یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

147 بازدید
چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

آیا می دانستید که در سال 2020 ، 70% شرکت ها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند؟

به این ترتیب بسیار مهم است که بدانید چگونه استراتژی محتوا بنویسید. چون اولین قدم برای برای رقابت با رقبا و درگیر کردن مخاطبان داشتن یک برنامه هوشمند و محکم برای بازاریابی محتوا است.

پس اگر شما هم می خواهید استراتژی محتوا بنویسید اما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل به شما آموزش چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

در این پست ما خواهیم فهمید استراتژی محتوا چیست ، چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و برای ایجاد استراتژی محتوا باید چه مراحلی را طی کنید.

 

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا چیست؟

فرقی نمی کند فردی باشید که تازه بازاریابی محتوا را شروع کرده است و یا اینکه سال ها است از بازاریابی محتوا استفاده می کند، هرگز ضرر نمی کنید که دوباره استراتژی محتوای خود را بررسی کنید تا از استراتژی استفاده کنید که برای مشتریان شما جذاب، ابتکاری و بروز است.

استراتژی محتوا تقریبا به مدیریت هر رسانه ملموسی که ایجاد می کنید و متعلق به شماست اشاره دارد. فرقی نمی کند نوشتاری باشد و یا تصویری. استراتژی محتوا بخشی از برنامه بازاریابی شماست که به طور مداوم شما و تخصصی که در صنعت خود دارید را نشان می دهد.

شاید شما هم شنیده باشید که ایجاد محتوا چقدر برای رشد کسب و کار مهم است، اما همانطور که در سراسر این مقاله خواهید دید هدف آن باید یک برنامه ریزی دقیق باشد. هنگامی که شما یک استراتژی محتوا تهیه می کنید باید به چند سوال پاسخ دهید:

1- چه کسی مطالب شما را می خواند؟

باید مشخص کنید مخاطبان محتوای شما چه افرادی هستند؟ برای چه تعداد مخاطب می خواهید محتوا تولید کنید؟ همانطور که ممکن است تجارت شما بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما هم می توانید بیش از یک خواننده و یا بیننده داشته باشد.

استفاده از انواع کانال ها به شما کمک می کند محتوای متفاوتی را به هر نوع مخاطبی که در ذهن دارید تحویل دهید و هر کسی را که کسب و کار شما با آن تجارت می کند درگیر کنید.

ارائه راه حل

2- چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده آل آیا محصول و خدمات شما، مشکلی را که مخاطبان با مواجه هستند برطرف می کند. با همین فرمول باید محتوای شما شروع به شناسایی مشکل مخاطبان و حل آن ها کند.

3- چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟

احتمالا رقبای شما محصولی مشابه با شما دارند. این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما باید بدانند که چه چیزی باعث بهتر شدن شما و یا حداقل تفاوت شما با رقیبان تان می شود. اینجاست که محتوا وارد می شود!!

برای اینکه ثابت کنید چرا ارزش خرید از شما وجود دارد باید ثابت کنید چرا ارزش گوش دادن به شما وجود دارد.

4- روی چه قالب های محتوایی تمرکز خواهید کرد؟

محتوای شما به چه شکلی است؟ فیلم؟ اینفوگرافیک؟ پست های وبلاگ؟ با شناسایی موضوعاتی که می خواهید در آنها استراتژی تعیین کنید باید مشخص کنید که از کدام قالب می خواهید استفاده کنید تا تأثیر بیشتری بتوانید بگذارید.

5- محتوا را در چه کانال هایی منتشر خواهید کرد؟

همانطور که قالب های مختلفی برای محتوا وجود دارد، کانال های مختلفی هم برای انتشار محتوا وجود دارد. کانال ها می تواند شامل وب سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و… شود.

بیشتر بخوانید: چطور محتوای سئو شده بنویسیم؟

چرا بازاریابان نیاز به ایجاد استراتژی محتوا دارند؟

دلیل نیاز به استراتژی محتوا

بازاریابی محتوا به مشاغل کمک می کند تا منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه بازدید از سایت را تهیه و برنامه ریزی کنند. اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که از این طریق ترافیک ارگانیک پایداری بدست آورید مدت ها می توانید از ترافیک استفاده کنید.

ایجاد ترافیک ارگانیک از طریق محتوای همیشه سبز، این امکان را برای شما فراهم می کند تا سایر روش های درامد زایی مانند رپورتاژ، تبلیغات و… را تجربه کنید. به علاوه محتوای شما نه تنها به جذب لید کمک می کند بلکه به اهداف شما و ایجاد آگاهی از برند شما هم کمک می کند.

چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

بعد از توضیحات بالا بیایید تا روش های نوشتن استراتژی محتوا را بیاموزیم.

1- هدف خود را مشخص کنید

هدف شما از تهیه برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟ قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف خود را بشناسید تا در تعیین بهترین گزینه برای استراتژی راحت تر باشید.

2- پرسونای خود را مشخص کنید

برای تهیه یک برنامه موفق، باید مخاطبان محتوای خود را به صورت واضح مشخص کنید. 

این به ویژه برای کسانی که تازه شروع به کار می کنند یا تازه وارد بازاریابی می شوند بسیار مهم است. با شناخت مخاطب هدف خود، می توانید محتوای مرتبط و ارزشمند تری تولید کنید که مخاطبان آن را بخوانند و تبدیل شوند.

اگر یک بازاریاب باتجربه باشید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ یا اینکه می خواهید همان مخاطبان را حفظ کنید؟

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

3- سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کنید

سیستمی انتخاب کنید که بتوانید چند بخش حیاتی مدیریت محتوا که شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل است را کنترل کنید.

یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا (cms) وردپرس است. با این سیستم می توانید فرم های رایگان، گفتگوی زنده، دسترسی به crm ، بازاریابی از طریق ایمیل، تجزیه و تحلیل و… را انجام داد.

4- مشخص کنید کدام نوع محتوا را می خواهید ایجاد کنید

گزینه های متنوعی برای محتوایی که می خواهید ایجاد کنید وجود دارد. در پایین تر در مورد محبوب ترین قالب های محتوایی که بازاریابان استفاده می کنند بحث خواهیم کرد.

5- مطالب خود را منتشر و مدیریت کنید

برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع محتوایی باشد که تولید می کنید. با کمک یک تقویم محتوا می توانید محتوای متنوعی تولید و آن را کنترل کنید. همچنین یک تقویم رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا بتوانید محتوای خود را در سایت های دیگر تبلیغ و مدیریت کنید.

بسیاری از مطالبی که فکر می کنید همیشه سبز هستند فقط مربوط به همان ماه می شوند. اما این بدان معنا نیست که مطالب غیر سبز را نادیده بگیرید بلکه همین مطالب می تواند منبع ترافیک خوبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: چطور متخصص بازاریابی محتوا شویم؟

انواع بازاریابی محتوا

انواع بازاریابی محتوا

  1. پست های وبلاگ
  2. کتاب های الکترونیکی (ebook ها)
  3. مطالعات موردی
  4. اینفوگرافیک ها
  5. فیلم ها
  6. پادکست ها
  7. شبکه های اجتماعی

این هفت مورد از محبوب ترین انواع بازاریابی محتوا هستند که می توانید برای خوانندگان و مشتریان ایجاد کنید.

1- پست های بلاگ

اگر تا الان متوجه نشده اید همین الان در حال مطالعه یک پست بلاگ هستید. پست های بلاگ در وب سایت ها قرار می گیرد و باید به صورت منظم منتشر شوند تا بازدید کنندگان جدیدی را به خود جذب کند.

مقالات باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان فراهم کند تا آن ها را وادار به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت ها کند. توصیه می شود طول مقالات بین 1000 تا 2000 کلمه باشد. اما آزمایش کنید که آیا مخاطبان شما مقالات کوتاه را می پسندند و یا مقالات طولانی را.

2- کتاب های الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی ابزارهایی برای تولید لید هستند که مشتریان بالقوه می توانند از طریق پر کردن فرم ها این کتاب ها را بارگیری کنند. این کتاب ها معمولا طولانی تر و عمیق تر هستند که مخصوص جذب بازدید کننده یک وب سایت نوشته می شود.

استفاده از کتاب های الکترونیکی گام بعدی در روند بازاریابی ورودی است: 

پس از خواندن پست بلاگ، ممکن است بازدید کنندگان اطلاعات بیشتری بخواهند. اینجاست که فراخوانها برای عمل (CTA) ظاهر می شوند و افراد را به یک صفحه دیگر هدایت می کنند که در آن می توانند اطلاعات تماس خود را وارد کنند و کتاب الکترونیکی را دریافت کنند تا اطلاعات با ارزش تری را برای تجارت خود کسب کنند.

3- مطالعات موردی

مطالعات موردی فرصتی است برای روایت داستان مشتری که به خاطر همکاری با شما موفق به حل مشکلی شده است. یک مطالعه موردی شاید متنوع ترین نوع بازاریابی محتوا باشد زیرا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. مانند:

  • پست بلاگ ها
  • کتاب الکترونیکی 
  • پادکست ها
  • و…

هدف شما در مطالعات موردی این است که نشان دهید افرادی که محصول شما را در نظر دارند محصول شما بهترین است. 

4- اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها می توانند داده ها را به شیوه ای جذاب تر از کلمات سازماندهی و نشان دهند. اینفوگرافیک ها یکی از جذاب ترین روش های بازاریابی است که می توانند علاوه بر بالا بردن نرخ تعامل کاربران باعث اشتراک گذاری اینفوگرافیک هم شود.

5- فیلم ها

فیلم ها یک محتوای جذاب هستند که در رسانه های اجتماعی و وب سایت ها قابل اشتراک گذاری هستند. ویدئو ها به سرمایه گذاری زمانی و منابع بیشتری نسبت به نوشته ها نیاز دارند. اما با افزایش محبوبیت، بازاریابی ویدئویی 40 برابر بیشتر از دیگر محتوا ها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

ویدئو قالبی است بیش از هر محتوای دیگری توجه افراد را به خود جلب می کند. بنابراین ویدئو ها محتوایی هستند که ارزش سرمایه گذاری روی آن ها وجود دارد.

6- پادکست ها

اگر مخاطبان تان وقت و علاقه ای به خواندن مطالب نداشته باشند، شروع به تولید پادکست می تواند کمک کند تا افراد برند شما را پیدا کنند. تعداد شنوندگان پادکست روز به روز در حال افزایش است، طوری که در سال 2018 تقریبا یک سوم از جمعیت ایالات متحده در هر ماه به پادکست گوش می دهند.

چگونه استراتژی محتوا بنویسیم با شبکه های اجتماعی

7- رسانه های اجتماعی

بعد از اینکه در سایت خود به طور منظم محتوا منتشر کردید نوبت به توزیع محتوایی که تولید کرده اید در سایت های دیگر است. این می تواند به معنای استفاده مجدد از محتوا در قالب های جدید باشد. 

توزیع محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند کمک کند تا افرادی که بیشترین وقت خود را در آن جا سپری می کنند برند شما را پیدا کنند. شبکه های اجتماعی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد به صورت زیر است:

هنگام درست کردن حساب کاربری در هر یک از شبکه های اجتماعی بالا، مهم است که نوع محتوایی که متناسب با هر کدام از این شبکه ها هست را بشناسید. به عنوان مثال در اینستاگرام، کاربران عکس و فیلم می خواهند که نشان دهند وقایع فعلی است. 

چند تحقیق اساسی در بازار انجام دهید تا متوجه شوید مخاطبان شما در کدام بستر ها بیشتر فعالیت می کنند. سپس محتوایی متناسب با آن بستر تولید و توزیع کنید.

برای نوشتن استراتژی محتوا نیاز به زمان، مطالعه و خلاقیت دارید. اگر تلاش کنید و مداومت داشته باشید می تواند هر روز بهتر شوید و با آزمایش های مختلف می توانید به بیشترین نرخ تبدیل برسید.

منبع: هاب اسپات

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=7928
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی