0
0

برترین کتاب های بازاریابی محتوا

65 بازدید
کتاب های بازاریابی محتوا

اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید، چه بزرگ و چه کوچک حتما باید از بازاریابی محتوا استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم برترین کتاب های بازاریابی محتوا را ذکر کنیم تا راحت تر بتوانید در بازاریابی محتوا رشد کنید.

بسیاری از بزرگان دنیای بازاریابی و کسب و کار مانند بیل گیتس و جو پولیتزی معتقدند که آینده بازاریابی در دستان بازاریابی محتوا است. بازاریابی با محتوا یکی از برترین روش های بازاریابی است که علاوه بر افزایش فروش، باعث افزایش محبوبیت برند هم می شود.

بنابراین توسط بازاریابی محتوا می توان کسب و کاری ساخت که برای همیشه باشد نه کسب و کاری که بعد از چند سال با شکست مواجه شود. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با برترین کتاب های بازاریابی محتوا آشنا شوید.

1- همه نویسنده ایم اثر(آن هندلی)

کتاب همه نویسنده ایم

کتاب همه نویسنده ایم (Every Body Writes by Ann Handley) کتابی ارزشمند برای خلق محتوایی ارزشمند است که به رشد کسب و کار کمک بسیار می کند. نویسنده کتاب معتقد است که هر فردی می تواند نویسنده باشد و نویسنده شدن ذاتی است نیست. بنابراین در این کتاب روش هایی را آموزش می دهد که به نوشتن شما کمک بسیاری می کند.

در این کتاب نویسننده بیان می کند که همه باید خودشان را نویسنده تصور کنند. تفاوتی نمی کند که چه مقدار در نویسندگی مهارت دارید اما هر متنی که بنویسید کم یا زیاد بر روی مخاطب تأثیر می گذارد. بنابراین با پیروی از چند قانون ساده می توانید مهارت تان را افزایش دهید و به نویسنده ای قهار تبدیل شوید.

نویسندگی خود را از همین حالا شروع کنید و هر جا که می نویسید، چه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تلگرام و چه ایمیل و پست، سعی کنید مهارت های خود را تقویت کنید. نوشتن مقاله به شیوه مدرسه ای را فراموش کنید و سعی کنید همیشه مختصر و مفید بنویسید.

2- بازاریابی محتوایی اثر (جو پولیتزی)

کتاب بازاریابی محتوا

اگر چه بازاریابی محتوا از سال ها پیش وجود داشته اما جو پولیتزی یکی از پیشگامان این صنعت است. یکی از بهترین کتاب های بازاریابی محتوا کتاب جو پولیتزی است که بیشتر به بازاریابی محتوا حماسه ای معروف است.

آقای پولیتزی در این کتاب بیشتر به این می پردازد که چطور می توان با به وسیله خلق محتوا ارزشمند و دادن اطلاعات مفید به مردم، مشتری های وفاداری جذب کنیم. در این روش دیگر نیازی نیست برای فروش محصولات اعصاب مشتری را خراب کنیم تا مگر بتوانیم بفروشیم.

در این کتاب به صورت گام گام با فرایند آگاه کردن مشتری، سرگرم کردن مشتری و در نهایت ترغیب مشتری آشنا می شوید. البته اگر هنوز در ابتدا مسیر هستید بهتر است از دیگر کتاب های بازاریابی محتوا استفاده کنید. چون اگر برای اولین بار است که با بازاریابی محتوا آشنا می شوید ممکن است گیج شوید.

3- سازمان محتوا مدار اثر (جو پولیتزی)

کتاب سازمان محتوا مدار

کتاب سازمان محتوا مدار (content Inc by joe pulizzi) یکی از بهترین کتاب هایی است که برای مدیری هایی که به دنبال استراتژی محتوا هستند نوشته شده. همچنین این کتاب مناسب کارآفرینانی که به تازگی می خواهند کسب و کارشان ر ا شروع کنند بسیار مناسب است.

در این کتاب بازاریابی محتوا بیشتر  درباره مدیریت محتوا و انتشار و توزیع آن پرداخته است. همچنین در این کتاب به نکات و ترفندهایی پرداخته شده که کمک می کند تا مخاطبان را به مشترکان وفاداری تبدیل کنید.

4- قوانین محتوا اثر (آن هندلی و چارلز چپمن)

کتاب قوانین محتوا

در کتاب قوانین محتوا اصولی بیان می شود که هر کارشناس محتوا باید بداند. این کتاب به شما کمک می کند که صدای متمایز و خاص تری نسبت به رقیبان تان داشته باشید و از این طریق مخاطبان بیشتری جذب کنید.

در این کتاب نکات و مواردی گفته شده که اگر حتی یک فروشگاه پوشاک داشته باشید می توانید از این نکات در جهت رشد کسب و کار و افزایش فروش استفاده کنید. این کتاب کمک می کند تا بیشتر با قدرت محتوا آشنا شوید و سریع در جهت رشد کسب و کارتان از آن استفاده کنید.

آن هندلی یکی از پیشگامان بازاریابی دیجیتال است که نویسنده دو تا از پرفروش ترین کتاب های همه نویسنده هستیم و قوانین محتوا است.

5- استراتژی محتوا برای وب اثر (کریستینا هالورسن)

کتاب استراتژی محتوا برای وب

کتاب استراتژی محتوا برای وب (content strategy for the web by kristina halborson) برای کسانی است که می خواهند بدانند استراتژی محتوا چیست و چگونه می توانند از آن استفاده کنند.

فرایندها و روش هایی که در این کتاب گفته شده برای انواع محتوا اعم از متنی و غیر متنی قابل استفاده است. این کتاب بیشتر برای محتوا سازان به ویژه تولید کنندگان محتوا برای وب است. همچنین با توجه به مطالبی که در کتاب گفته شده می توان از آن ها در حوزه تبلیغات و بازاریابی استفاده کرد. 

بنابراین اگر مدیر کسب و کاری هستید که در پی ایجاد تحول در کسب و کارتان هستید می توانید از این کتاب استفاده کافی را ببرید. و با توجه به نکاتی که گفته شده از آن ها در جهت تبلیغات و بازاریابی محصولات استفاده کنید.

6- ماشین محتوا اثر (دن نوریس)

کتاب ماشین محتوا

یکی از کتاب های بازاریابی محتوا کتاب ماشین محتوا اثر دن نوریس (content machine by dan norris) است. در این کتاب نویسنده تمام تلاشش را کرده تا روش هایی بیان کند که باعث تولید محتوای جذاب می شود. 

این کتاب پیرامون بکارگیری بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار نوشته شده است. در این کتاب شما با اصول بازاریابی محتوا و قدرت آن در ایجاد تمایز نسبت به رقبا صحبت می شود. این کتاب بیشتر برای کسب و کارهایی که در شروع کار هستند توصیه می شود تا از ابتدا برندی خلق کنند که نسبت به دیگر رقبا متمایز باشد.

منابع: بوکاپو و آمازون

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=8560
اشتراک گذاری:
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد برترین کتاب های بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی