دوره شگفت انگیز و رایگان ساخت کسب و کار اینترنتی یه دوره رایگان که باهاش می تونی کسب و کارت رو راه اندازی کنی
گوگل ادز

فهرست مطالب

یکی از قدرتمند ترین راه های تبلیغ بی شبک گوگل ادز (گوگل ادورز) است. گوگل ادز یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که برای مدیرانی که قصد دارد برای کسب و کاری که دارند تبلیغ کنند بسیار مناسب است. 

در این جلسه از دوره دیجیتال مارکتینگ قصد داریم تا شما را با یکی از سرویس های گوگل آشنا کنیم که در بازاریابی اینترنتی بسیار از آن استفاده می شود.

گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد گوگل ادورز  یا google ads یک سرویس تبلیغی برای گوگل است که برای بازاریابی استفاده می شود. این سیستم تبلیغاتی به این صورت است که تبلیغ کنندگان کلمه کلیدی که در نظر دارند از طریق آن ترافیک جذب کنند را در این سیستم وارد می کنند و در نهایت در نتایج گوگل نمایش داده می شوند.

این سیستم به ازای هر فردی که بر روی لینک شما کلیک کند مبلغی را بابت هزینه از مبلغی که برای تبلیغات نزد گوگل قرار داده اید کم می کند. البته آنقدری که در بالا گفته شد ساده نیست به این خاطر که شما در واقع در مزایده شرکت می کنید. اگر رقیبتان محتوا و هزینه بیشتری قرار دهد وب سایت آن نشان داده می شود که در این مقاله با آن خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب گوگل ادورز

گوگل ادز هم مانند بسیاری از سرویس ها مزایا و معایبی دارد که همین مزایا و معایب باعث می شوند تا شما این سرویس را برای دیجیتال مارکتینگ خود انتخاب کنید یا نه

مزایای گوگل ادز

1) اولین مزیتی که این سرویس نسبت به دیگر تبلیغات دارد این است که بسیار سریع تر از سئو شما را به نتیجه می رساند. اما اگر شما بخواهید روی همان کلمه کلیدی سئو انجام دهید ممکن است ماه ها طول بکشد تا بتوانید به رتبه یک گوگل برسید.

2) گوگل ادورز باعث می شود که آگاهی افراد نسبت به برند شما بسیار بیشتر شود. به طور مثال اگر شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بدهید حتی اگر افراد روی وب سایت شما کلیک نکنند متوجه می شوند که شما در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید.

3) هزینه ای که بابت تبلیغات در گوگل ادز پرداخت می کنید بسیار پایین تر نسبت به تبلیغات سنتی است. 

4) هدف گیری مخاطب در تبلیغات گوگل بسیار راحت تر از بدون تبلیغات گوگل است.

5) با گوگل ادز همیشه در صفحه اول قرار دارید و اگر بازاریابی با محتوا را با استراتژی جلو ببرید از بازگشت سرمایه بسیار خوبی می توانید برخوردار شوید.

معایب گوگل ادز

1) بالا بودن هزینه نسبت به دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ یکی از معایب گوگل ادورز است. چون اکثر روش های دیجیتال مارکتینگ از هزینه کمی نیازمندند یا اصلا نیاز به هزینه ای ندارند. همچنین هزینه ای که بابت تبلیغات پرداخت می کنید به صورت دلاری است و متاسفانه دلار…

2) تبلیغات گوگل باعث می شود که شما به سئو بی توجه شوید و بی توجه شدن به سئو یعنی اینکه همیشه بابت افزایش ترافیک سایت باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

برای اینکه بتوانید در گوگل تبلیغات کنید نیاز به پرداخت هزینه دارید. اما این هزینه بخاطر ثبت نام و یا تبلیغات در گوگل نیست!! بلکه بخاطر هزینه ای است که هر فرد روی تبلیغ شما کلیک می کند. بنابراین شما می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید اما برای اینکه روی تبلیغ شما کلیک شود باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه ای که بابت کلیک هر فرد پرداخت می شود متفاوت است و به رقیبان شما بستگی دارد. به این صورت که ممکن است بازگشت سرمایه ای که از کلمه کلیدی حاصل می شود بسیار بالا باشد بنابراین رقیبان شما هم مبالغ بسیار زیادی پرداخت می کنند. ممکن هم هست در کلمه ای قصد تبلیغات دارید درامد زیاد و یا رقیب زیادی نداشته باشید پس با هزینه پایینی می توانید تبلیغات کنید.

بنابراین برای تبلیغات در گوگل هزینه مشخصی وجود ندارد و تمام هزینه هایی که شما باید پرداخت کنید وابسته به رقیبان شماست.

مزایده در گوگل ادز به چه صورت است؟

همانطور که در بالا گفتم برای اینکه بتوانید در گوگل تبلیغات کنید باید در مزایده شرکت کنید و اگر برنده شدید بعد تبلیغات شما نمایش داده می شود. برای برنده شدن در مزایده گوگل ادورز شما باید به دو فاکتور مهم توجه داشته باشید. اول هزینه ای که پرداخت می کنید و دوم درصد مرتبط بودن محتوای شما با کلمه سرچ شده توسط مخاطب.

به طور مثال اگر کسی سفارش گل را سرچ کند و تبلیغ شما سفارش آنلاین گل در مشهد باشد و تیتر تبلیغاتی رقیبتان سفارش انواع دسته گل  طبیعی باشد تبلیغات شما نشان داده خواهد شد.

از همین طریق هم گوگل به تبلیغ کنندگان امتیاز می دهد و امتیاز هر کدام بیشتر از دیگری باشد همان را نشان خواهد داد اگر چه مبلغی که بابت هر کلیک پرداخته است بیشتر باشد. امتیاز کیفیت می تواند شامل نرخ کلیک مخاطبان، مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتوا تجربه کاربر از صفحه فرود شود.

استفاده از گوگل ادز

چگونه از گوگل ادورز استفاده کنیم؟

همان طور که گفته شد برای تبلیغات در گوگل ادورز مبلغ مشخصی وجود ندارد و تمام و کمال وابسته به رقیبان شماست. برای اینکه بتوانید در این مزایده بر رقیبانتان غلبه کنید باید استراتژی را اتخاذ کنید تا هزینه ای که پرداخت می کنید بیهوده از بین نرود. در این قسمت از مقاله کارینو اکادمی راهکارهایی گفته شده که کمک می کند بهتر عمل کنید.

انتخاب درست کلمات کلیدی

کلمه کلیدی که برای گوگل ادز انتخاب می کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای انتخاب کلمه باید وقت بگذارید و کلمه خود را مطابق استراتژی را که در پیش دارید انتخاب کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی ابزارهای زیادی وجود دارد که هم به صورت رایگان موجود هستند و هم غیر رایگان.

یکی از معیار های انتخاب درست کلمات کلیدی این است که کلمه شما مطابق با ترافیکی باشد که دریافت می کنید. به طور مثال فردی که در مورد لپ تاپ لنوو مدل l340 سرچ می کند به دنبال خرید نیست بلکه بدنبال دریافت اطلاعات است. 

همچنین باید میزان ترافیکی که بابت کلمه کلیدی تان دریافت می کنید را بسنجید و تخمین بزنید از این تعداد ترافیک چه مقداری را می توانید تبدیل کنید. اگر قدرت تبدیل تان بالا بود مبالغ بالا برای هر کلیک پیشنهاد دهید و الا ضرر سنگینی متحمل خواهید شد. 

استفاده از تبلیغات جذاب

اکثر شرکت هایی که تبلیغات گوگل را انجام می دهند برای اینکه بتوانند با رقیبانشان رقابت کنند تیتری انتخاب می کنند که شباهت بسیار زیادی با تیتر رقیب شان دارد. می توانید برای جذب مخاطبان هر آنچه را که به نفع آنان است در تیتر قرار دهید. مانند 40% درصد تخفیف فقط تا آخر ماه و یا فروش پوشاک همراه با ارسال رایگان.

ساختار سلسله مراتبی کلید واژه ها

سعی کنید کلید واژه هایی که انتخاب می کنید را به صورت سلسله مراتبی انتخاب کنید. این کار باعث می شود در ازای قیمت کلیک کمتر نرخ بازدید بیشتری کسب کنید. 

ساختار کلمات در گوگل ادز

می توانید ساختار اکانت تان را به کمپین های تبلیغاتی، گروه تبلیغاتی، کلمات کلیدی، متن تبلیغاتی و صفحه فرود تقسیم کنید.

 

امتیاز شما به مقاله:

این مطالب را هم بخوانید

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتابی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار

دو راه صد در صد تضمینی برای راه اندازی

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

 

نه، ممنونم! هیچ احتیاجی به راه اندازی کسب و کار ندارم