طراحی کمپین بازاریابی

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند موفق شود باید فروش داشته باشد. لازمه هر فروش با برنامه ریزی و کمپین بازاریابی همراه است. در این جلسه از دوره دیجیتال مارکتینگ، هر آنچه که در مورد کمپین بازاریابی لازم است اشاره می کنیم.

کمپین بازاریابی چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که کسب و کار ها با آن روبرو هستند کمپین بازاریابی است. کمپین بازاریابی یعنی هر کاری که باعث آگاهی از برند و محصولات شود و در نتیجه فروش ما افزایش پیدا کند.

با توجه به تعریف بالا متوجه می شویم برای اینکه یک کمپین بازاریابی خواسته باشیم راه اندازی کنیم باید کاری را انجام دهیم که باعث فروش بیشتر محصولات ما شود.

ساختار کمپین بازاریابی

برای اینکه بتوانید کمپین موفقی راه اندازی کنید باید آن را به صورت درست برنامه ریزی کنید. شما باید قبل از اینکه شروع به راه اندازی کمپین خود کنید بدانید که در مرحله بعدی چه استراتژی دارید تا بتوانید موفق شوید.

مخاطبان هدفتان چه کسانی هستند؟

برای اینکه کمپین موفقی راه اندازی کنید باید بدانید چه مخاطبانی مورد هدف شما هستند. اگر بدایند مخاطبان شما چه افرادی هستند خیلی راحت تر کمپین تان را پیش می برید. چون کمپینی که راه اندازی می کنید مطابق با خواسته های کاربرانتان است. توجه داشته باشید اگر کمپینی که راه اندازی میکنید مخاطبانتان را هدف تان قرار ندهد کمپین تان بی فایده است.

شاخص های کلیدی عملکرد را مشخص کنید:(KPI)

kpi ها روشی برای مشخص کردن میزان خوب عمل کردن افراد و در سطح کلان تر سازمان ها می باشد. kpi ها در همه جا کاربرد دارند و شما اگر می خواهید در کمپین بازاریابی تان موفق عمل کنید باید این شاخص کلیدی را مشخص کنید. 

برای اینکه راحت تر بتوانید مشخص کنید شما هدف تان را معین کنید. بعد هدف های دیگری که می تواند به رسیدن آن هدف کمک کند را مشخص کنید. در آخر بسنجید که چقدر خوب عمل کرده و چقدر ضعیف، تا در کمپین های بعدی بهتر بتوانید عمل کنید.

آفر(offer) یا ارائه خودتان را مشخص کنید

در هر کسب و کاری باید آفر هایی وجود داشته باشد تا کاربر ترغیب شود. باید محصولی رایگان یا تخفیفی ویژه قرار دهید تا کاربر را با نوع محصولات و خدمات آشنا کنید. انتظار نداشته باشید فردی که اصلا آشنایی اولیه با شما ندارد، از شما خرید کند. برای اینکه در اینکار بهتر عمل کنید همیشه آفر های رقیبانتان را بسنجید و سعی کنید آفری بهتر از آن ها ارائه دهید.

توزیع محتوا در کمپین بازاریابی

شبکه های توزیع محتوای خودتان را مشخص کنید

مخاطبان هدف شما بیشتر در کدام شبکه فعالیت می کنند. تمام شبکه های توزیع محتوا را شناسایی کنید.

موتور های جست و جو

وب سایت ها

ایمیل

موبایل

ویدئو

شبکه های اجتماعی

توجه داشته باشید هر شبکه با دیگری متفاوت است و بازخورد ها با یگدیگر کاملا فرق دارد. 

صفحه فرود ایجاد کنید آن را بهینه کنید

یکی از صفحاتی که فروش و نرخ تبدیل شما را بسیار بالا می برد صفحات فرود است. شما باید هر کمپینی که راه اندازی می کنید یک صفحه فرود مخصوص به آن هم طراحی کنید. باید صفحات فرود خود را طوری طراحی کنید که با تبلیغات هم در محتوا و هم در طراحی هم راستا باشد.

بیشتر بخوانید: صفحات فرود چیست؟

نتایج خود را کاملا بسنجید

در آخر نتایجی را که از این کمپین گرفته اید را بررسی کنید. در کمپین های بعدی سعی کنید که اشتباهات کمپین های قبل خود را برطرف کنید تا بتوانید فروش بیشتر و یا لید های بیشتری کسب کنید. توجه داشته باشید که بررسی نتایج شما وقتی ممکن است که برای کمپین خود هدف مشخص کرده باشید. 

کمپین بازاریابی

استفاده از استراتژی Race برای برنامه ریزی

یکی از کاربردی ترین سیستم های برنامه ریزی برای کمپین های دیجیتال استراتژی ریس است. توسط این سیستم می توانید بهترین نتیجه را از تکنیک های دیجیتال بگیرید.  هر کدام از حروف سیستم ریس اشاره به مطلبی دارد. reach به معنای دسترسی، act به معنای تعامل، convert به معنای تبدیل، Engage به معنای درگیر شدن است. در ادامه هر کدام از این موارد را توضیح می دهیم.

دسترسی (reach)

دسترسی به معنای این است که برند، محصولات و خدمات را به دیگران معرفی کنید. این معرفی از طریق افزایش ترافیک وب سایت صورت می گیرد که برای افزایش ترافیک می توان از تبلیغات همسان، شبکه های اجتماعی، ورودی گوگل و … کمک گرفت.

تعامل (act)

در این مرحله کاربرانی که جذب کرده اید تعامل شان را با وب سایت بیشتر می کنند. این تعامل می تواند خواندن اطلاعات محصول و یا شرکت، جستجو محصول مورد نظر و … باشد. بنابراین هر کاری که باعث شود مخاطب یک قدم به محصول نزدیک شود می تواند شامل تعامل شود.

تبدیل (convert)

مرحله بعدی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ملاک اصلی در هر کمپین بازاریابی است تبدیل کردن مخاطبان است. این تبدیل میتواند هم شامل خرید محصول توسط مخاطب شود و هم شامل ثبت نام مخاطبان و گرفتن اطلاعات آن ها شود.

درگیر کردن (Engage)

درگیر کردن در واقع به معنای تبدیل کردن مخاطب عادی به وفادار است. این وفاداری باید زمینه ساز خرید های دیگر آن ها شود. برای ارتباط با مخاطب و درگیر کردن آن می توان از شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تعاملات مستقیم و … انجام داد.

زمان کمپین بازاریابی

چه زمانی باید از کمپین بازاریابی استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد کمپین های بازاریابی برای افزایش فروش و یا آگاهی بیشتر افراد از برند استفاده می شود. بنابراین با توجه به هدفی که دارید می توانید از کمپین های بازاریابی استفاده کنید. همچنین در زیر چند نمونه دیگر از این اهداف که می تواند از اهداف راه اندازی کمپین شمرده شود بیان می شود.

  • تولید محتوای هدفمند در جهت بازاریابی محصولات( بازاریابی محتوایی)
  • راه اندازی کمپین تبلیغاتی که منجر به افزایش فروش محصولات می شود
  • معرفی محصول جدید 
امتیاز شما به مقاله:

این مطالب را هم بخوانید

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتابی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار

دو راه صد در صد تضمینی برای راه اندازی

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

 

نه، ممنونم! هیچ احتیاجی به راه اندازی کسب و کار ندارم