هر کسب و کاری برای بهتر دیده شدن، نیاز به حضور در فضای مجازی داره. اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم هایی است که می توان در آن جضور داشت. بنابراین هر چه زود راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی خود را شروع کنید.

در این مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را توضیح دهیم. این مراحل اگر چه ساده است اما اصولی انجام دادن آن بسیار ضروری است و باعث سریع تر رشد کردن شما می شود.

1- پروفایل خود را به صورت دقیق تنظیم کنید

اولین مورد شخصی سازی پروفایل تان هست. برای اینکه پروفایل خوبی داشته باشید سعی کنید مطالبی را درج کنید که مخاطب بفهمد کسب و کار شما چیست و چه نیازی از او را شما می توانید بر طرف کنید.

عکس پروفایل

اگر صاحب کسب و کار هستید از لوگو و برند خود عکس بزارید تا افراد با برندتان آشنا شوند. اگر هم بیزینس شخصی دارید می توانید از تصویر خودتان استفاده کنید.

نام صفحه کاربری

این اسم دربردارنده هویت کسب و کار شماست بنابراین از اسمی استفاده کنید که کسب و کار شما را به دیگران بشناساند.

نام کاربری

نام کاربری کلمه ای است که افراد با آن شما را جستجو و پیدا می کنند. بنابراین هر چقدر این کلمه به کسب و کار شما نزدیک تر باشد بهتر است. همچنین هر چقدر این کلمه ساده تر باشد یعنی طریقه نوشتن آن به چند صورت نباشد و کوتاه تر باشد بهتر است.

وب سایت

اگر صاحب وب سایت هستید حتما آدرس سایت را به یکی از لندینگ پیج های خود بدهید تا از افراد بیشتری بتوانید ایمیل دریافت کنید.

بیو

همانطور که در بالا گفته شد در این قسمت باید هر آنچه را که باعث بیشتر آشنا شدن افراد با کسب و کارتان می شود ذکر کنید. 

2- به دنبال مخاطب مخصوص به خود باشید

یکی از نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی ،جذب کردن مخاطب هدف است. در شبکه اجتماعی بزرگی مانند اینستاگرام لازم نیست که تمام مخاطبان دنیا را داشته باشید. بلکه همین که شما مخاطبان هدف خود را داشته باشید می توانید درآمد بسیار فوق العاده داشته باشید.

برای جذب مخاطبان هدف از روش های زیر می توانید استفاده کنید.

هشتگ های مربوطه

هشتگ ها یکی از بهترین راه های ارتباطی بین شما و مخاطبان هدف تان هست. بنابراین اگر هشتگ های غیر مربوطه را بکار ببرید نه تنها کاربر هدف را جذب نمی کنید بلکه احتمال شادوبن شدن شما هم هست.

تگ کردن 

یکی از راه های جذاب برای جذب فالوئر هدف تگ کردن افراد است. شما با تگ کردن افرادی که در حوزه کاری شما هستند می توانید افراد علاقه مند به کسب و کارتان را جذب کنید . همچنین می توانید با خلاقیت بکار بردن کاری کنید که افراد مشهور به صورت رایگان شما را تگ کنند و از این طریق فالورر زیادی جذب کنید.

مدیریت کردن فعالیت در اینستاگرام

از دیگر مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است مدیریت فعالیت در اینستاگرام است. مدیریت فعالیت می تواند شامل زمان درست در اینستاگرام محتوا گذاشتن شود که ساعت 9 تا 11 شب هست . همچنین می تواند شامل تقویم محتوایی داشتن شود که کمک می کند بهترین محتوا را در زمان ممکن قرار دهید.

3- محتوای مختص به کسب و کارتان را منتشر کنید

یکی از اشتباه ترین کارهایی که در اینستاگرام می توانید انجام دهید این است که محتوایی منتشر کنید که کاربر پسند نیست. برای اینکه در راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی خود موفق باشید باید محتوا مختص به کسب و کارتان منتشر کنید.

محتوایی که به کار می برید باید جذاب باشد. بدلیل تصاویر و ویدئو های زیادی که در اینستاگرام وجود دارد اگر محتوای مفید و جذاب نداشته باشید اصلا دیده نمی شوید. برای این کار می توانید از رقیبان خود ایده بگیرید.

4- با کاربران تعامل داشته باشید

تعامل با کاربران نه تنها باعث فروش بیشتر محصولات شما می شود. بلکه باعث می شود که محتوای شما در اکسپلورر اینستاگرام دیده شود. وقتی محتوا در اکسپلورر دیده شود کاربران زیادی شما را می بینند.
تعامل با کاربران می تواند شامل موارد زیر شود:
 
  • پاسخ دادن به کامنت ها
  • پاسخ داده به دایرکت ها
  • پسندیدن نظرات کاربران
  • محتوایی منتشر کنید که مورد نیاز مخاطب است