهید عمل کنید و سعی در فریب دادن کاربر نداشته باشید.

4- ثبت نام در سمینار و وبینار

می توانید از این صفحات برای ثبت نام کاربران خود استفاده کنید. مثلا وبینارهای رایگان برگزار کنید تا مخاطبان جذب شما شوند. همچنین می توانید بدون صفحه فرود آن ها را به وبینار دعوت کنید و از این طریق ایمیل آن ها را دریافت کنید.

5- ثبت نام در خبر نامه

به بازدید کنندگان خود اعلام کنید که با ثبت نام در خبرنامه شما چه چیزی در را دریافت می کنند. مثلا هفته ای یک مقاله جذاب یا یک کتاب جذاب دریافت می کنند که این کار برای افراد بسیار جذاب است.