دوره شگفت انگیز و رایگان ساخت کسب و کار اینترنتی یه دوره رایگان که باهاش می تونی کسب و کارت رو راه اندازی کنی
دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یکی از شیوه های نوین بازاریابی است. هر کسب و کاری چه بزرگ باشد و چه کوچک باید به بوسیله این علم نوین کسب و کار خودش را توسعه دهد. 

با توجه به رشد روز افزون اینترنت و دسترسی افراد به این فضای بزرگ، هر روز بیشتر می شود. و بازاریابی در علم نوین در واقع به معنای ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب است. همچنین باید فروش و بازاریابی را در مکانی انجام داد که افراد بیشتر وقت خود را در آن مکان می گذرانند.

در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ سعی شده هر آنچه که باعث می شود به وسیله دیجیتال مارکتینگ، فروش را افزایش دهد بیان کنیم.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخه های مدیریت بازاریابی است که با فراگیر شدن اینترنت و بستر های مجازی، بازاریابی اینترنتی هم رشد قابل توجهی کرد.

با توجه به توضیح بالا می توان متوجه شد که:

هر بستری که در فضای مجازی برای بازاریابی و فروش محصولات بکار برده می شود در واقع نوعی از دیجیتال مارکتینگ است. فرقی نمی کند که شما از شبکه های اجتماعی استفاده کنید یا موتورهای جستجو یا ایمیل

چرا بازاریابی دیجیتال؟

امروزه اینترنت یکی از بخش های جدایی ناپذیر افراد شده است. افراد خیلی زیادی هستند که در شبکه های اجتماعی مختلف عضو هستند و روزانه در حال دیدن عکس و فیلم های مختلف و همچنین خواندن مطالب مختلف هستند.

بنابراین بهترین فرصت برای کسب و کارها است که خود را در این فضا ها به افراد معرفی کنند. این کار فقط به وسیله بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ ساخته است. 

مزایای بسیار زیادی را می توان برای بازاریابی اینترنتی بیان کرد که هر کسب و کاری را شیفته استفاده از آن می کند.

  • هزینه بسیار پایین برای تبلیغات
  • دسترسی به مخاطبان بسیار زیاد 
  • بازدهی بسیار بالا نسبت به بازاریابی سنتی
  • توانایی اندازه گیری نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده‌است.

ویکی پدیا

مزیت های بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ از مزیت های بسیار زیادی برخوردار است که در این قسمت از مقاله کارینو آکادمی به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

1) قابل اندازه گیری  بودن نتایج

از مزیت های بسیار مهم و کاربردی بازاریابی اینترنتی قابل اندازه گیری بودن آن است. شما با ابزاراهایی مانند گوگل آنالیتیکس می توانید ترافیک سایت تان را اندازه گیری کنید و برای صفحاتی که بیشترین ترافیک را دارند استراتژی طراحی کنید.

2) بالا بودن نرخ تبدیل 

از جمله کارهایی که مدیر هر کسب و کاری باید انجام دهد این هست که نرخ تبدیل را بالا ببرد. در گذشته آنچه که مهم بود ترافیکی بود که روانه سایت می شد اما امروزه نرخ تبدیل سایت بسیار مورد توجه قرار گرفته. با ابزارهایی که بازاریابی دیجیتال در اختیار شما قرار می دهد می توانید نرخ تبدیل سایت تان را اندازه گیری کنید و برای بالا بردن آن استراتژی طراحی کنید.

3) کاهش هزینه های بازاریابی

یکی از چالش هایی که اکثر کسب و کارها دارند به خصوص کسب و کارهای کوچک هزینه های بسیار زیادی است که باید بابت معرفی محصولات و خدمات شان پرداخت کنند. اما در بازاریابی اینترنتی شما با کم ترین هزینه معادل 0 تومان می توانید افراد زیادی را با کسب و کارتان آشنا کنید.

4) قابلیت انعطاف بالا

با توجه به رشد فضای دیجیتال و دسترسی پیدا کردن افراد به هر آنچه که می خواهند، دیگر بازاریابی مانند قبل نیست. امروزه روز به روز سلیقه مردم در حال تغییر است و کمتر می توان توجه آنها را جلب کرد. در گذشته هر کسی بنری تبلیغی می دید سریع با آن ارتباط بر قرار می کرد. 

اما امروزه افراد یاد گرفته اند که نسبت به تبلیغات آزار دهنده بی تفاوت باشند. بنابراین خیلی سخت می توان آن ها را وادار به کاری کرد. اما با ابزاری که دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار می دهد باز هم تا حدودی می توانید توجه آن ها جلب کنید و فروش را افزایش دهید.

5) دستیابی به مخاطبان بیشتر

هر کسب و کاری آرزو دارد که بتواند به بیشترین تعداد مخاطبین در کسب و کارش دست پیدا کند. اما متأسفانه با روش هایی مانند بازاریابی سنتی این کار ممکن نیست. اما شما با بازاریابی دیجیتال به راحتی می توانید روزانه محصولات و خدمات تان را به بیش از چندین هزار نفر معرفی کنید.

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ وسعت بسیار زیادی دارد و به هر کدام از شاخه های آن نگاهی بیندازید با انبوهی از اطلاعات مواجه خواهید شد. اگر بخواهید هنگام مطالعه مباحث و مقالات بازاریابی اینترنتی با مشکل مواجه نشوید باید با اصطلاحات رایج آن آشنا شوید. برای اینکه راحت تر بتوانید در زمینه بازاریابی دیجیتال مطالعه کنید اصطلاحات رایج آن را در ادامه توضیح می دهیم.

بازاریابی درونگرا یا (inbound marketing)

بازاریابی درونگرا یا (ربایشی،داخلی)یعنی اینکه ارتباط شما با مخاطب از طرف او شروع شده و شروع کننده گفتگو مخاطب بوده است. این ارتباط میتواند از طریق شبکه های اجتماعی باشد یا از طریق موتورهای جستجو یا خواندن کتاب مربوط به شما و…که در نتیجه باعث می شوند مخاطب با شما شروع به تعامل کند.

بازاریابی برونگرا یا (outbound marketing)

بازاریابی برونگرا یا (خروجی،بیرونی) درست برعکس بازاریابی برونگرا است. به این معنا که شروع تعامل و ارتباط از طرف صاحب کسب و کار است. این راه ارتباطی می تواند از طریق تبلیغاتی باشد که در تلویزیون مشاهده می کنید یا از طریق بنرهای تبلیغاتی که در خیابان ها مشاهده و …

افیلیت مارکتینگ(affiliate marketing)

افیلیت مارکتینگ یا( پورسانی، همکاری در فروش) نوع دیگری ازاصطلاحات دیجیتال مارکتینگ است که شرکت های بزرگی مانند دیجی کالا و ترب و از این روش کسب درامد استفاده می کنند. در این روش به ازای فروش محصولات دیگران مبلغی به بازاریاب پرداخت می شود. این روش می تواند یکی از بهترین روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه باشد.

بازاریابی محتوا(content marketing)

بازاریابی محتوایی یعنی بکار بردن محتوا( تصویر، متن، ویدئو، پادکست و…) به صورتی که منجر شود مخاطب هدف شما را دنبال کند. این هدف می تواند افزایش فروش، لید شدن مخاطب، گرفتن ایمیل و… باشد. یکی از اهداف اصلی که در بازاریابی محتوا استفاده می شود تبدیل کردن خریدار به مشتری وفادار است.

بازاریابی ایمیلی(email marketing)

بازاریابی ایمیلی به معنای گرفتن ایمیل مخاطبان و استفاده کردن از همین ایمیل برای افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت، تبدیل خریدار به مشتری وفادار و… هنوز هم بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند بازگشت سرمایه خوبی رغم بزند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی(social media marketing)

همانطور که از اسم بازاریابی شبکه های اجتماعی معلوم است یعنی افزایش فروش به وسیله شبکه های اجتماعی. اگر از شبکه های اجتماعی برای انتشار محتوا مربوط، بازاریابی محتوایی، تبلیغات محصولات و خدمات استفاده شود که در نهایت به فروش کمک کند بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می شود.

نرخ تبدیل(conversion rate)

تمام کارهایی که در دیجیتال مارکتینگ انجام می شود فقط برای افزایش نرخ تبدیل است. نرخ تبدیل به معنای تبدیل کاربران و بازدید کنندگان به خریدار است. نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. به این صورت که اگر شما صد مخاطب داشته باشید و هر کدام از آن ها در ماه فقط یک بار از شما خرید کند شما بسیار موفق تر از فردی هستید که هزار مخاطب دارد و در ماه فقط پنجاه فروش دارد.

پرداخت به ازای کلیک(ppc-pay per click)

یکی از روش های تبلیغاتی که بسیار رایج شده در بین کسب و کار ها تبلیغات کلیکی است. به این معنا که شما مبلغی را برای تبلیغات قرار می دهید و شرکت تبلیغ کنند تبلیغ شما را در دیگر سایت ها نشان می دهد. هر فردی که روی تبلیغ شما کلیک کند مبلغی از حساب شما کم می شود. و این تبلیغات ادامه دارد تا زمانی که بودجه ای قرار داده اید به پایان برسد.

تبلیغات گوگل(google adwords)

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز به تبلیغاتی گفته می شود که در صفحه اول گوگل در نتایج اول یا اخر نشان داده می شود که در کنار نتایج علامت آگهی یا AD قرار داده شده.  این تبلیغات بیشتر شبیه به مزایده هست. به این صورت که هر وب سایتی که کلمه کلیدی مرتبط تر و مبلغ بیشتر برای هر کلیک انتخاب کرده باشد نشان داده می شود.

ای بی تست در دیجیتال مارکتینگ

تست A/B 

A/B testing به معنای آن است که دو چیز را با یکدیگر مقایسه کنید و هر کدام نتیجه بهتری داشت از همان استفاده کنید. به طور مثال هنگام ارسال ایمیل دو نوع عنوان را تست می کنید و هر کدام از این دو عنوان نرخ بازگشایی بیشتری داشت از همان عنوان برای ارسال به دیگر کاربران تان استفاده می کنید.

نرخ پرش(bounce rate)

نرخ پرش یا بانس ریت یکی از مهم ترین مواردی است که در رتبه گرفتن مقالات شما تأثیر گذار است. نرخ پرش بدین معناست که از تعداد ورودی های وب سایت تان چه تعداد از افراد بدون اینکه به صفحه ای دیگر بروند و یا اینکه اقدمی دیگر انجام دهند سایت تان را ترک می کنند. 

نرخ کلیک(ctr- click to rate)

در دیجیتال مارکتینگ نرخ کلیک به معنای آن است که از تعداد افرادی که عنوان شما را مشاهده می کنند چه تعدادی روی آن کلیک می کنند. این عنوان می تواند در نتایج گوگل باشد یا عنوان ایمیل شما باشد و یا تبلیغاتی که در کانال های مختلف قرار می دهید.

ترافیک طبیعی (organic traffic)

ترافیک طبیعی یا ترافیک ارگانیک به معنای آن است که چه تعداد افرادی را بدون اینکه تبلیغات کنید توانسته اید وارد وب سایت تان کنید. این تبلیغات می تواند در شبکه های اجتماعی باشد یا تبلیغات گوگل باشد و…

ترافیک پولی (paid traffic)

ترافیک پولی دقیقا مقابل ترافیک ارگانیک است یعنی جذب ترافیک از طریق تبلیغات در بستر های مختلف. یکی از معروف ترین این سرویس ها همان تبلیغات گوگل است که از بازدهی مناسبی هم برخوردار است.

صفحه فرود (landing page)

صفحه فرود یک صفحه از سایت است که با هدف جذب مشتری و تبدیل آن به خریدار ایجاد می شود. این صفحه باید از طراحی خاصی برخوردار باشد تا باعث شود کاربران هدفی را که شما در نظر دارید انجام دهند. به این دلیل صفحه فرود گفته می شود که اولین صفحه ای که کاربران بعد از کلیک روی لینک خارجی مشاهده می کنند همین صفحه است.

واکنشگرا (responsive)

واکنشگرا یا ریسپانسیو به معنای آن است که تمام صفحات وب سایت به اندازه های مختلف تبدیل شود و مشکلی در طراحی و ساختار سایت بوجود نیاید. ریسپانسیو بیشتر برای نشان دادن سایت در تلفن های همراه صدق می کند. به این معنا که افرادی که وب سایت شما را از طریق تلفن همراه و یا تبلت مشاهده می کنند با بهم ریختگی ساختار مواجه نشوند.

فراخوان به عمل(call to action)

کال تو اکشن یعنی اینکه از مخاطب تان بخواهید کاری برای شما انجام دهد. اینکار می تواند شامل دادن ایمیل، خرید از شما، ثبت نام در سایت، نظر دادن، اشتراک گذاری محتوا و…شود. 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

هر شغلی ابزارهای منحصر به خود را دارد و هر چقدر که بخواهید به حرفه ای تر در کسب و کارتان فعالیت کنید نیاز به ابزارهای بیشتر و حرفه ای تری هم دارید . در این قسمت از مقاله کارینو اکادمی قصد داریم به تمام ابزاری که باید در دیجیتال مارکتینگ داشته باشید اشاره کنیم:

1)بازاریابی توسط موتورهای جستجو(SEM)

در این نوع از بازاریابی شما به موتورهای جستجو مثل گوگل مبلغی را پرداخت می کنید تا نتایج شما را در صفحه اول و در اولین نتایج یا آخرین نتایج صفحه اول قرار دهد.

2) بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو(SEO)

seo درست برعکس مورد بالایی است و شما بدون اینکه به گوگل هزینه ای پرداخت کنید در نتایج اول دیده می شوید. البته این کار فقط در صورتی که کاری کنید که موتورهای جستجو از شما راضی باشند.

3) بازاریابی محتوا(content marketing)

تعریف ساده از بازاریابی محتوا که یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ است. این هست که محتوا را به صورتی هدفمند قرار دهید تا مخاطب را به سمت هدفی که در نظر دارید سوق دهید. اگر بیشتر می خواهید با بازاریابی محتوا آشنا شوید می توانید از این مقاله استفاده کنید.

4) بازاریابی درونگرا(inbound marketing)

بازاریابی درونگرا به معنای آن است که گفتگو مخاطب درباره کسب و کار و محصولات شما از سمت مخاطب شروع شود برعکس بازاریابی برونگرا که گفتگو از سمت مدیر کسب و کار شروع می شود.

5) بازاریابی شبکه های اجتماعی (social media marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی یعنی شما توسط شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید و از این طریق افراد تازه ای را با کسب و کار خودتان آشنا کنید.

6) استراتژی محتوا(content strategy)

استراتژی محتوا در بازاریابی اینترنتی به معنای هدف گذاری برای محتوا، شناخت مشتریان، تحلیل مشتری، نقشه سفر مشتری، کانال و نحوه توزیع،شاخص های عملکرد می شود.

7) تبلیغات کلیکی(ppc)

تبلیغات کلیکی یکی از به صرفه ترین اقسام تبلیغ است. در این نوع تبلیغ شما به شرکت های مورد نظر مبلغی را پرداخت می کنید. هر مقدار که روی تبلیغ شما کلیک شود از هزینه ای که پرداخت کرده اید کم می شود.

8) اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر به معنای تأثیر گذار است. این واژه بیشتر با شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام عجین شده. اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی اینکه اینفلوئنسر یا شخص تأثیر گذار محصولات و خدمات کسب و کاری را تبلیغ کند و باعث افزایش فروش یا آگاهی از برند مورد نظر شود.

9) تبلیغات بنری(Banner Advertising)

چند سالی است که تبلیغات بنری آنقدر زیاد شده که کمتر کسی است با آن آشنا نباشد. اما یکی از کم بازده ترین تبیلغاتی که می توان انجام داد تبلیغات بنری است که در سایت های مختلف مثل ورزش3  دیده می شود.

10) ایمیل مارکتینگ(email marketing)

از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که هنوز هم محبوبیت بسیار زیادی بین کسب و کارها دارد ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ یعنی اینکه به وسیله ایمیلی که از مخاطب دریافت کرده اید همواره با او در ارتباط باشید و رابطه عمیقی را با استفاده از ایمیل ایجاد کنید.

11) بازاریابی ویروسی

از جمله روش های بازاریابی که سریع می تواند کسب و کارها را رشد دهد و همچنین هزینه ای بسیار پایین داشته باشد بازاریابی ویروسی است. بازاریابی ویروسی به معنای آن است که محصول شما آنقدر جذاب باشد که به صورت ویروسی در شبکه های اجتماعی  یا وبلاگ ها دست به دست شود.

مراحل اجرای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

بعد از تمام مواردی که در بالا ذکر شد نوبت به اجرای بازاریابی اینترنتی در کسب و کار است. در واقع برای اینکه بتوانید از بازاریابی دیجیتال در کسب و کارتان استفاده کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

1- جذب

اولین مرحله جذب است. یعنی شما افرادی را که می خواهید به وسیله آن ها کسب درامد کنید جذب کنید. برای جذب افراد به وب سایت تان راه های بسیار زیادی وجود دارد که چند نمونه از آن ها را ذکر می کنیم.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

برای جذب افراد به سمت کسب و کارتان می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام و … کمک بگیرید. البته الان دیگر مانند گذشته نیست که شما صرفا با گذاشتن یک مقاله یا عکس افراد را به سمت وب سایت تان هدایت کنید.

برای هدایت افراد به سمت هدفتان باید آزمون و خطاهای بسیاری انجام دهید. همچنین باید کارهایی مانند قرار دادن جوایز یا پیشنهاد ویژه انجام دهید تا افراد را بتوانید جذب وبسایت تان کنید. 

تبلیغات کردن

از دیگر کارهایی که برای جذب افراد می توانید انجام دهید تبلیغ کردن است. اما تبلیغ بدین معنا نیست که شما در گوشه ای از سطح شهر بنری را نصب کنید به امید اینکه آیا افراد آن را ببینند یا نه. بلکه شما برای تبلیغ کردن می توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

سرویس هایی مانند ادورز گوگل یا سرویس های ایرانی مانند مدیا اَد یا یکتانت می توانند به شما کمک زیادی بکنند. البته توجه داشته باشید که بهتر است برای هر ماه یا هر کمپین مبلغ مشخصی را برنامه ریزی کنید تا با کسری بودجه مواجه نشوید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(SEO)

یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که هر مدیر کسب و کاری باید انجام دهید بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو به معنای این هست که وقتی کسی در گوگل در مورد مطلبی سرچ می کند سایت شما در اولین نتایج ظاهر شود.

اولین نتیجه بودن در نتایج گوگل می تواند ترافیک بسیار زیادی را روانه سایت شما کند و باعث شود که هر روزه افراد زیادی به روانه سایت شما شوند. و نکته ای که قابل توجه است این هست که این حجم از ترافیک را می توانید به صورت رایگان بدست بیاورید.

جذب افراد به صورت آفلاین

شاید با خود تصور کنید که در مرحله جذب تمام کارها باید به صورت آنلاین اجرا شود. اما از هوشمندانه ترین کارهایی که نسبت به رقیبانتان می توانید انجام دهید جذب آفلاین افراد است.

شما می توانید در نمایشگاه ها حضور پیدا کنید و مخاطبین هدف خود شناسایی و جذب کنید. این کار خیلی سریع تر می تواند شما را به فروش برساند. همچنین می توانید در شرکت هایی که مرتبط با کسب و کار شماست و یا در آینده ممکن است به محصولات و خدمات شما نیاز پیدا کنند حضور پیدا کنید و آنها را جذب کنید.

2- فعال سازی

دومین مرحله از مراحل دیجیتال مارکتینگ فعال سازی است. فعال سازی یعنی اینکه شما افرادی را که جذب کرده اید کاری کنید که اطلاعاتی مانند شماره تماس یا ایمیل را در اختیار شما قرار دهند. برای فعال سازی و یا گرفتن اطلاعات کاربر از چند شیوه می توانید استفاده کنید:

استفاده از مگاپست:

مگاپست یعنی اینکه شما در مورد موضوعی یک مقاله بسیار جامع و کامل می نویسید و افراد را به آن صفحه هدایت کنید. بعد از هدایت افراد به آن صفحه، هنگامی که قصد خارج شدن داشتن پاپ آپی را تنظیم می کنید که فیلم همین مقاله را به صورت جامع تر و کامل تر در اختیار افراد قرار دهد. به این شکل شما نرخ بسیار زیادی می توانید ایمیل دریافت کنید.

استفاده از لندینگ پیج:

یکی از شیوه های رایج در دیجیتال مارکتینگ برای گرفتن ایمیل، استفاده از لندینگ پیج است. برای گرفتن ایمیل پاپ آپی تنظیم می شود که به همراه خود پیشنهاد ویژه ای دارد که بعد از چند ثانیه باز می شود و به کاربر پیشنهاد می دهد. 

ذخیره محتوا:

سومین مورد این هست که مقاله ای جامع و کامل بنویسیم. چون حجم محتوا زیاد است و اکثر افراد حوصله و وقت خواندن آن را ندارند در پایین مقاله، فایل محتوا را که در فرمت pdf تهیه شده با گرفتن ایمیل در اختیار مخاطب قرار میدهیم.این شیوه منوط به این است که محتوایی مفید و کابردی نوشته باشیم تا افراد ترغیب به دادن ایمیل شوند.

قفل محتوا:

از بهترین روش هایی که می توانید بکار ببرید قفل محتوا است. قفل محتوا به این معناست، مقاله ای که ورودی خوبی از گوگل می گیرد و جذاب است را انتخاب می کنیم. بعد پاپ آپ تمام صفحه ای را تنظیم می کنیم و کلید خروج را از روی پاپ آپ بر می داریم. پاپ آپ باید طوری تنظیم شود که بعد از چند ثانیه باز شود تا کاربر کمی از مطلب را خوانده باشد. 

بعد از اینکه کاربر به پایین اسکرول کرد پاپ آپ تمام صفحه ظاهر می شود و به کاربر پیشنهاد می دهد که این مقاله ای برای اعضای سایت است و شما در صورتی می توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید که کاربر سایت باشید. در این روش شما تعداد خیلی زیادی می توانید ایمیل دریافت کنید.

خود آزمایی:

خودآزمایی به این صورت است که مقاله ای درباره خجالتی بودن یا نبودن تهیه می کنید. یک exit pop up درست می کنید و هنگامی که کاربر می خواهد از سایت خارج شود پاپ آپ ظاهر می شود و به کاربر پیشنهاد می دهد که آیا می خواهید خود را (در مورد خجالتی بودن) بیازمایید؟

بعد از اینکه کاربر گزینه ها را پر کرد بهش گفته می شود که برای دریافت جواب خود آزمایی ایمیل را وارد کنید تا جواب به ایمیل تان ارسال شود. مطمئنا افراد خیلی زیادی هستند که حاضرند برای دریافت جواب ایمیل شان را وارد کنند.

محصول رایگان:

این شیوه مانند روش لندینگ پیج نیست و تفاوت زیادی دارد. در این روش شما محصول رایگانی تهیه می کنید و به جای لندینگ پیج درست کردن، یک صفحه م

حصول درست می کنید. قیمت محصول را صفر تومان (با تخفیف)می گذارید و یا پاپ آپی تهیه می کنید که موقع خروج کاربر تخفیف 100 درصدی محصول را به او پیشنهاد می دهد.

3- کسب درامد

سومین مرحله از مراحل بازاریابی اینترنتی کسب درامد از افرادی است که در سایت شما فعال شده اند. اما با توجه به ایمیل هایی که افراد در طول روز دریافت می کنند و همچنین دغدغه و مشکلات فراوانی که دارند نرخ کلیک ایمیل ها بسیار کم شده است.

برای افزایش نرخ کلیک، افراد را دسته بندی یا بخش بندی کنید تا نرخ کلیک تان بالا رود

دسته بندی افراد بدین معناست که به طور مثال شما مقاله در سایت تان در مورد بازاریابی محتوا می نویسید و افراد را به این صفحه هدایت می کنید. پاپ آپی در مورد بازاریابی محتوا درست می کنید و افرادی که به این حوزه علاقه دارند را ایمیل شان را به وسیله پاپ آپ دریافت می کنید.

 بعد از گرفتن ایمیل ها آن ها در سرویس ایمیل مارکتینگ خودتان با نام بازاریابی محتوا ذخیره می کنید. محصولی تولید می کنید بنام بازاریابی محتوا که به همین افرادی که در دسته بازاریابی محتوا قرار دارند ایمیل ارسال می کنید. این کار باعث می شود که تعداد نرخ کلیک ایمیل های شما بسیار بیشتر شود.

حفظ مشتری

4- حفظ

دیجیتال مارکتینگ فقط به همین سه مورد ختم نمی شود. آخرین کاری که در بازاریابی دیجیتال باید انجام دهید حفظ است. یعنی کاربرانی که از شما خرید کرده اند را به حال خود رها نکنید و کاری کنید که بعدا هم از شما خرید کنند.

کسب و کارهای خیلی زیادی هستند که این مرحله آخر را جدی نمی گیرند و به دنبال مشتریان دیگری هستند. طبق تحقیقاتی که انجام شده احتمال خرید مشتریان قبلی 70 درصد و مشتریان جدید فقط 30 درصد است. چون مشتریان قبلی به شما قبلا اعتماد کرده اند و درصد اینکه بخرند خیلی بیشتر است.

اما نکته ای که وجود دارد و نباید با مورد بالا اشتباه گرفته شود این است که در کسب و کار باید همیشه به دنبال مشتری جدید باشیم. اما فراموش نکنیم که مشتریان قبلی از ارزش بالایی برخوردار هستند و همیشه باید برای راحتی و جلب رضایت بیشترشان تلاش کنیم.

امتیاز شما به مقاله:

این مطالب را هم بخوانید

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتابی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار

دو راه صد در صد تضمینی برای راه اندازی

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

 

نه، ممنونم! هیچ احتیاجی به راه اندازی کسب و کار ندارم