0
0

چگونه یک محتوای خوب بنویسیم؟

147 بازدید
نوشتن محتوا خوب

چه وب سایت داشته باشید و چه وبلاگ تفاوتی نمی کند احتمالا یکی از مشکلاتی که بسیار با آن دست و پنجه نرم می کنید این است که چگونه یک محتوای خوب بنویسید.

طبق آماری که وب سایت sweor منتشر کرده است 88 درصد کاربرانی که تجربه بدی از وب سایت دریافت می کنند دیگر به وب سایت باز نمی گردند. جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو و ترغیب مخاطبان از طریق مقالات اصلی ترین کاری است که هر وب سایتی باید انجام دهد.

بنابراین اگر مقالاتی منتشر کنید که از کیفیت مطلوب برخوردار نباشند، علاوه بر اینکه فقط به برندتان ضربه می زنید همچنین باعث می شود به جای رشد صعودی رشد نزولی داشته باشید.

با این وجود نوشتن محتوای خوب ترفند ها و راهکارهای بسیار زیادی دارد که استفاده کردن از هر کدام از آن ها باعث بهبود کیفیت مقالات تان می شود. اما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند راهکار ساده اما بسیار کاربردی آشنا کنیم که باعث می شود بیش از 80 درصد مخاطبان تان از شما راضی باشند.

اما قبل از اینکه بخواهید نوشتن محتوای خوب و با کیفیت را شروع کنید بهتر است با شیوه نوشتن استراتژی محتوا آشنا شوید.

1- از قلاب استفاده کنید!!

استفاده از قلاب برای نوشتن محتوای خوب

اگر می خواهید یک محتوای خوب بنویسید و تولید کنید، استفاده از قلاب مهم ترین چیزی است که حتما باید رعایت کنید. قلاب به معنای حرف جذاب و مهمی که باعث مطالعه و دیدن محتوا تا آخر، توسط کاربر می شود هست.

چه در محتوای متنی مانند مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید و چه در محتوای ویدئویی مانند ویدئوهایی که در اینستاگرام و یوتیوب مشاهده می کنید باید دارای قلاب باشند. اگر در اول مقاله توجه کرده باشید من آماری را منتشر کردم که باعث تعجب اکثر مخاطبان می شود و همین آمار باعث می شود اکثر مخاطبان مقاله را تا آخر مطالعه کنند.

برای قرار دادن قلاب جذاب می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • استفاده از آمار و ارقام عجیب اما واقعی
  • استفاده از داستان های جذاب
  • از بیان جملات و کلمات بی ارزش و کلیشه ای خودداری کنید
  • به مخاطب بگویید که با خواندن محتوا چه چیز با ارزشی را دریافت می کند

2- محتوا را شخصی سازی کنید

شخصی سازی محتوا

اگر می خواهید محتوایی جذاب بنویسید باید محتوا را شخصی سازی کنید. شما قرار نیست کتاب بنویسید و یا سخنرانی رسمی انجام دهید. بنابراین تا جایی که می توانید محتوا را خودمانی و شخصی سازی شده بنویسید.

البته توجه داشته باشید، نوشتن محتوا وابسته به مخاطبی است که محتوای شما را مطالعه می کند. گاهی اوقات ممکن است فردی معمولی محتوا را مطالعه کند که در این جایگاه نوشتن محتوای خودمانی اشکالی ندارد. اما گاهی اوقات محتوا برای افرادی که مدیر هستند و یا در جایگاه بالایی قرار دارند منتشر می شود که باید محتوا را متناسب با همان گروه منتشر کرد.

اما ممکن است سوالی ذهنتان را درگیر کند که چطور می توان تشخیص داد محتوای وب سایت تان را چه افرادی مطالعه می کنند. برای متوجه شدن باید از پرسونا استفاده کنید.

3- از پاراگراف طولانی خودداری کنید

سومین مورد از موارد شیوه نوشتن محتوا خوب، عدم استفاده از پاراگراف های طولانی است. پاراگراف طولانی نه تنها باعث از بین رفتن خوانایی محتوا می شود بلکه باعث می شود کاربران سریع محتوا را ترک کنند.

ترک سریع محتوا توسط مخاطبان باعث کاهش time on site و افزایش بانس ریت می شود. با کاهش و افزایش این دو مورد گوگل به این نتیجه می رسد که محتوای شما از جذابیت کافی برخوردار نیست بنابراین جایگاهی بد (صفحه دوم به بعد) برای شما در نظر می گیرید.

برای برطرف کردن این مشکل همیشه سعی کنید پاراگراف هایی بیشتر از سه خط ننویسید. همچنین سعی کنید همیشه جملاتی کوتاه که بیش از 30 کلمه ندارد بنویسید. اگر از پلاگین یوست سئو استفاده می کنید در این موارد خیلی می تواند کمکتان کند.

4- از اصطلاحات تخصص استفاده نکنید

از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید

اگر در حوزه تخصصی مثل دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید سعی کنید تا جایی که می توانید از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. این اشتباه بیشتر برای وب سایت هایی که در حوزه تخصصی فعالیت می کنند رخ می دهد.

اگر مجبور به استفاده از اصطلاحات تخصصی هستید آن ها را داخل پرانتز توضیح دهید تا کاربر به صورت کامل متوجه شود که منظورتان چیست. با این کار کاربر حس بهتری نسبت به تخصص و وب سایت شما پیدا می کند.

5- استفاده از دکمه کال تو اکشن

هر مقاله ای که نوشته می شود باید هدفی داشته باشد. گاهی ممکن هدف افزایش فروش باشد و گاهی ممکن است هدف تولید لید های جدید باشد. بنابراین قبل از اینکه مقاله را بنویسید هدف آن را مشخص کنید.

حداقل از یک یا دو کال تو اکشن استفاده کنید تا کاربر را به کاری وا دارید. اینکه فقط مقاله را بنویسید و کاربر را به هیچ کاری هدایت نکنید فقط از دست دادن فرصت هاست.

می توانید به وسیله مقاله ای که تولید کرده اید مخاطب را ترغیب به فروش کنید. همچنین می توانید برای رفع مشکلات بیشتر کاربر او را ترغیب به مشاوره گرفتن کنید و کارهای دیگری که می توانید انجام دهید.

نتیجه گیری

نوشتن محتوای خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید هر روز برای نوشتن محتوای خوب تلاش کرد و از دیگر وب سایت ها الگو گرفت. دو تا از وب سایت های ایرانی که محتوای بسیار خوبی منتشر می کنند وب سایت نوین و متمم هست. از این دو وب سایت می توانید الگو برداری کنید و هر روز محتوای وب سایت تان را تقویت کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8505
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه یک محتوای خوب بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی