ابزار های دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بتوانید در کسب و کار تان پیشرفت کنید نیاز به ابزارهای دجیتال مارکتینگ دارید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است اما در این مقاله سعی شده کاربردی ترین آنها را نام ببریم تا شما سر در گم نشوید.

در آخرین جلسه از دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ این ابزارهای بسیار کاربردی را ذکر می کنیم تا شما کمپین های بهتری و همچنین بازدهی بیشتری در بازاریابی اینترنتی تان دریافت کنید.

بررسی سرعت وب سایت

اولین ابزار که از اهمیت مهمی هم برخوردار است بررسی سرعت وب سایت است. سایت شما اگر سرعت پایینی داشته باشد افراد بسیار کمی حاضر می شوند تا چندین ثانیه صبر کنند تا بتوانند وب سایت تان را مشاهده کنند.

برای بررسی سرعت وب سایت ابزارهای مختلفی موجود است که دو تا از بهترین آن ها را در پایین ذکر می کنیم:

gtmetrix در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار gtmetrix

یکی از ابزارهای محبوب بررسی و تست سرعت وب سایت ابزار جی تی متریکس است. این ابزار در بین ایرانی ها بسیار محبوب است تا جایی که در سال 2017 وب سایت جی تی متریکس بیشترین ترافیک را از سمت ایرانی ها داشته.

شما توسط وب سایت gtmetrix می توانید مشکلاتی که باعث کند شدن وب سایت تان شده است را مشاهده کنید و جهت رفع آن ها اقدام کنید. فرقی نمی کند مشکل شما کد ها css باشد یا کدهای javascript. هر مشکلی که وب سایت شما داشته باشد را ارزیابی می کند و امتیازی به شما می دهد. 

ابزار pingdom

ابزار دیگر وب سایت pingdom است که ساختار آنالیزش شبیه به وب سایت جی تی متریکس است. اما محبوبیت و سطح کاربری جی تی متریکس بسیار راحت تر از ابزار pingdom است.

گوگل آنالیتیکس در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار آنالیز وب سایت

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که رایگان هم هست ابزار گوگل آنالیتیکس است که برای آنالیز و بررسی وب سایت بکار برده می شود. این ابزار به شما امکانات بسیار زیادی می دهد که هر کدام از آن ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد. به طور مثال می توان بانس ریت وب سایت را مشاهده کرد. یا اینکه چه تعداد از کاربران آنلاین هستند و در طول هفته یا ماه چه تعداد کاربر داشته اید و از این تعداد چه میزان کاربر جدید بوده اند و چه تعداد تکراری.

همچنین می توانید متوجه شوید که افراد که به وب سایت تان آمده اند از شبکه های اجتماعی آمده اند و یا گوگل و دیگر بستر ها. همچنین  این افرادی که به وب سایت تان آمده اند اهل کجا هستند.

 

مدیریت شبکه های اجتماعی

همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که اهمیت زیادی برای مارکتر ها برخوردار است. اما ابزارهای زیادی برای مدیریت این شبکه ها موجود است که هر کدام امکانات و مشخصات منحصر به خود را دارند. اما دو تا از بهترین این ابزارها را در پایین ذکر می کنیم:

hootsuite در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار Hootsuite

یکی از مزیت های مهم این ابزار رایگان بودنش نسبت به دیگر ابزارها است. توسط ابزار Hootsuite می توان چندین  شبکه های اجتماعی را با یکدیگر مدیریت کرد و همچنین می توان مدیریت تا 30 پست را برای انتشار برنامه ریزی کرد.

ابزار Buffer

ابزار Buffer یکی از ابزارهای معروفی است که اکثر بازاریابان شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنند. شاید دلیل این استفاده این  باشد که این ابزار با تحلیل و بررسی هایی که انجام می دهد زمان مناسب پست گذاری را اعلام می کند تا بازاریاب بهترین نتیجه را از انتشار پست بگیرد.

ابزارهای سئو

یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک وب سایت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. برای سئو وب سایت ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام قابلیت های منحصر به خود را دارند. اما چند ابزار وجود دارد که باعث می شود هر سئو کاری بسیار سریع تر پیشرفت کند.

moz در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار moz

moz یکی از ابزارهای بسیار خوبی است که برای تحلیل رقبا استفاده می شود. شما به وسیله این وب سایت می توانید لینک هایی که وب سایت رقیبتان ساخته است و یا انکرتکست هایی که برای هر لینک بکار برده است را مشاهده کنید. همچنین می توانید به وسیله این وب سایت اسپم اسکور هر سایت و پیج و دامین آتوریتی هر سایت را مشاهده کنید.

ابزار ahref

یکی دیگر از ابزارهای بسیار حرفه ای سئو ابزار ahref است که به طور معمول سئوکاران حرفه ای از این ابزار استفاده می کنند. این ابزار امکاناتی همانند وب سایت moz دارد اما این ابزار می تواند لینک هایی از رقیبتان نشان دهد که دیگر وب سایت ها قادر به نشان دادن آن نیستند. اما اگر در ابتدای کار هستید و یا اینکه رقیبان سر سختی ندارید توصیه می کنم از ابزارهایی همانند ماز و یا الکسا استفاده کنید.

مشخص کردن کلید واژه طولانی 

یکی از کارهایی که در شروع کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مشخص کردن کلمات لانگ تیل است. ابزارهای مختلفی برای تشخیص این کلمات وجود دارد. اما از بهترین ابزارهایی که برای این کار وجود دارد ریزالت هایی است که گوگل در اختیار ما قرار می دهد. همچنین دو وب سایت kwfinder و ubersuggest کمک زیادی می توانند بکنند.

ابزار های ایمیل مارکتینگ

از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزارهایی است که برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد. به این خاطر که ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال را تشکیل می دهد. ابزار های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این قسمت دو تا مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم.

mailarlite در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

mailarlite

میلرلایت یکی از قوی ترین سیستم های ایمیل مارکتینگ است که به کسب و کار های کوچک امکان ارسال هزار ایمیل را به صورت رایگان اختصاص می دهد. اما برای اینکه بتوانید بیشتر از هزار ایمیل ارسال کنید باید پول پرداخت کنید. اما با توجه به امکاناتی که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد ارزش آن را دارد.

mailchimp

میل چیمپ هم از دیگر ابزار های ایمیل مارکتینگ است که از محبوبیت خوبی برخوردار است. این ابزار هماهنگی خوبی با وردپرس دارد و همانند میلرلایت 1200 ایمیل رایگان در اختیار شما قرار میدهد. شما اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید می توانید از این پلن رایگان به صورت مادام العمر استفاده کنید.

امتیاز شما به مقاله:

این مطالب را هم بخوانید

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتابی فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار

دو راه صد در صد تضمینی برای راه اندازی

کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

 

نه، ممنونم! هیچ احتیاجی به راه اندازی کسب و کار ندارم