محتوا نویسی تبلیغاتی

محتوا نویسی تبلیغاتی یکی از مهم ترین و پردآمد ترین شاخه های تولید محتوا است. طوری که شرکت های بسیار زیادی به دنبال افراد متخصص در این حوزه هستند و مبلغ قابل توجهی هم بابت اینکار پرداخت می کنند. 

بنابراین تصمیم گرفتیم در این قسمت از دوره دیجیتال مارکتینگ به روش های محتوا نویسی تبلیغاتی بپردازیم. توجه داشته باشید که شما فقط با همین مهارت به طور شگفت آوری می توانید فروش تان را چندین برابر کنید.

اهمیت محتوا نویسی تبلیغاتی

شاید یکی از ترغیب کننده ترین چیزهایی که در دیجتال مارکتینگ وجود دارد هنر محتوا نویسی تبلیغاتی است. اگر شما برای محصولی که می خواهید بفروشید تبلیغ نویسی حرفه ای انجام داده باشید به طور حتم با قیمت بالایی می توانید محصول تان را بفروشید. اما اگر در تبلیغ نویسی ضعیف عمل کرده باشید هر مقدار هم که محصول خوبی داشته باشید باز هم افراد ترغیب به خرید نمی شوند.

لطفا قبل از اینکه ادامه مقاله را مطالعه کنید حتما ویدئوی زیر را تماشا کنید: (حجم فیلم پایین می باشد)

همان طور که در ویدئو بالا مشاهده کردید به راحتی می توان محصولی که قیمت بسیار پایینی دارد را با قیمت بسیار بالایی به فروش گذاشت. همین شیوه در محتوا نویسی هم کاربرد دارد و محصولی که از ارزش بسیار پایینی برخوردار است را با کمی تبلیغات هدفمند به قیمت بسیار بالایی به فروش می رسانند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم در مورد محتوا نویسی تبلیغاتی که در فروش محصولات و خدمات و همچنین افزایش مخاطب بسیار تأثیر گذار است صحبت کنیم.

تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغ نویسی یعنی ایجاد ارتباط درست با مخاطب و استفاده درست از کلمات برای اینکه نوعی معرفی یا آگاهی جدید ایجاد کند یا مخاطب را به خرید محصول و یا خدمات ما ترغیب کند.

با توجه به تعریف بالا هر نوشته و متنی صلاحیت اینکه تبلیغ و محتوای تبلیغاتی گفته شود را ندارد و تنها محتوایی، محتوای تبلیغاتی گفته می شود که باعث ایجاد ارتباط درست با مخاطب و در نهایت فروش شود. بنابراین محتوایی که به دروغ نوشته شود و غیر صادقانه باشد نمی تواند جایگاهی در حرفه تبلیغ نویسی داشته باشد.

اهمیت محتوا نویسی تبلیغاتی

انواع محتوا نویسی تبلیغاتی

محتوا نویسی تبلیغاتی به قسمت تقسیم می شود:

تبلیغ نویسی مستقیم:

تبلیغ نویس به روش مستقیم همانند تبلیغ های بسیار زیادی است که هر روزه با آن ها مواجه می شویم و هیچ واکنشی نسبت به آن ها نداریم. می توان گفت یکی از بدترین شیوه های تبلیغ نویسی، تبلیغ نویسی به روش مستقیم می باشد. به این خاطر که از این نوع تبلیغ به هیچ وجه نمی توان در کمپین های فروش استفاده کرد.

تبلیغ نویسی غیر مستقیم:

تبلیغات غیر مستقیم به این صورت است که شما پیشنهاد تان را به صورت غیر مستقیم به مخاطب ارائه می دهید. در این روش مخاطب متوجه پیشنهاد شما نمی شود اما بخاطر متن تبلیغاتی شما شیفته محصولات و خدمات شما می شود.

استفاده از تکنیک TIPSبرای محتوا نویسی تبلیغاتی

یکی از مدل های تبلیغ نویسی که می تواند کمک زیادی به شما برای فروش محصولات تان کند استفاده از تکنیک TIPS است. هر کدام از حروف این تکنیک اشاره به نکته ای دارد. T یعنی Tempt به معنی وسوسه کردن. I یعنی Influence به معنی نفوذ و تأثیر گذار بودن. P یعنی Persuade به معنی متقاعد کردن. S یعنی Sell به معنی فروش . در پایین هر کدام از این موارد را توضیح می دهیم.

وسوسه کردن

یکی از هنر های تبلیغ نویسان حرفه این هست که محتوایی تولید می کنند که مخاطب را وسوسه به خرید و استفاده از محصول می کند. و آنچه که در مهارت وسوسه کردن وجود دارد این است که قابل آموزش نیست و این امر به صورت تجربی بکار بسته می شود.

اما چیزی که در تمام متن های وسوسه کننده وجود دارد این است که حس کنجکاوی افراد را فعال می کند. به صورتی که هر طور شده افراد می خواهند محتوای تبلیغاتی را تجربه کنند.

نفوذ

بعد از اینکه در مخاطب وسوسه ایجاد کردید و او را ترغیب کردید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات شما دریافت کند باید در دل او نفوذ کنید. البته این مرحله بستگی به این دارد که آیا در مرحله قبلی با مخاطب صادق بوده اید یا خیر؟

اگر متن تبلیغاتی شما مطابق با واقعیت باشد خیلی راحت تر بقیه مراحل را می توانید طی کنید. اما اگر در مرحله قبلی صادقانه برخورد نکرده باشید به احتمال خیلی زیاد مخاطب محتوای شما را ترک خواهد کرد.

نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد این است که اگر می خواهید در دل مخاطب نفوذ کنید باید اطلاعات دقیق و کاملی را ارائه دهید. همچنین برای اینکه افراد بیشتری را جذب خودتان کنید سعی کنید محتوا را طوری تنظیم کنید که انگار با یک دوست در حال صحبت کردن هستید.

متقاعد کردن

و حال نوبت به یکی از حساس ترین مراحل این تکنیک به نام متقاعد کردن می رسد. اگر شما تمام مراحل قبل را به صورت عالی انجام داده باشید اما در این مرحله خوب عمل نکنید مطمئنا نتیجه ای نخواهید گرفت.

برای متقاعد کردن می توانید می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از سوال سنگین

به طور مثال سوال کنید « آیا میخواهید با انجام ندادن این روش زندگی تان را نابود کنید؟» چنین سوالاتی باعث می شود افراد بیشتر به فکر فرو روند و به خاطر بار منفی که در سوال وجود دارد متقاعد کردن آن ها خیلی راحت تر خواهد شد.

شوخ طبع باشید

استفاده از شوخ طبعی از دیگر تکنیک های محتوا نویسی تبلیغاتی است که باعث می شود افراد سریع تر با شما احساس راحتی کنند و در نتیجه از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

استفاده از فشار زمان

زمان یکی از مهم ترین چیز هایی است که هر انسان دارد. اگر شما در محتوایی که تولید می کنید توضیح دهید که اگر با استفاده از محصول شما چه مقدار در … جلو می افتند و پیشرفت می کنند. و اگر استفاده نکنند چه مقدار عقب می افتند مطمئنا افراد زیادی حاضر به استفاده از محصول و خدمات شما خواهند بود.

به کار گیری آمار

از دیگر روش ها استفاده از آمار است. شما می توانید آمار افرادی که از محصول شما به نتیجه رسیده اند و یا راضی بوده اند را منتشر کنید. همچنین می توانید آمار استفاده از محصول شما توسط رقیبان را منتشر کنید. این کار می تواند نتیجه ای اعجاب انگیز برای شما داشته باشد.

فروش

بعد از تمام این مراحل که انجام دادید به یکی از شیرین ترین مراحل یعنی فروش می رسید. در این مرحله فقط کافی است محصول خود را به خریداران عرضه کنید و از فروش که ایجاد کرده اید لذت ببرید.

توجه داشته باشید که در این مرحله نباید خریدار را از دست  بدهید و با خدمات و محصولات جدید و پیشنهادات شگفت انگیزی که ارائه می دهید باید آن ها را تبدیل به مخاطب وفادار خودتان کنید.

5 نکته در محتوا نویسی تبلیغاتی

4 نکته مهم در محتوا نویسی تبلیغاتی

در این قسمت از مقاله کارینو آکادمی قصد داریم 4 نکته بسیار مهم که می تواند شما را بسیار موفق تر کند بیان کنیم. انجام دادن این 4 نکته بسیار راحت است اما نتیجه ای که از آن می گیرید بسیار شگفت آور است. پس با دقت بخوانید.

1- با برنامه تبلیغ نویسی کنید

تبلیغ نویسی فقط صرف اینکه برای فروش ایجاد شود نیست. بلکه یکی از شیوه هایی که افراد موفق و حرفه ای هر روزه در حال استفاده از آن هستند این است که به طور پیوسته محتوای جذاب تولید می کنند و بعد از چند مدت محصول را پیشنهاد می دهند. 

بنابراین لازم نیست که تنها زمانی شروع به تبلیغ نویسی کنید که بخواهید محصولی را بفروشید. بلکه می توانید با تبلیغ نویسی هدفمند اول مخاطب را جذب کنید و بعد به او پیشنهاد فروش دهید.

2- محتوای کاربردی و جذاب تولید کنید

هدف در تبلیغ نویسی فقط صرف اینکه مخاطب را ترغیب به خواندن مطلب کنید نیست. بلکه تبلیغ نویسی هم مانند قیف فروش نیاز به طی کردن مراحلی دارد تا در نهایت به فروش ختم شود. یکی بهترین کارهایی که می تواند در محتوای تبلیغاتی تان انجام دهید این است که محتوایی کاربردی و جذاب برای مخاطب تولید کنید.

پیشنهاد ویژه: سعی کنید محتوایی که تولید می کنید متناسب با محصولی باشد که قصد فروش آن را دارید در این صورت است که مخاطبان بیشتری جذب خدمات و محصولات شما می شوند.

3- استفاده از تبلیغ غیر مستقیم

یکی از حرفه ای ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که تبلیغ و محتوایی تولید کنید که محصول تان را به صورت غیر مستقیم به مخاطب معرفی کند. 

4- در نظر گرفتن منافع مخاطب

به جای اینکه مدام از محصولاتان تعریف کنید سعی کنید آنچه را که مخاطب به وسیله تهیه این محصول یا خدمات بدست می آورد بیان کنید. همچنین منافعی که خریداران قبلی از این محصول بدست آورده اند را بیان کنید تا مخاطبان بیشتر ترغیب شوند.

امتیاز شما به مقاله:

این مطالب را هم بخوانید

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتابی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار

دو راه صد در صد تضمینی برای راه اندازی

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

 

نه، ممنونم! هیچ احتیاجی به راه اندازی کسب و کار ندارم