یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای دانلود اینجا کلیک کن
یه کتاب عالی برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
0
0

برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار

838 بازدید
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بیش از 80% مشاغلی که راه اندازی می شوند در کمتر از 18 ماه شکست می خورند.

برای اینکه بتوانید در کسب و کار تان پیشرفت کنید نیاز به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارید. این ابزار ها کمک می کند تا بتوانید سریع تر و با دقت بیشتری کسب و کارتان را رشد دهید.

در این چند سالی که بازاریابی اینترنتی وارد کسب و کارها شده ابزارهای بسیار زیادی برای تسهیل رشد کسب و کارها راه اندازی شده. اما با وجود این همه ابزار اگر شناخت درستی از ابزار های مفید و کاربردی نداشته باشید ممکن است ماه ها و سال ها با هزینه ها و مشکلات دست و پنجه نرم کنید.

در این مقاله سعی کردیم تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را که می تواند در بهبود و رشد کسب و کارها مؤثر باشد را بیان کنیم. بنابراین اگر می خواهید با تمام ابزارهای کاربردی و مفید حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

1- بررسی سرعت وب سایت

اولین ابزار که از اهمیت مهمی هم برخوردار است بررسی سرعت وب سایت است. سایت شما اگر سرعت پایینی داشته باشد افراد بسیار کمی حاضر می شوند تا چندین ثانیه صبر کنند تا بتوانند وب سایت تان را مشاهده کنند.
برای بررسی سرعت وب سایت ابزارهای مختلفی موجود است که دو تا از بهترین آن ها را در پایین ذکر می کنیم:

gtmetrix در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار gtmetrix

یکی از ابزارهای محبوب بررسی و تست سرعت وب سایت ابزار جی تی متریکس است. این ابزار در بین ایرانی ها بسیار محبوب است تا جایی که در سال 2017 وب سایت جی تی متریکس بیشترین ترافیک را از سمت ایرانی ها داشته.

شما توسط وب سایت gtmetrix می توانید مشکلاتی که باعث کند شدن وب سایت تان شده است را مشاهده کنید و جهت رفع آن ها اقدام کنید. فرقی نمی کند مشکل شما کد ها css باشد یا کدهای javascript. هر مشکلی که وب سایت شما داشته باشد را ارزیابی می کند و امتیازی به شما می دهد.

ابزار pingdom

ابزار دیگر وب سایت pingdom است که ساختار آنالیزش شبیه به وب سایت جی تی متریکس است. اما محبوبیت و سطح کاربری جی تی متریکس بسیار راحت تر از ابزار pingdom است.

اما این بدین معنا نیست که کار کردن با ابزار پینگ دام سخت است و باید حرفه ای باشید. بلکه اگر شما کاربری مبتدی هم باشید می توانید به راحتی با این ابزار کار کنید. این ابزار با تحلیل های آبشاری که در اختیار شما قرار می دهد می توانید مشکلات عملکرد سایت تان را بررسی کنید و در جهت رفع آن ها اقدام کنید.

ابزار Page Speed insights

پیج اسپید یکی از ابزارهای معروف سرویس گوگل است که وبمستر های زیادی از این ابزار در جهت رفع مشکلات سایت شان استفاده می کنند. 

این ابزار سرعت وب سایت را در دو محیط دسکتاپ و موبایل مورد بررسی قرار می دهد و به هر کدام از دو محیط امتیازی از صفر تا صد اختصاص می دهد. این امتیاز هر مقدار که بالاتر باشد به معنای بهینه تر بودن سرعت سایت برای موتورهای جستجو است.

گوگل آنالیتیکس در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

2- ابزار آنالیز وب سایت

ابزار گوگل آنالیتیکس (google analytics)

یکی بهترین از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که رایگان هم هست ابزار گوگل آنالیتیکس است که برای آنالیز و بررسی وب سایت بکار برده می شود.

این ابزار به شما امکانات بسیار زیادی می دهد که هر کدام از آن ها می تواند برای شما بسیار مفید باشد. به طور مثال می توان بانس ریت وب سایت را مشاهده کرد. یا اینکه چه تعداد از کاربران آنلاین هستند و در طول هفته یا ماه چه تعداد کاربر داشته اید و از این تعداد چه میزان کاربر جدید بوده اند و چه تعداد تکراری.
همچنین می توانید متوجه شوید، ترافیک سایت تان از طریق شبکه های اجتماعی بوده و یا گوگل و دیگر بستر ها مانند بینگ و … . همچنین  می توانید متوجه شوید افرادی که به وب سایت تان آمده اند از کدام کشورها بوده اند و در چه ساعاتی بیشترین ترافیک را داشته اید.

ابزار clicky

گوگل آنالیتیکس به دلیل فیلتر بودن و محیط کاربری پیچیده ای که دارد، شاید برای اکثر افراد کار کردن سخت باشد. اما ابزار clicky یکی از ابزار هایی است که علاوه بر محیط کاربری ساده ای که دارد می تواند جایگزین خوبی برای گوگل آنالیتیکس باشد.

اگر چه با توجه به اینکه گوگل آنالیتیکس ابزاری از خود شرکت گوگل است از محبوبیت و امکانات بیشتری نسبت به دیگر ابزارها برخوردار است. 

اما مشکلی که ابزار clicky دارد این است که در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود و مانند ابزار گوگل آنالیتیکس تماما رایگان نیست. clicky برای سایت هایی که زیر 300 بازدید کننده دارند رایگان است ولی اگر ترافیک سایت بیشتر از این عدد شود باید مبلغی را پرداخت کنید.

ابزار matomo

matomo قبلا با اسم piwik شناخته میشد. این ابزار شاید یکی از بهترین جایگزین هایی که می توان برای ابزار گوگل آنالیتیکس معرفی کرد باشد.

این ابزار هم مانند گوگل آنالیتیکس امکاناتی مانند:

  • قیف ها
  • هدف ها
  • گزینه های بهینه سازی نرخ تبدیل 
  • تست های A/B
  • و…. 

را دارا می باشد.

3- مدیریت شبکه های اجتماعی

همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که اهمیت زیادی برای مارکتر ها برخوردار است. اما ابزارهای زیادی برای مدیریت این شبکه ها موجود است که هر کدام امکانات و مشخصات منحصر به خود را دارند. اما دو تا از بهترین این ابزارها را در پایین ذکر می کنیم:

hootsuite در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار Hootsuite

شاید بتوان یکی از معتبر ترین ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی را hootsuite دانست. این ابزار با امکاناتی که در اختیار تان قرار می دهد به راحتی می توانید شبکه اجتماعی را مدیریت کنید.

به طور مثال می توانید همزمان چندین پروفایل متفاوت را مدیریت کنید. همچنین از دیگر ویژگی های جذاب این ابزار می توان به برنامه ریزی برای زمان انتشار پست اشاره کرد.

یکی از مزیت های مهم این ابزار نسبت به دیگر ابزار، رایگان بودنش است. همان طور که گفته شد توسط ابزار Hootsuite می توان چندین  شبکه های اجتماعی را با یکدیگر مدیریت کرد و همچنین می توان مدیریت تا 30 پست را برای انتشار برنامه ریزی کرد.

ابزار Buffer

ابزار Buffer یکی از ابزارهای معروفی است که اکثر بازاریابان شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنند. شاید دلیل این استفاده این  باشد که این ابزار با تحلیل و بررسی هایی که انجام می دهد زمان مناسب پست گذاری را اعلام می کند تا بازاریاب بهترین نتیجه را از انتشار پست بگیرد.

این ابزار اگر چه در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می شود اما نسخه رایگان هم می تواند نیاز بازاریابان محتوا را برطرف کند. در نسخه رایگان این ابزار می توان تا ده محتوا را برنامه ریزی کرد تا به صورت خودکار در شبکه های اجتماعی منتشر شود.

نسخه ایرانی این ابزار وب سایت نوین هاب است که به کاربران کمک می کند هر چند تا محتوا در شبکه هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب و.. می خواهند برنامه ریزی کنند تا به صورت خودکار منتشر شود.

ابزار social pilot

اگر حساب های متعددی دارید و یا آژانس مدیریت شبکه های اجتماعی دارید این ابزار بسیار می تواند به شما کمک کند. این ابزار علاوه بر امکانات فوق العاده ای که دارد رابط کاربری بسیار آسان و کاربر پسندی هم دارد. 

ابزار social pilot به شما کمک می کند که نیاز هایتان را رفع کنید و هم زمان بتوانید چندین اکانت را با یکدیگر کنترل کنید. شما توسط این ابزار می توانید مدیریت و برنامه ریزی های گسترده ای را انجام دهید. همچنین توسط تقویم این ابزار، کاربران به راحتی می توانند وارد آن شوند و پست های مورد نیاز شان را پیدا کنند.

یکی از نکات و امکانات بسیار جالب این ابزار گزارش دهی هوشمندی است که دارد. این ابزار در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می شود که در نسخه رایگان می توانید همزمان 3 پروفایل را متصل، 10 پست در روز را برنامه ریزی و تا 30 پست در هر صف قرار دهید.

4- ابزارهای سئو

یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک وب سایت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. برای سئو وب سایت ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام قابلیت های منحصر به خود را دارند. اما چند ابزار وجود دارد که باعث می شود هر سئو کاری بسیار سریع تر پیشرفت کند.

moz در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزار moz

moz یکی از ابزارهای بسیار خوبی است که برای تحلیل رقبا استفاده می شود. شما به وسیله این وب سایت می توانید لینک هایی که وب سایت رقیبتان ساخته است و یا انکرتکست هایی که برای هر لینک بکار برده است را مشاهده کنید. همچنین می توانید به وسیله این وب سایت اسپم اسکور هر سایت و پیج و دامین آتوریتی هر سایت را مشاهده کنید.

ابزار ahref

یکی دیگر از ابزارهای بسیار حرفه ای سئو ابزار ahref است که به طور معمول سئوکاران حرفه ای از این ابزار استفاده می کنند. این ابزار امکاناتی همانند وب سایت moz دارد اما این ابزار می تواند لینک هایی از رقیبتان نشان دهد که دیگر وب سایت ها قادر به نشان دادن آن نیستند. اما اگر در ابتدای کار هستید و یا اینکه رقیبان سر سختی ندارید توصیه می کنم از ابزارهایی همانند ماز و یا الکسا استفاده کنید.

مشخص کردن کلید واژه طولانی 

یکی از کارهایی که در شروع کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مشخص کردن کلمات لانگ تیل است. ابزارهای مختلفی برای تشخیص این کلمات وجود دارد. اما از بهترین ابزارهایی که برای این کار وجود دارد ریزالت هایی است که گوگل در اختیار ما قرار می دهد. همچنین دو وب سایت kwfinder و ubersuggest کمک زیادی می توانند بکنند.

5- ابزار های ایمیل مارکتینگ

از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزارهایی است که برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد. به این خاطر که ایمیل مارکتینگ بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال را تشکیل می دهد. ابزار های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این قسمت دو تا مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم.

mailarlite در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

mailarlite

میلرلایت یکی از قوی ترین سیستم های ایمیل مارکتینگ است که به کسب و کار های کوچک امکان ارسال هزار ایمیل را به صورت رایگان اختصاص می دهد. اما برای اینکه بتوانید بیشتر از هزار ایمیل ارسال کنید باید پول پرداخت کنید. اما با توجه به امکاناتی که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد ارزش آن را دارد.

mailchimp

میل چیمپ هم از دیگر ابزار های ایمیل مارکتینگ است که از محبوبیت خوبی برخوردار است. این ابزار هماهنگی خوبی با وردپرس دارد و همانند میلرلایت 1200 ایمیل رایگان در اختیار شما قرار میدهد. شما اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید می توانید از این پلن رایگان به صورت مادام العمر استفاده کنید.

وب سایت هایی ایرانی مانند پاکت، میل چی، آونگ و… هستند که اگر چه امکانات سرویس هایی مانند میلرلایت و میل چیمپ را ندارند. اما به خاطر افزایش قیمت دلار و نوسان زیاد بازار ارز برای کسب و کار های نوپا می تواند مفید باشد. در پایین سه نمونه از این سرویس های ایمیل مارکتینگ را بیان می کنیم.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ ایرانی

یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی با آن دسته و پنجه نرم می کنند افزایش قیمت دلار است. به خاطر همین اکثر افراد ترجیح میدهند به جای استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ خارجی، از ابزارهای ایمیل مارکتینگ ایرانی استفاده کنند. در این قسمت از مقاله سه تا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی را بیان می کنیم:

نجوا

اولین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی شرکت نجوا است که خود را بهترین در بین سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی می داند. این شرکت بیشتر با سرویس پوش نوتیفیکیشن که ارائه می دهد معروف است. از جلمه مزایای سرویس نجوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت پایین نسبت به شرکت های خارجی
  • رابط کاربری ساده به صورت drag & drop
  • امکان ارسال ایمیل های انبوه به صورت زمان بندی شده
  • اجرای A/B Testing
  • دریافت گزارش های تحلیلی
  • امکان استفاده از قالب های آماده

در تصویر زیر می توانید قیمت های سرویس نجوا را مشاهده کنید:

 

قیمت های سرویس نجوا

میل چی

اولین سرویس ایمیل مارکتینگ که در ایران شروع به فعالیت کرد سرویس ایمیل مارکتینگ میل چی بود. اگر چه این شرکت در اوایل شروع کار باگ های زیادی داشت اما امروزه تا حدودی بهبود یافته است. 

  • میل چی ادعای این را دارد که تمام ایمیل هایی که ارسال می کند به inbox کاربران می شود و ایمیل هایی که ارسال می کند اسپم نمی شود. 
  • به وسیله این ابزار می توانید بدون اینکه تخصصی در طراحی داشته باشید ایمیل های جذابی را طراحی کنید
  • امکان گزارش گیری ایمیل هایی که ارسال شده
  • دارای پلن رایگان که برای کسب و کار های نوپا مفید است.

در زیر می توانید قیمت پلن های مختلف این سرویس را مشاهده کنید:

سرویس ایمیل مارکتینگ میل چی

آونگ

اگر کسب و کاری نوپا هستید به شدت آونگ را پیشنهاد می کنم. این شرکت خدمات رایگان مناسبی را به کسب و کارهای نوپا ارائه می دهد. سرویس آونگ علاوه خدمات مناسبی که به کسب و کارهای نوپا ارائه می دهد از پشتیبانی خوبی هم برخوردار است.

همچنین متصل کردن این سرویس به انواع سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. در زیر می توانید قیمت های این سرویس را مشاهده کنید.

قیمت سرویس آونگ
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karinoacademy.ir/?p=6789
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
ali shurgeshti
ali shurgeshti
عاشق راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستم و تمام تلاشم این است که افراد بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

You have to agree to the comment policy.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

ایده هایی جذاب برای بلاگر شدن

6 ایده جذاب

کتاب رایگان 14 ایده برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی