نیچ مارکتینگ یا جاویژه یکی از استراتژی هایی است که خیلی می تواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند. 

اگر شما هم صاحب کسب و کاری نوپا هستید که رقبای بزرگی در پیش دارید و نمی دانید که چطور باید با آنها رقابت کنید حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. چون نیچ مارکتینگ یکی از روش هایی است که می تواند کسب و کار شما را به یک قول تبدیل کند.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ (niche marketing) یا (جاویژه – بازاریابی گوشه ای) به نوعی از استراتژی بازاریابی اطلاق می شود که شما فقط روی بخش کوچکی کار می کنید. در واقع بازاریابی گوشه ای بدین معناست که شما گروه مشخصی از افراد را تحت نظر بگیرید و فقط روی نیاز آن ها متمرکز شوید.

این نوع از بازاریابی باعث می شود که شما نیاز مخاطب خود را دقیق تر بررسی کنید. بعد از برطرف کردن نیاز آن ها کسب و کار خود را توسعه دهید و روی بخش دیگری کار کنید.

به طور مثال شرکت دیجی کالا هنگام شروع کسب و کارش فقط روی لوازم دیجیتال کار می کرد. اما بعد از مدتی دیگر وسایل را هم موجود کرد و الان تقریبا هر نوع وسیله ای که بخواهید در دیجی کالا موجود است.

مزایای نیچ مارکتینگ:

شاید در نگاه اول که از استراتژی نیچ مارکتینگ مطلع می شوید با خود بگویید که فروش بسیار پایینی دارید. اما اشتباه نکنید شما نه تنها تبلیغات و بازاریابی هدفمند تری دارید. بلکه هزینه های شما بسیار کاهش می یابد.

همچنین از دیگر مزایایی که می توان برای جاویژه ذکر کرد این است که شما سریع به برند تبدیل می شوید. هنگامی که کسب و کاری تبدیل به برند شود مشتریانی که دارد برای او تبلیغات می کنند و در نهایت هم فروش تان بیشتر می شود و هم کسب و کارتان توسعه پیدا می کند.

چطور یک بازار نیچ مارکت را شناسایی کنیم؟

همان طور که در بالا گفته شد، هر کسب و کاری رقیبان زیادی دارد. برای اینکه بتوانید بر رقیبان تان غلبه کنید می توانید از نیچ مارکتینگ استفاده کنید. 

برای شناسایی نیچ مارکتینگ، باید آشنایی کامل با کسب و کاری به آن علاقه دارید داشته باشید.تمام زیر شاخه های آن را شناسایی کنید و هر چقدر که می توانید پیش روید تا با زیر شاخه ای مواجه نشوید. می توانید از کسانی که در این کار هستند کمک بگیرید. همچنین می توانید به وب سایت آن مراجعه کنید و ببینید که روی چه مواردی کار می کنند.

بعد از شناسایی هر کدام می توانید روی هر یک کار کنید و کسب و کارتان را پرورش دهید. البته باید توجه داشته باشید که آیا به وسیله بازاریابی گوشه ای، نیازی که در مخاطب است را می توانید برطرف کنید یا خیر

چطور نیج مارکتینگ را شروع کنیم؟

برای شروع بازاریابی جاویژه در کسب و کارتان راه های مختلفی وجود دارد. اما در این قسمت از مقاله کارینو آکادمی قصد داریم شیوه پیاده سازی آن را در کسب و کار اینترنتی بیان کنیم.

سایت تان را راه اندازی کنید:

بعد از اینکه کسب و کار مورد علاقه تان را انتخاب کردید وب سایت تان را راه اندازی کنید. شما هر نوع کسب و کاری را که بخواهید را می توانید به وسیله راه اندازی سایت راه اندازی کنید.

محتوای هدفمند تولید کنید:

بعد از راه اندازی کسب و کارتان باید شروع به تولید محتوای متنی کنید. کلمات کلیدی اصلی را انتخاب کنید و آن قدر پیرامون آن کلمه، کلمه کلیدی تولید کنید تا نیاز مخاطبان در مورد آن هدف بر طرف شود. توجه داشته باشید هر چقدر کلمات کلیدی شما طولانی تر باشد کلمات تان هدفمند تر است.

سایت تان را بهینه سازی کنید:

محتوایی را که تولید می کنید بهینه سازی کنید تا گوگل سایت شما را در نتایج نشان دهد. سئو یکی از مهم ترین کار هایی است که هر مدیر وب سایتی باید به آن بپردازد. پس آن را یاد بگیرید و روی توسعه آن سرمایه گذاری کنید تا هر روز ترافیک بیشتری را بتوانید روانه سایت کنید.

بیشتر بخوانید: برای یادگیری بهینه سازی سایت (سئو) از کجا شروع کنیم؟

محصولات مطابق با هدف تان تولید کنید:

برای اینکه بهتر بتوانید نیاز مخاطبان تان را رفع کنید، محصولاتی تولید کنید که در راستای هدف و نیاز مخاطب تان است. همچنین بعد از تولید محصولات می توانید با کلماتی کلیدی که در مقالات تان درست کرده اید به محصول تان لینک دهید و کاربران را بیشتر با آن آشنا کنید.

ترافیک را تبدیل به فروش کنید:

ترافیکی را که دریافت می کنید تبدیل کنید و فروش تان را بیشتر کنید. می توانید با افزونه هایی که در این زمینه وجود دارد فروش تان را چند برابر کنید و هر روز کسب و کارتان را توسعه دهید. همچنین می توانید برای آشنایی با فروش بیشتر محصولات تان از مقاله ترفند های افزایش فروش سایت استفاده کنید

جمع بندی 

نیچ مارکتینگ یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با استراتژی آن کسب و کارتان را شروع کنید. با این روش شما می توانید بهتر و دقیق تر روی مخاطبین هدف خود کار کنید. خوشحال میشم که نظرات تان را در مورد امقاله نیچ مارکتینگ با ما در میان بگذارید.