یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

60 بازدید
مزایای بازاریابی محتوا

آیا تا بحال در مورد مزایای بازاریابی محتوا فکر کرده اید؟

70 درصد از بازاریابان انرژی که صرف بازاریابی می کنند را به بازاریابی محتوا اختصاص می دهند.(منبع هاب اسپات)

این نه تنها اهمیت بازاریابی محتوا را نشان می دهد بلکه روند رو به رشد و مزایای بازاریابی محتوا را در بین شرکت ها و کسب و کار ها نشان می دهد.

در گذشته بازاریابی اکثر شرکت ها از طریق بنر ها و تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و همچنین روزنامه ها انجام میشد. هر چند این تبلیغات هنوز هم رایج است و کسب و کارهایی هستند که هنوز هم از این نوع تبلیغات استفاده می کنند.

اما امروزه دیگر مانند گذشته نیست و توجه افراد به تبلیغات بسیار کاهش پیدا کرده است. اگر یک در خیابان قدم بزنید و تعداد تبلیغاتی که دریافت می کنید را یادداشت کنید، مطمئنا بیش از 100 نوع تبلیغ می توانید یادداشت کنید.

تبلیغاتی مانند صدا زدن افراد برای تبلیغ محصولات شان، بنر هایی که روی دیوارها و سر در مغازه ها نصب شده، بروشور هایی که در خیابان ها پخش می شود و صدها نوع تبلیغ دیگر. همچنین تبلیغات بنری که در سایت ها و اپلیکیشن ها به نمایش گذاشته می شود از دیگر تبلیغات های آزار دهنده است که همه ما هر روز با آن ها رو به رو می شویم.

بنابراین با این حجم از تبلیغات مردم حق دارند که نسبت به تبلیغات سنتی بی تفاوت باشند. چون اگر بخواهند با مشاهده هر تبلیغ به آن توجه کنند و در مورد آن تصمیم گیری کنند زمان بسیار زیادی را از دست می دهند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با مزایای بازاریابی محتوا آشنا کنیم. همچنین می توانید به مقاله بازاریابی محتوا مراجعه کنید تا بیشتر با این روش بازاریابی آشنا شوید.

1- باعث جذب مخاطبان هدفمند می شود

مزایای بازاریابی محتوا جذب

اگر در تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، دیوار سطح شهر و… تبلیغ کنید خیلی کم پیش می آید که بتوانید مخاطبانی اصلی و هدفمند بتوانید جذب کنید.

یکی از مزایای بازاریابی محتوا جذب مخاطب هدفمند است. به این معنا که اگر مقاله ای در مورد طراحی سایت در مشهد بنویسید فقط مخاطبانی را جذب خواهید کرد که به دنبال طراحی سایت هستند و همچنین با شهر مشهد سر و کار دارند.

اما اگر تبلیغی در تلویزیون و یا بنر های سطح شهر منتشر کنید ممکن است افرادی را جذب کنید اما ممکن است بخاطر محدود بودن خدمات تان از شما خرید نکنند. 

2- گوگل محتوا را دوست دارد

بیش از 60 درصد ترافیک سایت ها از طریق موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل بدست می آید. اما به نظر شما چطور می توانیم رتبه یک گوگل را مال خود کنیم؟

اگر ویدئو های مت کاتس (اعضای تیم بهینه سازی موتور جستجو گوگل) را مشاهده کنید خیلی کم پیش می آید که بحث در مورد رتبه گرفتن در گوگل باشد و مت از محتوا صحبتی نکند.

مت کاتس بیان می کند که یکی از مهم ترین فاکتور ها برای نتیجه گرفتن در موتورهای جستجو محتوا هست. همچنین همانطور که گوگل بارها بیان کرده هدفش این است که محتوایی به کاربران نشان دهید که مطابق با کلمه جستجو شده و کامل ترین محتوا است.

بنابراین اگر می خواهید در موتورهای جستجو که با اهمیت ترین آن ها گوگل است رتبه بگیرید، اولین کاری که باید انجام دهید تولید محتوا با کیفیت و کامل است.

بیشتر بخوانید: محتوا نویسی تبلیغاتی چیست؟

3- باعث می شود تا بتوانید بیشتر بفروشید

 

افزایش فروش

اگر بازاریابی انجام دهید اما منجر به فروش بیشتر نشود هیچ فایده ای ندارد. بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی است که می تواند شما را به فروش بیشتر برساند.

شما نباید انتظار داشته باشید که بازدید کنندگان به محض ورود به سایت از شما خرید کنند. بلکه بازدید کنندگان اول باید فرایند خرید را طی کنند تا در نهایت از شما خرید کنند.

فرایند خرید می تواند شامل:

  1. برخورد با مشکل
  2. تحقیق در مورد مشکل
  3. تصمیم گیری در مورد حل مشکل

با بازاریابی محتوا می توان تمام این موارد را پیاده سازی کرد و با ارائه راه حلی جذاب در مورد مشکل مخاطب، او را ترغیب به خرید کرد.

4- کنترل مکالمه دست شماست

یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا این است که کنترل کامل مکالمه دست شماست. تصور کنید شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید و وسایلی مانند یخچال، گاز، ماشین لباس شویی و… به فروش می رسانید.

معمولا اکثر خریدارانی که وارد فروشگاه می شوند، بعد از بررسی محصولات و مشاهده قیمت ها بدون خرید از فروشگاه خارج می شوند.

اگر بتوانید به شخص بازدید کننده در مورد مزایای یخچالی که به فروش می رسانید، مزیت خرید از شما، چگونگی قیمت گذاری محصول و مقایسه محصول با رقبا و… صحبت کنید چه اتفاقی می افتد؟

مطئمنا کم ترین اتفاقی که می تواند بیافتد این است که حداقل فروش تان چند برابر می شود.

به وسیله بازاریابی محتوا می توانید به صورت غیر مستقیم بدون اینکه مخاطب ناراحت شود تمام مواردی را که در نظر دارید بیان کنید.

بیشتر بخوانید: چطور به متخصص بازاریابی محتوا تبدیل شویم؟

5- افزایش آگاهی از برند

برند سازی در مزایای بازاریابی محتوا

علاوه بر فروش بسیار زیادی که می توانید از طریق بازاریابی محتوا انجام دهید، همچنین می توانید آگاهی از برند تان را هم افزایش دهید.

همان طور که در بالا گفته شد یکی از اصلی ترین راه های ورود به صفحه یک گوگل، تولید محتوای با کیفیت است. اگر شما در یکی از کلمات اصلی کسب و کارتان به رتبه یک گوگل دست یابید چه اتفاقی می افتد؟

مطمئنا ترافیک زیادی از افراد مختلف وارد وب سایت تان می شوند. به طور مثال اگر در یک کلمه کلیدی مانند کسب و کار اینترنتی، رتبه یک گوگل باشید هر ماه بیش از 3 هزار نفر واردوب سایت تان می شوند. یعنی در یک سایت بیش از 35 هزار نفر فقط از طریق یک کلمه کلیدی وارد وب سایت تان شده اند و با کسب و کار شما آشنا شده اند.

تعداد کلمات کلیدی که در نتایج اولیه گوگل قرار دارد، هر مقدار بیشتر باشد، تعداد افراد بیشتری هر روزه با کسب و کار و برند شما آشنا می شوند.

در حالی که اگر همین تعداد افراد را بخواهید از طریق تبلیغات دیگر با کسب و کارتان آشنا کنید باید هر ماه میلیون ها هزینه کنید ولی باز هم ترافیکی که جذب می کنید ثابت نیست و از بین می رود.

6- افزایش اعتبار برند

افزایش اعتبار برند

یکی از مزایای بازاریابی محتوا که بسیار مهم است، افزایش اعتبار برند است. اعتبار هر برند نشانه محبوبیت و محبوبیت هر برند نشانه میزان فروش آن کسب و کار است.

افزایش اعتبار برند با روش هایی مانند تبلیغات سنتی و یا تعریف و تمجید کردن فردی محبوب از شما بسیار سخت و زود گذر است. اما افزایش اعتبار برند با بازاریابی محتوا بسیار ساده و با دوام است.

اگر محتوایی مفید و کاربردی تولید کنید علاوه بر اشتراک گذاری از طریق وب سایت ها همچنین از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. ممکن است این محتوا متنی باشد مانند مقالات و یا تصویری مانند تصاویر، فیلم ها و اینفوگرافیک ها و یا صوتی باشد مانند پادکست ها.

بنابراین فقط با تولید یک محتوای کاربردی و با کیفیت می توانید هزاران نفر را از برند تان آگاه کنید بدون اینکه نیاز باشد هزینه ای کنید.

جمع بندی

در این مقاله 6 مورد از مزایای بازاریابی محتوا بیان شد که شامل:

  1. جذب مخاطبان هدفمند
  2. گوگل محتوا را دوست دارد
  3. باعث فروش بیشتر می شود
  4. کنترل مکالمه را بر عهده دارید
  5. افزایش آگاهی از برند
  6. افزایش اعتبار برند

بنظر شما از دیگر مزایایی که می توان برای بازاریابی محتوا بیان کرد چیست؟

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8089
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی