0
0

چطور استراتژی محتوا برای وب بنویسیم؟

145 بازدید

اگر شما هم کسب و کار اینترنتی دارید احتمالا با استراتژی محتوا برای وب روبرو شده اید و دقیقا به همین خاطر است که در حال مطالعه این مقاله هستید. 

اگر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید که از درامد خوبی برخوردار باشید باید از محتوا استفاده کنید. همان طور که قبلا هم بارها و بارها شنیده اید محتوا پادشاه است و به همین خاطر است که حتی شرکت های بزرگی مانند دیجی کالا و آمازون از محتوا استفاده می کنند.

در این مقاله بیان می کنیم که استراتژی محتوا چیست و استراتژی محتوا برای وب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا موفق باشد

استراتژی محتوا برای وب

تعریف استراتژی محتوا برای وب

تعریف مشخصی برای استراتژی محتوا وجود ندارد و تعاریف مختلفی برای آن شده است. کریستینا هالورسون نویسنده کتاب استراتژی محتوا برای وب استراتژی محتوا را بدین صورت تعریف کرده است:

استراتژی محتوا عملی برای ایجاد، تحویل و اداره محتوای مفید و قابل استفاده است.

خانوم هالورسون در تعریف دیگری، استراتژی محتوا را به این صورت تعریف کرده است:

استراتژی محتوا به معنای تولید محتوای مناسب، به افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب است.

بنابراین اگر بخواهیم هدف اصلی استراتژی محتوا را بدور از هر گونه تعریف و رویکردی بیان کنیم در یک جمله می توان خلاصه کرد:

هدف اصلی یک استراتژی محتوای مؤثر برآورده کردن انتظارات کاربران و تحقق بخشیدن اهداف تجاری است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟ (صفر تا صد)

ویژگی های استراتژی محتوا مؤثر

ویژگی های استراتژی محتوا

قبل از اینکه بخواهیم چگونگی طراحی استراتژی محتوا برای وب را توضیح دهیم، ویژگی های استراتژی محتوا مؤثر را بیان می کنیم. اگر محتوایی که تولید می کنید چنین ویژگی هایی داشته باشد مطمئنا می توان آن را مؤثر و کاربردی دانست.

متناسب با سواد مخاطب

یکی محتوای خوب محتوایی است که متناسب با سطح سواد مخاطب باشد. اگر در حوزه تخصصی مشغول به فعالیت هستید باید محتوایی را طوری ساده سازی کنید که حتی افرادی که برای اولین بار مقاله محتوای شما را تماشا می کنند و یا می خوانند متوجه شوند.

افراد زیادی تصور می کنند که ساده سازی محتوا باعث کاهش جایگاه و جلوه دادن عدم تخصص است. در حالی که این قضیه کاملا عکس است و اگر افراد با جملات و عبارات تخصصی روبرو شوند که متوجه مطلب نشوند سریع محتوا را ترک می کنند. 

هدفمند بودن

محتوا برای اینکه موفق باشد نیاز به جهت و هدف دارد. تصور کنید چند ساعت محتوا تولید می کنید بدون اینکه هیچ هدفی داشته باشید، چه نتیجه ای را می توان از این محتوای بدون هدف انتظار داشت؟

قبل از اینکه بخواهید شروع به تولید محتوا کنید در ابتدا کار هدف تان را مشخص کنید و بعد شروع به تولید محتوا کنید. هدف می تواند برای افزایش بازدید کننده ها باشد و یا افزایش فروش و یا دیگر موارد که متناسب با کسب و کار ممکن است تغییر کند.

جذاب باشد

شاید زیاد شنیده باشید که محتوا باید جذاب باشد اما به چه محتوایی جذاب گفته می شود؟

در استراتژی محتوا برای وب به محتوایی جذاب گفته می شود که باعث تعامل کاربر شود. تعامل بدین معناست که محتوا توجه مخاطبان را به خود جلب کند (که از طریق ارتباط و کیفیت بالا ممکن است) و به آن ها انگیزه برای بروز احساسات و یا انجام کاری بدهد.

مناسب باشد

همان طور که کریستینا هالورمون در تعریف استراتژی محتوا بیان کرده بود استراتژی محتوا به معنای تولید محتوای مناسب، به افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب است.

بنابراین محتوا را باید در مکان مناسب که می تواند شامل شبکه های اجتماعی یا وب سایت یا وبلاگ ها و… شود منتشر کرد. همچنین باید در زمان مناسب باشد تا باعث بروز بیشترین احساسات از جانب مخاطب شود.

نحوه طراحی استراتژی محتوا

اگر بخواهیم فرایند طراحی استراتژی محتوا را به صورت کامل بیان کنیم این مقاله کمی طولانی می شود. اما اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که مناسب باشد قبل از شروع به تولید محتوا این چند سوال را از خودتان بپرسید و بعد شروع به تولید محتوا کنید.

اگر می خواهید بیشتر در مورد استراتژی محتوا مطالعه کنید می توانید مقاله چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟ را مطالعه کنید

  1. چرایی تولید محتوا؟ با خود فکر کنید که چرا می خواهید این محتوا را تولید کنید و در واقع هدفتان از تولید این محتوا چیست؟
  2. چیستی کار؟ منظور این است که پیامی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید چیست؟
  3. چه کسی مخاطب تان است؟ گاهی ممکن است مخاطب تان مدیران باشد و گاهی ممکن است کارجویان و یا کارکنان باشند. در این صورت است که می توانید محتوایی متناسب با کاربر تولید کنید
  4. کجا؟ محتوایی که تولید می کنید در چه جاهایی خوانده می شود؟ این مکان می تواند شبکه های اجتماعی باشد و یا وبلاگ ها و وب سایت ها
  5. چگونگی محتوا؟ چگونه باید مطالب را ارائه دهید تا بیشترین بازخورد را دریافت کنید؟ گاهی اکثر افرادی که محتوای شما استفاده می کنند افرادی هستند که علاقمند به مطالعه هستند. گاهی هم کاملا بر عکس است و مخاطب تان علاقمند به پادکست و یا ویدئو است.
  6. چه زمانی؟ فرایند ایجاد و انتشار محتوا را زمان بندی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8344
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چطور استراتژی محتوا برای وب بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی