یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

7 روش برای نوشتن محتوای عالی

95 بازدید
تولید محتوای عالی

نوشتن محتوای خوب یک انتخاب است. شما می توانید تمام انرژی و منابع تان را صرف ساخت برندی قدرتمند کنید. یا می توانید راهی آسان برای تولید محتوا پیدا کنید و فقط انرژی و منابع تان را هدر دهید.

هر روزه در اینترنت هزاران محتوای متنی و بصری تولید می شود اما محتوایی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد بسیار کم است. در ایران اکثر محتوا هایی که منتشر می شود یا بدون مطالعه و حاصل اندوخته های قبلی است و یا کپی از دیگر وب سایت ها البته با کمی تفاوت.

البته این قضیه در کشور های خارجی زبان مخصوصا کشورهای انگلیسی زبان کاملا متفاوت است. اکثر محتوا هایی که وب سایت های خارجی تولید می کنند محتوا هایی یونیک و با کیفیت بالاست. بنابراین این فضای بی کیفیتی محتوا در ایران فرصت بسیار خوبی را برای مدیران وب سایت قرار می دهد.

مسیر بازاریابی محتوا کاملا مشخص است. برای بالا بردن رتبه سئو و افزایش ترافیک سایت، باید محتوایی عالی در وب سایت تان منتشر کنید. چون همان طور که گوگل اعلام کرده هدفش فقط نشان دادن بهترین محتوا به کاربران است و تا به امروز در این کار موفق بوده.

با کمی پشتکار به راحتی می توان از رقیبان پیشی گرفت بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید. در این مقاله 7 روش عالی برای تولید محتوای با کیفیت بیان می کنیم که باعث می شود محتوایی متفاوت نسبت به رقیبان تان داشته باشید.

1- اجرای دو قانون مهم نیل پاتل

دو قانون مهم نیل پاتل

شاید نیل پاتل را بشناسید. نیل پاتل یکی از بهترین دیجیتال مارکتر های دنیاست که محتوای بسیار مفید و کاربردی چه در قالب متن و چه در قالب ویدئو منتشر می کند. نیل پاتل دو قانون مهم برای انتشار محتوا دارد:

  • در زندگی چیزی رو دریافت می کنید که قیمتش رو پرداخت می کنید
  • اگر حرف مفیدی ندارید به هیچ عنوان چیزی نگویید

قانون اول می گوید که اگر می خواهید به درجه عالی از تخصص و فروش برسید باید قیمتش (زحمت و تلاشی که می طلبد) را پرداخت کنید. قانون دوم هم که کاملا روشن است و قانونی است که اکثر وب سایت های ایرانی رعایت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟

2- ایجاد قلاب کنید

اگر می خواهید محتوای خوب تولید کنید باید از قلاب در محتوا استفاده کنید. قلاب به این معناست که جمله و یا تصویری جذاب در اول محتوا قرار می دهید که باعث می شود افراد ادامه محتوا را مطالعه کنند تا متوجه چالش بوجود آمده شوند.

برای ایجاد قلاب می توانید از موارد زیر را انجام دهید:

  • سعی کنید از داستان ها استفاده کنید حالا چه واقعی و چه غیر واقعی
  • اگر می توانید از محتوایی غیر عادی استفاده کنید. استفاده از این نوع محتواها باعث می شود تا مخاطبان نسبت به خواندن ادامه مطلب ترغیب شوند. به طور مثال می توانید از آماری عجیب استفاده کنید
  • نگرانی و یا مشکلی که اکثر خوانندگان شما دارند را بیان کنید.

3- تمرکز کردن بر عناوین جذاب

قبل از اینکه مخاطب وارد وب سایت تان شود به عنوان محتوایی که نوشته اید توجه می کند. اگر عنوانی جذاب نوشته باشید مخاطب وارد وب سایت می شود و اگر عنوانی جذاب ننوشته باشید مخاطب وارد وب سایت نمی شود. بنابراین یکی از ویژگی های محتوای عالی، داشتن عنوانی جذاب و گیراست.

نکته ای که بسیار مهم است علاوه بر اهمیت عنوان اصلی باید عنوان های فرعی محتوا هم توجه داشت. نکته ای که اکثر محتوا نویسان توجه نمی کنند و اکثر مخاطبان را از دست می دهند. طبق تحقیقاتی که انجام شده 80% بازدید کنندگان عناوین را مطالعه می کنند و فقط 20% بازدید کنندگان بقیه محتوا را مطالعه می کنند.

4- استفاده از لینک های داخلی

تولید لینک های داخلی

از جمله کارهایی که باعث می شود محتوا علاوه بر اینکه تأثیر گذار باشد، باعث کاهش بانس ریت و افزایش time on site شود استفاده از لینک داخلی است. برای استفاده از لینک های داخلی باید به 2 نکته توجه کرد:

  • به مطالبی لینک داده شود که مربوط به محتوا است و یا مفهومی را روشن می کند
  • در استفاده از لینک های داخلی زیاده روی نشود

بیشتر بخوانید: سئو داخلی چیست؟

5- به صورت مستقیم با مخاطب صحبت کنید

شاید یکی از اشتباهات رایجی که اکثر مدیران وب سایت ها انجام می دهند این است که بیش از حد خشک صحبت می کنند. به طور مثال به جای اینکه بگویید محصولات را می توان در وب سایت ما سفارش داد بگویید شما می توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید.

این اشتباه را اکثر افرادی که به تازگی وب سایت شان را راه اندازی کرده اند مرتکب می شوند. حتی گاهی اوقات بعضی محتوا نویسان برای ایجاد صمیمیت با مخاطب کلمات مانند خواستن و فقط را به صورت خاستن و فقط می نویسند که کاری بسیار اشتباه است.

6- استفاده از هرم معکوس (inverted pyramid)

استفاده از هرم معکوس

یکی از چالش هایی که وجود دارد این است که کاربران را بتوانید ترغیب به خواندن کنید. به این خاطر که اکثر بازدید کنندگان در مدت زمان بسیار اندکی تصمیم می گیرند که آیا این محتوا ارزش مطالعه دارد یا خیر.

یکی از روش هایی که باعث می شود بتوانید کاربران را ترغیب به خواندن کنید استفاده از هرم معکوس است. هرم معکوس به معنای آن است که ابتدا و در بالای صفحه مطالب مهم و کاربردی را بیان کنید. سپس به تدریج مطالب اختصاصی و کم اهمیت را بیان کنید.

بیشتر بخوانید: چطور استراتژی محتوا برای وب بنویسیم؟

7- پرسیدن سه سوال مهم

اگر می خواهید محتوایی عالی منتشر کنید همیشه این سه سوال مهم را بعد از تولید هر محتوا از خودتان بپرسید:

  1. آیا جملات اضافه ای وجود دارد که بتوان از محتوا حذف کرد؟
  2. آیا محتوایی که منتشر کرده اید بهترین اطلاعاتی است که می توانستید در اختیار کابر قرار دهید؟
  3. آیا محتوایی که منتشر کرده اید کامل است؟

هر کدام از این موارد نقطه ضعفی کامل در اکثر وب سایت های ایرانی است. به این خاطر که وب سایت های زیادی وجود دارند که با تخصص پایین هر مطلب را چندین بار تکرار می کنند بدون اینکه نیاز باشد. بنابراین شما جزء آن درصد خاص باشید که این خصوصیات را ندارد.

جمع بندی

نوشتن محتوا یکی از هوشمندانه ترین و در عین حال سخت ترین کارهایی است که هر کسب و کاری را می تواند رشد دهد. در این مقاله 6 راه جذاب برای تولید محتوای عالی بیان شد که می تواند به رشد وب سایت کمک زیادی بکند.

پیشنهاد شما برای تولید محتوای عالی چیست؟

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=7714
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد 7 روش برای نوشتن محتوای عالی

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی