0
0

7 راه تضمینی برای کاهش بانس ریت مقالات

342 بازدید
کاهش نرخ بانس ریت

بانس ریت یا نرخ پرش یکی از عمده مواردی است که وب سایت ها مخصوصا وب سایت های تازه کار به آن توجه نمی کنند. اما بالا بودن بانس ریت می تواند تأثیر بسیار بدی بر روی صفحات سایت بگذارد.

بنابراین در این مقاله قصد داریم به صورت کامل برای شما بیان کنیم که بانس ریت اصلا چه چیزی است و چطور می توان آن را کاهش داد. پس اگر شما هم درگیر بالا بودن بانس ریت وب سایت تان هستید حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

بانس ریت چیست؟

بانس ریت چیست

بانس ریت یا نرخ پرش بدین معناست که کابران به سایت شما مراجعه می کنند و بدون اینکه به صفحه ای دیگر مراجعه کنند از سایت شما خارج می شوند. این برای گوگل به معنای این است که کاربران از وب سایت شما راضی نیستند و به همین خاطر وب سایت را ترک می کنند.

ترک کردن مخاطبان از دید گوگل می تواند بخاطر نامرتبط بودن مقاله با کلمه کلیدی مورد نظر، بد بودن ui و ux، محتوای بی کیفیت داشتن باشد. بنابراین بسیار مهم است که بانس ریت صفحات را با شیوه های مختلف که در پایین گفته می شود برطرف کنید تا به سئو سایت تان لطمه وارد نشود.

بنابراین باید تا حد امکان بانس ریت سایت تان را پایین بیاورید تا گوگل به وب مطالب سایت تان اعتماد کند و محتوای سایت تان را بیهوده نخواند. برای اینکه بتوانید حرفه ای تر عمل کنید و بانس ریت وب سایت تان را تا حد امکان کاهش دهید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

چطور بانس ریت سایت را اندازه گیری کنیم؟

ابزارهای مختلفی برای آنالیز سایت و اندازه گیری بانس ریت وجود دارد، یکی از بهترین ابزارها برای وب مستر ها گوگل آنالیتیکس است. شما به وسیله این ابزار می توانید تمام اطلاعات و رفتار کاربران را آنالیز کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. در قسمت Behavior بخش Bounce Rate می توانید این آمار را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید یکی از کارهای مهمی که شما هنگام آنالیز باید انجام دهید این است که مشاهده کنید چه تعداد بازدید کننده جدید داشته اید. باید دقیق رفتار بازدید کنندگان سایت را مورد بررسی قرار دهید که بیشتر کدام قسمت ها را کنکاش می کنند.

با این کار دقیقا می توانید صفحاتی که بانس ریت زیادی دارند را مشاهده کنید و آنها را آنالیز کنید. بعد از اینکار به راحتی می توانید صفحاتی که بانس ریت زیادی دارند را مشاهده کنید و هر کدام را بهبود دهید تا کاهش پیدا کند.

6 نکته مهم برای کاهش نرخ بانس ریت

1.تولید محتوای طولانی:

استفاده از محتوای طولانی

بهترین کاری که می توانید برای کاهش بانس ریت انجام دهید نوشتن مقالات طولانی است. مقالات طولانی این تصویر را در ذهن در مخاطب تداعی می کند که مقاله شما مرجع است و هر آنچه که می خواهد از این مقاله می تواند دریافت کند.

البته واقعا باید اینکار را انجام دهید نه اینکه فقط طولانی باشد و از کلمات بیهوده و یا جملات تکراری استفاده کنید. وب سایت های معروف دنیا که مخاطبان بسیار زیادی دارد مانند وب سایت ماز، نیل پتل و… دقیقا از همین تکنیک استفاده می کنند. تمام تلاش این وب سایت ها این است که مقالات جامع و کاملی را منتشر کنند و در واقع به طریقی به مخاطبان شان سود برسانند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک محتوای خوب بنویسیم؟

2.استفاده از رسانه ها:

منظور از رسانه ها می توان محتوایی مانند ویدئو، پادکست، تصاویر، ایفوگرافیک ها و.. را دانست. هنگامیکه محتوا تولید می کنید سعی کنید از تصاویر، ویدئو های جذاب و پادکست های با ارزش و مربوط به مطلب استفاده کنید.

همچنین یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید و بانس ریت مقالات را بسیار کاهش می دهد استفاده از ویدئو ها و یا پادکست های کوتاهی است که لینک دانلود ندارند. استفاده از ویدئو ها و پادکست ها باعث می شود تا مخاطبین مجبور به تماشای ویدئو و یا پادکست در خود وب سایت شوند.

این کار علاوه بر اینکه در باعث می شود time on site وب سایت پایین بیاید همچنین باعث می شود مخاطبان به وب سایت علاقمند شوند و صفحات بیشتری را مرور کنند.

3.بالا بردن سرعت سایت:

افزایش سرعت سایت

پایین بودن سرعت سایت را می توان از عمده مواردی دانست که بانس ریت مقالات را افزایش می دهد. میزان بارگذاری سایت خود و هر کدام از مقالات را بسنجید و تا حد ممکن آن را بهینه کنید. برای سنجیدن سرعت سایت و مشکلاتی که سایت شما دارد می توانید از وب سایت gtmetrix استفاده کنید.

اکثر افراد فقط سرعت صفحه اصلی را بررسی می کنند. اما یکی از حرفه ای ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که مقالاتی که ورودی زیادی دارند را بررسی کنید و سرعت هر کدام را جداگانه بررسی کنید.

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین مواردی که بر روی سرعت سایت بسیار تأثیر گذار است، تصاویر است. تصاویر با کیفیت و با حجم بالا سرعت سایت را بسیار کاهش می دهند. البته هاستی که از آن استفاده می کنید هم بسیار مهم و تأثیر گذار است.

4.تبلیغات آزار دهنده:

اگر تبلیغات تمام سایت شما را فرا گرفته یا از تبلیغاتی استفاده می کنید که چشمک زن هستند حتما از این نوع تبلیغات صرف نظر کنید. سایت برای راحتی کاربران شما ساخته شده نه اذیت و آزار آنها پس دقت داشته باشید.

یکی از مواردی که گوگل در سال 2021 بسیار برای آن ارزش قائل است تجربه کاربری یا ux است. بنابراین تا جایی که می توانید از این نوع تبلیغات صرفه نظر کنید و وب سایت را برای کاربران بهینه کنید نه کسب درامد بیشتر.

وب سایت هایی مانند یکتانت و صبا ویژن بیشتر از تبلیغات همسان استفاده می کنند تا به ux وب سایت لطمه ای وارد نشود. تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته می شود که بدلیل یکپارچگی و شبیه بودن به ساختار وب سایت به این اسم نام گذاری شده اند.

5.استفاده از پاپ آپ ها:

استفاده از پاپ اپ

زمانی که اسم پاپ آپ ها برده می شود اکثرا بیاد پاپ آپ هایی می افتند که فقط ایجاد مزاحمت می کند و مدام باز می شود. اگر چه استفاده از پاپ آپ ها زیاد کاربر را خوشحال نمی کند اما استفاده اصولی از آن می تواند کسب و کار شما متحول کند.

پاپ آپ ها دو مزیت اصلی دارند: اول اینکه می تواند برای نرخ تبدیل شما بسیار مفید باشد و شما به وسیله این ابزار می توانید اطلاعات مخاطب را بگیرید. دوما اینکه می توانید به وسیله پاپ آپ ها نرخ پرش را بسیار کاهش دهید.

چند نکته مهم در مورد استفاده از پاپ اپ وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • از پاپ آپ های تمام صفحه کمتر استفاده کنید
  • در پاپ آپ ها فقط از محتوای بسیار ویژه و جذاب استفاده کنید تا کاربران استقبال کنند
  • سعی کنید تا جایی که می توانید از پاپ آپ هایی استفاده کنید که در گوشه صفحه ظاهر می شوند. این پاپ آپ ها هیچگونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی کند و باعث می شود راحت تر تعامل برقرار کنند.

6.استفاده از قلاب:

اکثر مقالاتی که در سطح وب مشاهده می کنید استاندارهای لازم برای مقاله جذاب بودن را ندارند. دقیقا به همین خاطر هم هست که اکثر کاربران در همان ابتدا خواندن مقاله ، مقاله را ترک می کنند.

استفاده از قلاب بدین معناست که در ابتدا مقالات مطلبی را ارائه دهید که کاربر جذب مقاله شما شود و ادامه مقاله را تا آخر مطالعه کند. برای بکار بردن قلاب ها روش های مختلفی وجود دارد که در پایین چند مورد از آن ها را بیان می کنیم:

  • استفاده از آمار و ارقامی که برای مخاطب عچیب باشد مثلا طبق تحقیقات سایت… 75% کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا استفاده نمی کنند
  • سعی کنید مقاله را با داستان کوتاهی شروع کنید که مخاطب ترغیب شود تا آخر محتوا ادامه دهد
  • به مخاطب بگویید که با خواندن این محتوا دقیقا چه چیزهایی را بدست می آورد

7. استفاده از لینک های داخلی

یکی از دیگر از مواردی که در کاهش بانس ریت وب سایت بسیار تأثیر گذار است استفاده از لینک های داخلی است. لینک های داخلی می توانند مخاطب را به دیگر صفحات منتقل کنند تا دیگر مقالات هم خوانده شود.

اگر بانس ریت مقاله ای از وب سایت تان زیاد است می توانید با قرار دادن لینکی از مقالات تان در پارگراف اول و یا دوم تا حد قابل قبولی از بانس ریت کاهش دهید. البته توجه داشته باشید که فقط لینک مطالبی را قرار دهید که مرتبط با محتوای اصلی است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=1264
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد 7 راه تضمینی برای کاهش بانس ریت مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی